
IAB Jäsenesittely: Hilla Group ja Kirsi Kela
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Hilla Group ja Kirsi Kela
|
Kirsi Kela, Myyntijohtaja |
Kerro Kirsi hieman Hilla Groupista sekä myös itsestäsi?
Hilla Group on vahvasti kehittyvä monipuolinen mediatalo, jonka läsnäolo näkyy Pohjanmailla, Kainuussa, Koillismaalla ja Lapissa. Meillä on 25 mediaa, ja konsernia täydentävät mm. tapahtumatoiminta, mainos- ja markkinointitoimisto, lippupalvelu ja digitaalinen palvelualusta urheiluseuroille. Meillä on myös kaksi lehtitehdasta, kaksi digipainoa ja omat jakeluorganisaatiot Pohjanmailla ja Kainuussa. Työllistämme noin 500 henkilöä Pietarsaaresta Ivaloon. Meillä on syvät juuret ja katse tulevaisuudessa.
Itse olen tehnyt pitkän uran mediamyynnin parissa. Aloitin työt paikallislehden myyntineuvottelijana Suomussalmella, jatkoin aluemyyntipäällikkönä ja sittemmin myyntijohtajana ensin Kainuussa ja Lapissa. Viime vuodenvaihteessa tehtävä laajentui Hilla Groupin Julkaisut-liiketoiminnon yritysmyynnin myyntijohtajaksi. Olen saanut tutustua aivan uuteen toimintaympäristöön ja uusiin työkavereihin – siis upea vaihe urallani ja odotan kovasti tulevaa. Työtä on paljon, mutta Hilla-yhteisönä olemme vahvoja.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Saamme varmasti ajantasaista tietoa, joka on tärkeää kaikille toiminnoillemme. Lisäksi pystymme osallistumaan kehitystyöhön työryhmissä ja lisäämään koko henkilöstömme osaamista.
Mitä Hilla Group aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Olemme jo miettineet, mihin työryhmiin asiantuntijoitamme voisi sijoittua sekä tuomaan että keräämään tietoa. Samoin myös voimme tuoda ymmärrystä siitä, että mediataloissakin digitaalinen kehitys voi olla hyvin erilaisissa vaiheissa, joten monen tasoista koulutusta tarvitaan aina.
Mihin asioihin Hilla Group on keskittymässä vuonna 2022?
Yhtenä tärkeimmistä asioista on digitaalisen toiminnan kasvattaminen, koskipa se sisällön tuotantoa, kuluttajamyyntiä tai mediamyyntiä. Lisäksi henkilöstön hyvinvoinnin kasvattaminen on keskiössä, ja siihen eittämättä kuuluu kouluttaminen ja osaamisen kasvattaminen.
Kevät on jo pitkällä ja kiireiset viikon ovat edessä ennen kesälomia - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
On hyvä muistaa, että työ on osa elämää, ei koko elämä. Kun molemmat ovat sopuisasti tasapainossa, pystymme antamaan parastamme. Siksi intensiivisen työn vastapainoksi on hyvä hakea niitä keinoja, joilla irtautuu työn kiireistä, olipa se sitten vaikka pilkkijäillä istumista tai konserttiin osallistumista. Joskus on hyvä vain olla!
IABlogin Facebook kommentit

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024
IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää