Icon
IAB Europen GDPR-webinaarisarjan tallenteet julkaistu Uutiset & blogi

IAB Europen GDPR-webinaarisarjan tallenteet julkaistu

09.01.2018

IAB Europe on toteuttanut maksuttoman webinaarisarjan GDPR-tietosuoja-asetuksesta. Pääset katsomaan tallenteet alla olevien linkkien kautta.

 

1. osa: Tietosuoja-asetuksen perusteet

Asiantuntijana on Michelle Appello (Senior Director Business Solutions, Improve Digital) yhdessä lakimiestiiminsä kanssa. Ensimmäisen osan aiheena ovat tietosuoja-asetuksen peruteet: mitä se tarkoittaa ja miten päästä alkuun.

Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.

IAB Europen GDPR Comploience Primer aiheeseen liittyen.

 

2. osa: Henkilötiedot

Asiantuntijana Ghita Harris-Newton (Chief Privacy Officer & Deputy General Counsel, Quantcast), aiheena henkilötiedot.

Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.

IAB Europe GIG: Working Paper on the Definition of Personal Data aiheeseen liittyen.

 

3. osa: Suostumus 

Asiantuntijana Alice Lincoln (Vice President — Data Policy & Governance, Mediamath), aiheena suostumuksen hankkiminen. Suostumus on monissa tilanteissa tarpeen tietojen oikeudellisen käsittelyn kannalta. Mutta mitä se tarkoittaa? Miten voit varmistaa, että suostumus on riittävän tarkka? Miten voit taata, että suostumus annetaan myönteisellä toimella?

Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.

IAB Europen GDPR Implementation Gropin julkaisu aiheeseen liittyen.

 

4. osa: Suostumuksen tekninen ratkaisu 

Asiantuntijana Ghita Harris-Newton (Chief Privacy Officer & Deputy General Counsel, Qantcast) ja Somer Simpson (Product Lead, Quantcast), aiheena suostumuksen tekinen ratkaisu. Tekninen ratkaisu on suunniteltu siten, että verkkosivustot, mainostajat ja niiden teknologiakumppanit voivat tehdä entistä selkeämpiä tiedonantoja sekä hankkia, tallentaa ja päivittää kuluttajien suostumusta siihen, että heidän henkilötietojaan käsitellään GDPR:n mukaisesti. Lisäksi mekanismi mahdollistaa käyttäjän suostumusvalintojen siirtämisen toimitusketjuun lisäämällä vastuuvelvollisuutta mainosekosysteemissä mahdollistamalla suostumusrekisterin luomisen ja kirjausketjun.

Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.

BLOGI
Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin

IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30.  Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,

lue lisää

27.02.2025

Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin

IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30.  Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,

lue lisää

14.02.2025

Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa. 

lue lisää

14.02.2025

Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.

lue lisää

14.02.2025

Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.

lue lisää