
IAB Jäsenesittely: Hopkins ja Tomi Halonen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Hopkins ja Tomi Halonen.
|
Tomi Halonen, Toimitusjohtaja |
Kerro Tomi hieman Hopkinsista sekä myös itsestäsi?
Olemme yrittäjävetoinen, noin 40 asiantuntijan talo. Tehtävämme on auttaa asiakkaitamme kasvattamaan myyntiä digitaalisen markkinoinnin avulla. Hopkinsin toimitusjohtajana näen tärkeimmäksi tehtäväkseni luoda olosuhteita, jotka mahdollistavat yhteisen menestyksen. Taustani on viestintä- ja media-alalta, jolla olen työskennellyt noin 35 vuoden ajan. Toimitusjohtajan työtä olen tehnyt tätä ennen kuudessa muussa alan yrityksessä.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Läsnäolo IAB-yhteisössä vahvistaa Hopkinsin yhteyksiä muihin alan toimijoihin ja kollegoihin sekä mainostaja-asiakkaisiin. Uskomme, että ajatusten vaihtaminen ja niiden rikastaminen on meille kaikille hyväksi.
Mitä Hopkins aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Panoksemme yhteisöön kulminoituu koulutusyhteistyöhön. Olemme yksi IAB:n koulutuskumppaneista ja tuomme tätä kautta osaamisemme kaikkien jäsenten saataville.
Mitkä ovat Hopkinsin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?
Kuten tähänkin mennessä, toimimme arvojemme mukaisesti: olemme avoimia, välitämme, pyrimme parempaan ja toimimme kohti tavoitteita. Haluamme antaa parempia kokemuksia digistä. Meistä on myös tärkeää kantaa kortemme kekoon yhteiskuntamme osalta. Siksi panostamme mm. pro bono -työhön.
Kevät on jo pitkällä ja kiireiset viikon ovat edessä ennen kesälomia - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Unen merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa. Kun viereen laitetaan mielekäs tekeminen itselle tärkeiden asioiden äärellä ja itselle tärkeiden ihmisten kanssa, resepti on valmis. Rytmistä kannattaa myös pitää kiinni. Ts. myös viikonloppuna on viisasta huolehtia järkevistä nukkumaanmenoajoista.
IABlogin Facebook kommentit

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024
IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää