IAB Finlandin puheenvuorot UpSkill -messuilla
UpSkill -messut järjestettiin 3.-4.3. virtuaalitapahtumana, jolla halutaan innostaa uuden oppimiseen ja tuoda esiin erilaisia koulutusmahdollisuuksia. Kuuntele IAB Finlandin puheenvuorot rekrytoinnista, verkkokaupasta sekä podcasteista!
IAB Finland oli mukana järjestämässä messuja ja tarjosi puheenvuoroja seuraavista aiheista:
-
Paneelikeskustelu: Vinkit työnhakuun & osaamisen kehittämiseen / Jaana Kaarela, Barona Luova & Emma Lehtovaara, Dagmar + hostina Pasi Raassina, IAB Finland
-
Key note: Verkkokauppa – mitä uusia taitoja työelämään vaaditaan? / Toni Kallio, Commerce 8 ja Pasi Raassina, IAB Finland
-
Paneelikeskustelu: Toimivan podcastin resepti / Juhani Pajunen, Suomen Podcastmedia ja Elsa Kalervo, Bauer Media + hostina Mira Vaurula, IAB Finland
Paneelikeskustelu: Vinkit työnhakuun & osaamisen kehittämiseen
Keskustelemassa Jaana Kaarela, Barona Luova & Emma Lehtovaara, Dagmar + hostina Pasi Raassina, IAB Finland
Mitkä ovat juuri tällä hetkellä suurimmat muutosvoimat suomalaisissa yrityksissä? Ja miten tämä vaikuttaa yritysten rekrytointiin – siihen minkälaisia kompetensseja yrityksiin haetaan. Puheenvuorossa keskustellaan myös markkinoinnin ja viestinnän osaamisen kartuttamisen keinovalikosta sekä siitä, miten erottautua ja tuoda omaa osaamistaan esille työnhaussa.
Verkkokauppa – mitä uusia taitoja työelämään vaaditaan?
Presentoijat: Toni Kallio, Commerce 8 ja Pasi Raassina, IAB Finland
Tuotteiden ja palveluiden verkko-ostaminen kasvaa nopeammin kuin kukaan olisi osannut ennustaa reilu vuosi sitten. Verkkokaupan trendi on niin voimakas, että se tulee muuttamaan lähes kaikkien toimialojen rakennetta peruuttamattomasti. Samalla verkkokauppa on tuonut uusia osaamisvaateita työntekijöille sekä luonut täysin uusia työtehtäviä. Tässä puheenvuorossa verkkokauppamullistusta valottaa verkko-ostamisen asiantuntijatoimisto Commerce 8:n Toni Kallio IAB:n Pasi Raassinan tukemana.
Toimivan podcastin resepti
Keskustelemassa Juhani Pajunen, Suomen Podcastmedia ja Elsa Kalervo, Bauer Media + hostina Mira Vaurula, IAB Finland
Mitä pitää ottaa huomioon, jos haluaa tehdä hittipodin? Keskustelussa tullaan käsittelemään podcastin konseptia, rakennetta, tuotantoa sekä yleisön löytämistä niin julkaisijan kuin tuottajan näkökulmasta.
Lataa myös Juhanin mainitsema opas Podcastin anatomia Suomen Podcastmedian sivuilta
IABlogin Facebook kommentit
IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.
lue lisää03.10.2024
Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana
IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.
lue lisää27.08.2024
REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs
IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää10.06.2024
Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.
lue lisää