Icon
IAB Finlandille uusi hallitus ja uusia työryhmiä Uutiset & blogi

IAB Finlandille uusi hallitus ja uusia työryhmiä

21.11.2018

IAB Finlandin syyskokouksessa esiteltiin 2019 toiminnan tavoitteita ja käytiin läpi budjetti, toimintasuunnitelma ja työryhmien suunnitelmat sekä valittiin uusi hallitus. Ensi vuonna on luvassa maksullisia ja maksuttomia seminaareja, oppaita ja julkaisuja sekä natiivimainonnan, markkinointiteknologian ja ohjelmallisen ostamisen koulutusta. Digimarkkinoijien ja digimediamyyjien sertifiointiohjelmat sekä IDM digitaalisen markkinoinnin kansainvälinen koulutus jatkuu entistä laajempana.

Alkuvuodesta toteutetaan IAB:n sivusto- ja ilmeuudistus ja lähdetään toteuttamaan uudistettua markkinointiviestintää yhdessä kumppanimme Storyboundin kanssa. Lisäarvoa jäsenyyteen tuovat vain jäsenille suunnattu syventävä ja laajempi sisältötarjonta.

Työryhmistä jatkavat tietosuoja, videomainonta, ohjelmallinen ostaminen, markkinointiteknologia, ad spend, sisältömarkkinointi sekä viewability. Uusina työryhminä aloittavat luovuuden työryhmä ja Digital Audio -työryhmä.

Puolet 12 paikkaisesta hallituksesta  on vuosittain vaihtovuorossa.

2019 hallituksessa jatkavat
Alma Media Oyj, Johanna Vartiainen
Dentsu Aegis Network Oy, Timo Petänen
Keskisuomalainen Oyj, Kirsi Hakaniemi
Sanoma Oyj, Timo Rinne
SEK Oy, Tommi Pelkonen
Otavamedia Oy, Jukka Pulkkinen

Vuosille 2019-2020 valittiin
Veikkaus Oy, Eetu Paloheimo
Kotipizza Group Oyj, Johanna Kuosmanen
Relevant Digital Oy, Petri Kokkonen
Eversheds Asianajotoimisto Oy, Mari Rusi
IPG Mediabrands Oy, Christopher Fernandez
Artefact Oy, Jesse Ketonen

Hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan puheenjohtajakseen Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

”Uuden hallituksen toimikausi alkaa hyvissä merkeissä. Edeltävät hallitukset, IAB:n toimisto ja ennen kaikkea lukuisat vapaaehtoiset työryhmissä työskentelevät digisankarit ovat luoneet vahvan pohjan IAB:n toiminnalle. Toimialamme kasvaa hyvää vauhtia. Paikallisten toimijoiden tulee tehdä yhä tiiviimpää yhteistyötä, jotta riittävän iso osa kasvusta jää kotimarkkinalle. Tälle yhteistyölle IAB tarjoaa hyvän pohjan, yhdistäen sekä mainonnan ostajat että -myyjät ja markkinoinnin tekijät.” Toteaa hallituksen tuleva puheenjohtaja Petri Kokkonen.

Uutiset
IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

lue lisää

26.11.2021

IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

lue lisää

29.10.2021

Kohdennettu mainonta avoimen internetin mahdollistajana

Datakohdennettu mainonta huolestuttaa samalla kuluttajia ja lainsäätäjiä, mutta tuo myös merkittäviä etuja julkaisijoille mahdollistaen mediatilan kaupallistamisen eri kohderyhmien avulla. Liioittelematta voi todeta kohdennetun mainonnan rahoittavan avoimen internetin.

lue lisää

22.09.2021

Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää

26.08.2021

Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää