Icon
IAB Finlandin puheenvuorot UpSkill -messuilla Uutiset & blogi

IAB Finlandin puheenvuorot UpSkill -messuilla

04.03.2021 | iab

UpSkill -messut järjestettiin 3.-4.3. virtuaalitapahtumana, jolla halutaan innostaa uuden oppimiseen ja tuoda esiin erilaisia koulutusmahdollisuuksia. Kuuntele IAB Finlandin puheenvuorot rekrytoinnista, verkkokaupasta sekä podcasteista!

UpSkill ständi

IAB Finland oli mukana järjestämässä messuja ja tarjosi puheenvuoroja seuraavista aiheista:

Paneelikeskustelu: Vinkit työnhakuun & osaamisen kehittämiseen


Keskustelemassa Jaana Kaarela, Barona Luova & Emma Lehtovaara, Dagmar + hostina Pasi Raassina, IAB Finland

Mitkä ovat juuri tällä hetkellä suurimmat muutosvoimat suomalaisissa yrityksissä? Ja miten tämä vaikuttaa yritysten rekrytointiin – siihen minkälaisia kompetensseja yrityksiin haetaan. Puheenvuorossa keskustellaan myös markkinoinnin ja viestinnän osaamisen kartuttamisen keinovalikosta sekä siitä, miten erottautua ja tuoda omaa osaamistaan esille työnhaussa.

Verkkokauppa – mitä uusia taitoja työelämään vaaditaan?

Presentoijat: Toni Kallio, Commerce 8 ja Pasi Raassina, IAB Finland

Tuotteiden ja palveluiden verkko-ostaminen kasvaa nopeammin kuin kukaan olisi osannut ennustaa reilu vuosi sitten. Verkkokaupan trendi on niin voimakas, että se tulee muuttamaan lähes kaikkien toimialojen rakennetta peruuttamattomasti. Samalla verkkokauppa on tuonut uusia osaamisvaateita työntekijöille sekä luonut täysin uusia työtehtäviä. Tässä puheenvuorossa verkkokauppamullistusta valottaa verkko-ostamisen asiantuntijatoimisto Commerce 8:n Toni Kallio IAB:n Pasi Raassinan tukemana.

Toimivan podcastin resepti

Keskustelemassa Juhani Pajunen, Suomen Podcastmedia ja Elsa Kalervo, Bauer Media + hostina Mira Vaurula, IAB Finland

Mitä pitää ottaa huomioon, jos haluaa tehdä hittipodin? Keskustelussa tullaan käsittelemään podcastin konseptia, rakennetta, tuotantoa sekä yleisön löytämistä niin julkaisijan kuin tuottajan näkökulmasta.

Lataa myös Juhanin mainitsema opas Podcastin anatomia Suomen Podcastmedian sivuilta

IABlogin Facebook kommentit

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa

IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.

lue lisää

15.06.2021

IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa

IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.

lue lisää

11.05.2021

Verkkomainonta mukavassa kasvussa vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 ensimmäisellä kvartaalilla oli 141 milj. euroa. Ennätyksellisesti jo peräti 53 prosenttia kaikesta mediamainonnasta on digitaalista. Kasvu digimainonnan eri momenteissa oli kauttaaltaan positiivista, vaikka on huomionarvoista ettei display- ja outstream-mainonnan vertailu ole mahdollista Kantarin raportointimuutosten johdosta.

lue lisää

10.05.2021

Evästemuutos edessä - oletko valmis?

Mainonnan teknologiayritys Adform ja ja digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin yhteisö IAB Finland toteuttivat maalis–huhtikuussa tutkimuksen, jossa selvitettiin suomalaisten mainostajien ajatuksia kolmannen osapuolen evästeiden käytön loppumisesta mainostamisen näkökulmasta. Tutkimukseen osallistui 52 markkinointipäättäjää.

lue lisää

29.01.2021

Verkkomainonta kasvoi 2,2% haastavassa tilanteessa 2020 - verkkomainonta jo lähes puolet koko mainoskakusta

Mediamainonnan kokonaiskakku vuonna 2020 laski -11,3 % ollen 1125,7 miljoonaa euroa. Ainoana kasvavana mediaryhmänä oli verkkomainonta (+2,2 %).

lue lisää