IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuubi ja Toni Kallio
|
|
|
Toni Kallio, Business Development Director |
Kerro hieman työnantajastasi sekä myös itsestäsi?
Kuubin tavoitteena on olla Suomen paras digitaalisen tuotannon toimisto. Olemme 2002 perustettu itsenäinen mainostoimisto. Suunnittelemme konseptin tai johdamme valmiista yksilöllisiä toteutuksia, jotka istuvat oikealla tavalla valittuihin medioihin – useimmiten digitaalisiin. Meillä on kokemusta suurten asiakkaiden palvelemisesta. Siksi kykenemme sujuvaan yhteistyöhön asiakkaan koko kumppaniverkoston kanssa ja varmistamme, että materiaalit ovat linjassa tavoitteiden kanssa, deadlinet pitävät eivätkä budjetit ylity. Kuubi on nopea ja ketterä toimisto, jonka projektihallinta ja reagointikyky on huippuluokkaa. Kehitämme jatkuvasti prosessejamme mahdollisimman joustaviksi ja virtaviivaisiksi.
Toimin Kuubissa kaupallisena johtajana vastuullani uudet asiakkaat, nykyisten strateginen sparraus sekä Kuubin liiketoiminnan kehittäminen. Olen työskennellyt mediassa, mediatoimistossa, mainostajalla, yrittäjänä sekä nyt mainostoimistossa. Nautin, kun pystyn auttamaan brändejä oivaltamaan, miten liiketoiminnallisia tavoitteita voi saavuttaa markkinoinnin keinoin. Sparrailen mielelläni, kaikkien kanssa ja kaikesta.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Haluamme olla aiempaakin parempia digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoita – oppia ja olla mukana kehittämässä alaa. Lisäksi tykkäämme monenlaisista kumppanuuksista, ja toivomme että IAB:n myötä verkostomme laajenevat ja syvenevät entisestään.
Mitä Kuubi aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Tuomme IAB:hen syvää ymmärrystä etenkin luovan suunnittelun ja tuotannon osalta, sekä tietenkin lisää hyvää fiilistä.
Mitkä ovat Kuubin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2024?
Personointitarpeiden kasvaessa, ärsykkeiden, työkalujen, kanavien ja formaattien lisääntyessä, markkinointikustannusten noustessa ja budjettien tiukentuessa koemme, että brändeillä on haaste tuottaa enemmän vähemmällä. Haluamme auttaa brändejä fiksuuttamaan digitaalista tuotantoa niin että vaikuttavuus ja huomioarvot paranevat. Toisaalta myös vaikuttavan digitaalisen sisällön (3D, AI-generoitu sisältö, konfiguraattorit, AR, metaversumi) merkitys kasvaa edelleen, kun halutaan sitouttaa kohdeyleisöä.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?
Vinkkini on balanssi: riittävästi, mutta ei liikaa hyvää ruokaa ja juomaa, sopivasti treeniä ja lepoa, tarpeeksi menoa ja oleskelua. Välillä kannattaa myös olla offline ja kävellä metsään tai tarttua klassikkoromaaniin.
IABlogin Facebook kommentit
BLOGI
IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.
lue lisää16.12.2025
Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat
IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.
lue lisää12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää
