IAB Jäsenesittely: LeadSpark ja Sami Lahtinen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa LeadSpark ja Sami Lahtinen.
![]() |
|
Sami Lahtinen, CEO, LeadSpark |
Kerro Sami hieman LeadSparkista sekä myös itsestäsi?
LeadSpark on voimakkaassa kasvussa oleva kuluttajien markkinointilupiin erikoistunut yritys. Toimitamme asiakkaillemme avaimet käteen -periaatteella laadukkaita kuluttajien sähköisiä-ja telemarkkinointilupia. Asiakkaanamme on Suomen johtajat markkinoijat.
Olen koko työurani touhunnut datan-ja analytiikan maailmassa. Kokemusta on karttunut suomalaisten mediayhtiöiden johtotehtävistä. LeadSparkin veturina aloitin 1,5 vuotta sitten. Vapaa-aika kuluu lasten ja omissa urheiluharrastuksissa.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
IAB on meille kasvupolullamme luonnollinen kumppanivalinta. Erittäin ammattimainen ja jäsenistön etujaan ajava. Odotamme IAB-jäsenyyden tuovan meille uusia yhteistyökumppaneita ja oppivamme lisää digitaalisen markkinoinnin saralla.
Mitä LeadSpark aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Tuomme IAB-yhteisöön Suomen parhaan kokemuksen kuluttajien markkinointilupien maailmasta. Miten hallita ja saada niitä lisää.
Mihin asioihin LeadSpark on keskittymässä vuonna 2022?
Vuonna 2022 kehitämme nykyisiä palveluitamme edelleen eteenpäin ja tuomme mukaan uusia. Haluamme olla asiakkaillemme kokonaisvaltainen markkinointikumppani, ei pelkästään Suomessa vaan myös muissa Pohjoismaissa.
Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Parasta palautumista itselle on liikunta ja liikkuminen luonnossa. Saa aivot todella narikkaan työviikon jälkeen. Näin talviaikaan hiihtäminen on todella hyvää koko kehon kuntoilua.
IABlogin Facebook kommentit
BLOGI
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää20.11.2025
Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua
Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää
