Icon
Ehdota vuoden Muutoksen tekijää! Uutiset & blogi

Ehdota vuoden Muutoksen tekijää!

01.11.2018

Viime vuonna ensimmäistä kertaa jaettu Muutoksen tekijä -palkinto luovutetaan myös tämän vuoden HOT or NOT -seminaarissa. Palkinto ilmentää digitaalisen kehityksen haasteita ja ennakkoluulototonta sekä pioneerimaista asennetta tarttua niiden ratkaisemiseen.

- Minulle palkinnon saaminen oli merkki siitä, että oli tapahtunut lopullinen käännös vanhasta mediamyyntiajattelusta kohti todellista digitaalista markkinointia. Olen toiminut alalla noin 15 vuotta ja työskennellyt aina datavetoisen markkinoinnin parissa. Ensimmäisen 10 vuoden aikana datavetoisuutta tietyllä tavalla vähäteltiin ja työni oli hieman lähetyssaarnaajamaista asiaan liittyen ihan digitaalisen markkinoinnin sisälläkin, kertoo viime vuonna palkittu Nordic Morning Finlandin toimitusjohtaja Jukka Sundquist.

Vuoden 2017 Muutoksen tekijä oli Nordic Morning Finlandin toimitusjohtaja Jukka Sundquist.

IAB Finlandille alan osaajien palkitseminen on myös tapa ottaa kantaa digitaalisen markkinoinnin jatkuvasti uudelleenarvioitaviin pelisääntöihin ja relevantin osaamisen tukemiseen. Tarvitsemme yhteisiä raameja jotta tiedämme puhuvamme samoista aiheista, toisin sanoen out of the box -ajattelukin tarvitsi aluksi boxin, jotta sen ulkopuolinen ajattelu mahdollistui.

- Minusta tuntuu, että jostain syystä se oli ohjelmallinen ostaminen, joka lopulta lopetti tämän alan vähättelyn ja datavetoisuus digitaalisen markkinoinnin sisällä siirtyi niin sanottuun mainstreamiin. Samana ajanjaksona koko digitaalisen markkinoinnin toimiala on kehittynyt mediakakun pienimmästä mediasta suurimmaksi mediaksi ja on nyt täysin mainstreamia. Sanoisin, että palkinto kuvastaa hyvin niin omaa kuin koko toimialan matkaa, Sundquist jatkaa.

Tunnetko Muutoksen tekijän?

Ilmianna alan ratkaisuhenkinen asiantuntija, joka on mielestäsi tehnyt pioneerimaista työtä digitaalisen markkinoinnin sanansaattajana tai siihen liittyvän osaamisen tai tuotteistamisen kehittämisessä. Perustele ehdotuksesi mahdollisimman hyvin, sillä voittajan valitsee IAB Finlandin raati, joka koostuu sekä sen hallituksen jäsenistä että muista alan arvostetuista asiantuntijoista. Ehdokkaita Muutoksen tekijä -palkinnon saajaksi voi ilmoittaa 20.11.2018 saakka.

Kaikkien ehdotuksen lähettäneiden kesken arvotaan kolme kahden hengen elokuvalippusettiä. Leffaliput voittaneille ilmoitetaan sekä henkilökohtaisesti että IAB Finlandin kanavissa.

Uutiset
IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

lue lisää

26.11.2021

IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

lue lisää

29.10.2021

Kohdennettu mainonta avoimen internetin mahdollistajana

Datakohdennettu mainonta huolestuttaa samalla kuluttajia ja lainsäätäjiä, mutta tuo myös merkittäviä etuja julkaisijoille mahdollistaen mediatilan kaupallistamisen eri kohderyhmien avulla. Liioittelematta voi todeta kohdennetun mainonnan rahoittavan avoimen internetin.

lue lisää

22.09.2021

Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää

26.08.2021

Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää