Ehdota vuoden Muutoksen tekijää!

Viime vuonna ensimmäistä kertaa jaettu Muutoksen tekijä -palkinto luovutetaan myös tämän vuoden HOT or NOT -seminaarissa. Palkinto ilmentää digitaalisen kehityksen haasteita ja ennakkoluulototonta sekä pioneerimaista asennetta tarttua niiden ratkaisemiseen.
- Minulle palkinnon saaminen oli merkki siitä, että oli tapahtunut lopullinen käännös vanhasta mediamyyntiajattelusta kohti todellista digitaalista markkinointia. Olen toiminut alalla noin 15 vuotta ja työskennellyt aina datavetoisen markkinoinnin parissa. Ensimmäisen 10 vuoden aikana datavetoisuutta tietyllä tavalla vähäteltiin ja työni oli hieman lähetyssaarnaajamaista asiaan liittyen ihan digitaalisen markkinoinnin sisälläkin, kertoo viime vuonna palkittu Nordic Morning Finlandin toimitusjohtaja Jukka Sundquist.

Vuoden 2017 Muutoksen tekijä oli Nordic Morning Finlandin toimitusjohtaja Jukka Sundquist.
IAB Finlandille alan osaajien palkitseminen on myös tapa ottaa kantaa digitaalisen markkinoinnin jatkuvasti uudelleenarvioitaviin pelisääntöihin ja relevantin osaamisen tukemiseen. Tarvitsemme yhteisiä raameja jotta tiedämme puhuvamme samoista aiheista, toisin sanoen out of the box -ajattelukin tarvitsi aluksi boxin, jotta sen ulkopuolinen ajattelu mahdollistui.
- Minusta tuntuu, että jostain syystä se oli ohjelmallinen ostaminen, joka lopulta lopetti tämän alan vähättelyn ja datavetoisuus digitaalisen markkinoinnin sisällä siirtyi niin sanottuun mainstreamiin. Samana ajanjaksona koko digitaalisen markkinoinnin toimiala on kehittynyt mediakakun pienimmästä mediasta suurimmaksi mediaksi ja on nyt täysin mainstreamia. Sanoisin, että palkinto kuvastaa hyvin niin omaa kuin koko toimialan matkaa, Sundquist jatkaa.
Tunnetko Muutoksen tekijän?
Ilmianna alan ratkaisuhenkinen asiantuntija, joka on mielestäsi tehnyt pioneerimaista työtä digitaalisen markkinoinnin sanansaattajana tai siihen liittyvän osaamisen tai tuotteistamisen kehittämisessä. Perustele ehdotuksesi mahdollisimman hyvin, sillä voittajan valitsee IAB Finlandin raati, joka koostuu sekä sen hallituksen jäsenistä että muista alan arvostetuista asiantuntijoista. Ehdokkaita Muutoksen tekijä -palkinnon saajaksi voi ilmoittaa 20.11.2018 saakka.
Kaikkien ehdotuksen lähettäneiden kesken arvotaan kolme kahden hengen elokuvalippusettiä. Leffaliput voittaneille ilmoitetaan sekä henkilökohtaisesti että IAB Finlandin kanavissa.
BLOGI
IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.
lue lisää18.12.2025
Digimainonnan sosiaalinen vaikutus Euroopassa – ja mitä se tarkoittaa Suomelle
IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.
lue lisää17.12.2025
Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet
IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.
lue lisää16.12.2025
Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat
IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.
lue lisää12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää