Icon
IAB Finlandille uusi hallitus Uutiset & blogi

IAB Finlandille uusi hallitus

19.03.2015

Lehdistötiedote
19.3.2015

IAB Finlandille uusi hallitus

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin hallituskokoonpano muuttui yhdistyksen vuosikokouksessa 18.3.2015. Kattavasti alan eri toimijoita edustava hallitus kannustaa suomalaisia yrityksiä ottamaan entistä paremmin hyödyt irti alati kasvavasta ja kehittyvästä digitaalisesta markkinoinnista.

IAB Finland ry:n hallituskokoonpano muuttui yhdistyksen vuosikokouksessa keskiviikkona 18.3.2015. Hallituksessa istuu kuusi median edustajaa sekä kuusi edustajaa muista digitaalisen markkinoinnin kentän yrityksistä aina mediatoimistosta mainostajan edustajiin. Vuonna 2014 hallituskauden pituus muutettiin kaksivuotiseksi niin, että puolet hallituksesta on aina erovuorossa. Vuosikokouksessa hallitukseen valittiin kuusi jäsentä kaksivuotiselle kaudelle.

”Digitaalinen markkinointi on kovassa nosteessa. Viime vuonna verkkomainonta nousi jo TV-mainonnan rinnalle kun tarkastellaan mediamainonnan panostuksia, ja trendi näyttää vahvasti samansuuntaiselta myös jatkossa. Me IAB:ssä haluamme tarjota inspiroivaa näkemystä, koulutusta ja tutkimustietoa digitaalisesta markkinoinnista”, kertoo IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajana jatkava MTV Oy:n verkkojohtaja Henrik Laine.

IAB Finlandin vuoden 2015 toiminnan keskiössä on IAB-yhteisön kasvattaminen sekä digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alan kehittäminen. Tärkeässä osassa toimintaa ovat IAB:n jäsenyritysten edustajien muodostamat työryhmät ja niiden luomat suositukset, ohjeistukset ja oppaat. Tänä vuonna työryhmät tarttuvat muun muassa digimainonnan tehon mittaamiseen, tietosuojaan sekä natiivimainontaan.

”IAB:n tapahtumiin osallistui viime vuonna yli 600 ihmistä, ja tällekin vuodelle on tiedossa paljon kiinnostavia tapahtumia sekä hyödyllistä tietoa siitä, kuinka yritykset pystyvät kehittämään digitaalista markkinointiaan. Me hallituksessa toivomme, että mahdollisimman monet lähtevät mukaan. Jos yrityksesi ei vielä ole mukana IAB:n toiminnassa, niin nyt on korkea aika liittyä jäsenyritykseksi”, Laine jatkaa.

IAB Finland ry:n hallitus kaudella 2015:

Mediajäsenet
Henrik Laine, MTV Oy, pj
Jani Savolainen, Microsoft Oy, vpj
Jarkko Kyttänen, Sanoma Media Finland Oy
Sini Kervinen, Aller Media Oy
Jukka Pulkkinen, Otavamedia Oy
Minna Nissinen, Alma Media Oyj

Muut jäsenet
Marjo Juola, Kesko Oyj
Elina Koivumäki, Asianajotoimisto JB Eversheds Oy
Vivi Orkola, RAY
Outi Nylund, Veikkaus Oy
Tommi Pelkonen, SEK & GREY Oy
Lasse Iskanius, Dentsu Aegis Network Oy

Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, etunimi.sukunimi(at)iab.fi
Henrik Laine, hallituksen puheenjohtaja, IAB Finland ry, 050 567 9121, etunimi.sukunimi(at)mtv.fi

IAB Finland ry on digitaalisen markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu yli sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimuslaitoksia, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja.
iab.fi

BLOGI
55 % mediamainonnasta digitaalista vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 161,8 milj. euroa ja reilusti yli puolet (55 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Vuoden 2021 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna kaikki suurimmat digimainonnan momentit olivat yli 10 % kasvussa.

lue lisää

27.04.2022

55 % mediamainonnasta digitaalista vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 161,8 milj. euroa ja reilusti yli puolet (55 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Vuoden 2021 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna kaikki suurimmat digimainonnan momentit olivat yli 10 % kasvussa.

lue lisää

26.04.2022

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä yli 40 % kasvussa vuonna 2021

IAB Finlandin ja Kantarin alkuvuonna 2022 yhdessä tekemän selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin määrä Suomessa oli vuonna 2021 noin 39,4 miljoonaa euroa. Vuoteen 2020 verrattuna kasvua on peräti 41 %. Markkina-arvio perustuu osin sekä vaikuttajatoimistoilta että vaikuttajilta kerättyihin tietoihin, ja osin arvioihin markkinan eri toimijoiden suuruusluokasta.

lue lisää

28.01.2022

Verkkomainonta lohkaisi puolet mainoskakusta vuonna 2021

Mediamainonta vuonna 2021 13,4 % kasvussa. Verkkomainonta jo 50 % kaikesta mediamainonnasta.

lue lisää

26.11.2021

IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

lue lisää