Icon
IAB Europelle valittiin uusi hallitus Uutiset & blogi

IAB Europelle valittiin uusi hallitus

29.05.2013

IAB Europelle valittiin uudet hallituksen jäsenet 2-vuotiselle hallituskaudelle Barcelonassa Interact-seminaarin yhteydessä pidetyssä vuosikokouksessa 23.5.2013. Hallitukseen valittiin vahva edustus Keski- ja Kaakkois-Euroopasta. Kaakkois-Euroopan edustuksen puolesta puhuu voimakas digitaalisen talouden ja markkinoinnin kehitys kyseisellä sektorilla. Pohjoismaiden edustaja jäi tänä vuonna valitsematta.

Hallituksen johtoryhmä:

  • Hallituksen puheenjohtaja: Constantine Kamaras, Board Member of IAB Greece
  • Varapuheenjohtaja: Stéphanie Hospital, Executive Vice President of Orange Digital
  • Varainhoitaja: Didier Ongena, General Manager, Microsoft Advertising Western Europe
  • Fabiano Lazzarini, General Manager IAB Italy
  • Thomas Schauf, Head of European and International Affairs BVDW (IAB Germany)


Kansallisten IAB-järjestöjen edustus:

  • Thomas Duhr, Executive Vice President Interactive IP Deutschland (on behalf of United Internet Media)
  • Patrick Marck, General Manager, IAB Belgium
  • Guy Phillipson, CEO of IAB UK
  • Antonio Traugott, General Manager, IAB Spain
  • Ioana Anescu, Managing Director, IAB Romania
  • Neslihan Mesutoglu, Member of the Board and President, IAB Turkey
  • Wlodzimierz Schmidt, President, IAB Poland


Yritysjäsenten edutus:

  • Mike Read, SVP and Managing Director, comScore Europe
  • Anne Goodman, Senior VP Marketing Ad Sales, BBC Worldwide
  • Ben Humphry, Managing Director, UK/Ireland, nugg.ad
  • Janneke Niessen Co-founder and CIO of Improve Digital (on behalf of Publicitas)
  • Marc Panic, COO EMEA, GroupM
  • Estelle Werth, Legal Director, Commercial and Privacy, Criteo

Lue lisää

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää