Icon
IAB Finlandille uusi hallitus Uutiset & blogi

IAB Finlandille uusi hallitus

23.11.2017

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona uuden hallituksen. Hallitus saa myös uuden puheenjohtajan, joka valitaan hallituksen ensimmäisessä kokouksessa. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2018. IAB Finlandin edellisen hallituksen toimikautta jatkettiin keväällä poikkeuksellisesti vuoden loppuun, jotta päätetyt uudistustoimenpiteet saatiin käynnistettyä. Siirtyvä hallitus oli nyt syyskokouksessa kokonaan vaihtovuorossa.

”IAB:ssa me uskomme, että markkinoinnin muutoksesta syntyy kasvua. Kehitämme parempaa markkinointikokemusta kasvattamalla alan osaamista riippumattomasti, laaja-alaisesti ja yhteisönä. Yhdistämme ammattilaiset kehittämään yhteistä näkemystä arvoa luovasta kehityksestä – työryhmissä, seminaareissa ja tapahtumissa. Tarjoamme näkemystä, neuvoa, koulutusta, sertifiointeja, ohjeistuksia, suosituksia ja raportteja. Median murros on luonut uudenlaisen ympäristön jäsenyrityksiemme toiminnalle, jota me IAB:ssa haluamme tukea. Muutoksen tekeminen ei ole aina helppoa, mutta ammattimaisen vertaistukiryhmän kanssa se voi olla huomattavasti sujuvampaa ja hauskempaa”, summasi kiitospuheessaan siirtyvän hallituksen puheenjohtaja Sini Kervinen, VP, Technology & Service, Data Refinery Ltd.

IAB Finland ry:n hallitus kaudella 2018-2019

IAB Finland ry:n hallituskokoonpano muuttui viidellä uudella jäsenellä. Uuden hallituksen muodostavat viisi median edustajaa sekä seitsemän edustajaa kattavasti digitaalisen markkinoinnin yrityksistä aina mediatoimistosta mainostajan edustajiin. Puolet hallituksesta on vuosittain erovuorossa.

Kaudelle 2018 valittiin:
• DNA Oyj, Riikka Järvinen, Marketing Director
• Kesko Oyj, Outi Nylund, Director, K-Plussa and Data-driven marketing
• Nordic Morning Oyj, Jukka Sundquist, Managing Director
• Relevant Digital Oy, Petri Kokkonen, CEO & Partner
• Eversheds Asianajotoimisto Oy, Elli Laine, lakimies
• Tori.fi, Schibsted Media Group, Mika Räihä, Commercial Director, Media Sales

Kaudelle 2018-2019 valittiin:
• Sanoma Oyj, Timo Rinne, Vice President, Digital and Digital B2B Sales
• Alma Media Oyj, Johanna Vartiainen, Director, Digital Ad Operations and Development
• Otavamedia Oy, Jukka Pulkkinen, Head of Digital Media Sales
• Keskisuomalainen Oyj, Kirsi Hakaniemi, Chief Digital Officer
• SEK Oy, Tommi Pelkonen, Strategy Director
• Dentsu Aegis Network, Timo Petänen, Head of Amnet Finland

Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Mainonnan laatu ja vastuullisuus vuoden 2018 teemoja

IAB Finlandin vuoden 2018 fokusalueina korostuu mainonnan laatu ja vastuullisuus. EU tietosuoja-asetus, GDPR, astuu voimaan 25.5.2018 ja se tulee näkymään toiminnassa tärkeänä fokusalueena. ”GDPR tuo alalle myös paljon hyvää, se pakottaa toimijat kiinnittämään huomiota mainonnan latuun ja vastuullisuuteen niin omassa kuin valittujen kumppanienkin toiminnassa” toteaa IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

Artikkeli Uutiset
Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää

26.08.2021

Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää

28.06.2021

REKRY: Markkinointisuunnittelija IAB Finlandille

IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä markkinointisuunnittelijaksi, lue roolin kuvaus täältä.

lue lisää

15.06.2021

IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa

IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.

lue lisää

11.05.2021

Verkkomainonta mukavassa kasvussa vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 ensimmäisellä kvartaalilla oli 141 milj. euroa. Ennätyksellisesti jo peräti 53 prosenttia kaikesta mediamainonnasta on digitaalista. Kasvu digimainonnan eri momenteissa oli kauttaaltaan positiivista, vaikka on huomionarvoista ettei display- ja outstream-mainonnan vertailu ole mahdollista Kantarin raportointimuutosten johdosta.

lue lisää