IAB Jäsenesittely: HSL ja Nina Seppä
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa HSL ja Nina Seppä.
|
|
|
Nina Seppä, Markkinointipäällikkö |
Kerro hieman HSL:stä sekä myös itsestäsi?
Helsingin seudun liikenne HSL vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta, tilaamisesta ja lipuista sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Voisi oikeastaan todeta, että HSL luo Helsingin seudun sykkeen ja liikkumisen selkärangan. Vuonna 2022 HSL:n järjestämässä liikenteessä tehtiin 304 miljoonaa nousua, mikä on suurin osa Suomen joukkoliikennematkoista.
Itse olen vielä varsin tuore joukkoliikennealalla - reilu puoli vuotta nyt HSL:llä takana. Markkinoinnin parissa olen viihtynyt jo lähes parikymmentä vuotta ja saanut elää ja omaksua murroksen perinteisistä markkinointikanavista digikanaviin.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Verkostoitumalla muiden ammattilaisten kanssa saamme mahdollisuuden oppia uutta ja vaihtaa ajatuksia työn ja onnistumisen kannalta keskeisistä aiheista. Markkinointi on ollut valtavassa murroksessa jo vuosia, joten on arvokasta saada laajempaa näkemystä, kuulla kokemuksia ja oppeja myös oman organisaation ulkopuolelta.
Entä mitä HSL aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Tuomme ennen kaikkea mukanamme vahvan näkemyksen mainostajan puolelta. Tarkastelemme markkinointiin liittyviä kysymyksiä lähes miljoonan päivittäisen asiakkaan silmin, jotta voisimme palvella heitä entistäkin paremmin.
Mitkä ovat HSL:n tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2023?
Tärkeimmät painopisteemme ovat asiakaskeskeisyydessä ja datajohdetussa liiketoiminnassa. Teemme systemaattista työtä mm. datan hyödyntämisen, digitaalisen palvelukehityksen ja asiakasymmärrysvetoisen markkinoinnin eteen.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Perjantai-iltana lasi viiniä, hyvää ruokaa ja sen päälle kunnolliset yöunet ovat tehokkaita keinoja saamaan ajatukset pois työasioista. Viikonloppuisin tykkään liikkua tai puuhastella pihatöiden parissa. Myös perheen ja ystävien kanssa vietetty aika auttaa palautumaan.
IABlogin Facebook kommentit
Artikkeli
Kvartaalitiedotteet
Uutiset
Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.
lue lisää20.11.2025
Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua
Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää
