
Digimarkkinoinnin huipulla: Titta Toivanen ja Hilla Group
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme ensimmäisessä osassa tapaamme Titta Toivasen, joka työskentelee HILLA GROUPILLA Kainuun ja Koillismaan myyntiryhmän vetäjänä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
Miksi päätit osallistua IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen?
Markkinat siirtyvät nyt vauhdilla verkkoon ja tarvitsen tietoa ja osaamista sekä hyviä yhteyksiä kehittyäkseni digimyyjänä, että voin tehdä työtäni hyvin ja laadukkaasti. Omat asiakkaani tarvitsevat asiantuntijaosaamistani digimarkkinoinnin osalta, tärkein syy kaikista.
Miten koit koulutuksen sisällön ja rakenteen? Oliko se kattava ja relevantti?
Se oli todella kattava, liiankin suuri kerralla käsiteltäväksi, mutta kunnon sukellus teki tehtävänsä ja toi itsevarmuutta omaan muutokseen.
Kuinka vertaisit tätä koulutusta muihin vastaaviin koulutuksiin, joihin olet osallistunut?
En voi verrata, tämä on laatuaan ensimmäinen vakuuttava kouluttautuminen.
Mitkä olivat kolme tärkeintä oppimasi asiaa kurssilta?
Oman Hilla-verkoston uskottavuus ja luotettavuus. Ulkopuolisten yhteistyöverkostojen tarpeellisuus ratkaisumyynnin tekemiselle. Ostamisen tekeminen asiakkaalle ymmärrettäväksi.
Miten koulutus on vaikuttanut työskentelyysi tai uraasi?
Vahvasti eteenpäinvievänä voimana ja terveenä. digi-itsevarmuutena. Vaikka digi on muuttuva järkäle, se on silti aivan mahdollinen myytävä. Asiakkaat ovat sinne itsensä äänestäneet ja siellähän sitä meidän markkinoinnin myyjienkin täytyy olla läsnä. Asia kerrallaan edelleen mutta uuden ajan ympäristössä. En jännitä enkä pelkää uusia kysymyksiä - minulla on tämänkin koulutuksen myötä jo monta hyvää yhteyttä josta kysellä tai etsiä vastauksia.
Oletko käyttänyt koulutuksessa opittuja tietoja ja taitoja käytännössä?
Evästemaailman muuttumisen ymmärrettäväksi tekeminen, oman Hilla-verkoston luotettavuuden kirkastaminen.
Kenelle suosittelisit tätä koulutusta ja miksi?
Ostajapersoonille sekä digimyyjäpersoonille. Yrittäjille tekisi hyvää sukeltaa samalla tavoin.
Mitä neuvoja antaisit tuleville osallistujille, jotta he saavat parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta?
Paloittele tieto ja luota siihen, että tämä luottokanava on yksi todella hyvä, joka auttaa sinua ratkaisujen löytämisessä.
Titta Toivanen
Kainuun & Koillismaan myyntiryhmän vetäjä HILLA GROUP
Seuraava IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus alkaa 11.3.2023 klo 9:00. Lue lisää TÄSTÄ ja ilmoittaudu mukaan.
IABlogin Facebook kommentit

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024
IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää