Icon
IAB Europen GDPR-webinaarisarjan tallenteet julkaistu Uutiset & blogi

IAB Europen GDPR-webinaarisarjan tallenteet julkaistu

09.01.2018

IAB Europe on toteuttanut maksuttoman webinaarisarjan GDPR-tietosuoja-asetuksesta. Pääset katsomaan tallenteet alla olevien linkkien kautta.

 

1. osa: Tietosuoja-asetuksen perusteet

Asiantuntijana on Michelle Appello (Senior Director Business Solutions, Improve Digital) yhdessä lakimiestiiminsä kanssa. Ensimmäisen osan aiheena ovat tietosuoja-asetuksen peruteet: mitä se tarkoittaa ja miten päästä alkuun.

Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.

IAB Europen GDPR Comploience Primer aiheeseen liittyen.

 

2. osa: Henkilötiedot

Asiantuntijana Ghita Harris-Newton (Chief Privacy Officer & Deputy General Counsel, Quantcast), aiheena henkilötiedot.

Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.

IAB Europe GIG: Working Paper on the Definition of Personal Data aiheeseen liittyen.

 

3. osa: Suostumus 

Asiantuntijana Alice Lincoln (Vice President — Data Policy & Governance, Mediamath), aiheena suostumuksen hankkiminen. Suostumus on monissa tilanteissa tarpeen tietojen oikeudellisen käsittelyn kannalta. Mutta mitä se tarkoittaa? Miten voit varmistaa, että suostumus on riittävän tarkka? Miten voit taata, että suostumus annetaan myönteisellä toimella?

Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.

IAB Europen GDPR Implementation Gropin julkaisu aiheeseen liittyen.

 

4. osa: Suostumuksen tekninen ratkaisu 

Asiantuntijana Ghita Harris-Newton (Chief Privacy Officer & Deputy General Counsel, Qantcast) ja Somer Simpson (Product Lead, Quantcast), aiheena suostumuksen tekinen ratkaisu. Tekninen ratkaisu on suunniteltu siten, että verkkosivustot, mainostajat ja niiden teknologiakumppanit voivat tehdä entistä selkeämpiä tiedonantoja sekä hankkia, tallentaa ja päivittää kuluttajien suostumusta siihen, että heidän henkilötietojaan käsitellään GDPR:n mukaisesti. Lisäksi mekanismi mahdollistaa käyttäjän suostumusvalintojen siirtämisen toimitusketjuun lisäämällä vastuuvelvollisuutta mainosekosysteemissä mahdollistamalla suostumusrekisterin luomisen ja kirjausketjun.

Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.

Artikkeli Uutiset
Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää

26.08.2021

Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää

28.06.2021

REKRY: Markkinointisuunnittelija IAB Finlandille

IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä markkinointisuunnittelijaksi, lue roolin kuvaus täältä.

lue lisää

15.06.2021

IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa

IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.

lue lisää

11.05.2021

Verkkomainonta mukavassa kasvussa vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 ensimmäisellä kvartaalilla oli 141 milj. euroa. Ennätyksellisesti jo peräti 53 prosenttia kaikesta mediamainonnasta on digitaalista. Kasvu digimainonnan eri momenteissa oli kauttaaltaan positiivista, vaikka on huomionarvoista ettei display- ja outstream-mainonnan vertailu ole mahdollista Kantarin raportointimuutosten johdosta.

lue lisää