Icon
Digimarkkinoinnin huipulla: Sanna Uusivirta ja Hilla Group Uutiset & blogi

Digimarkkinoinnin huipulla: Sanna Uusivirta ja Hilla Group

31.10.2023 | iab

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme toisessa osassa tapaamme Sanna Uusivirran, joka työskentelee HILLA GROUPILLA markkinointipäällikkönä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

Miksi päätit osallistua IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen?

Sertifikaattikoulutusta tarjottiin yritysmyynnin parissa työskenteleville laajentamaan näkökulmia digimarkkinoinnin suhteen. Tartuin innolla tilaisuuteen oppia uutta ja saada uusia oivalluksia.

Miten koit koulutuksen sisällön ja rakenteen? Oliko se kattava ja relevantti?

Sisältö oli valtavan runsas. Osa asioista oli merkittävästi syvemmälle meneviä kuin toiset. Itse opiskellen aiheet voivat tuntua toisista hankalilta, mutta minulle tällainen opiskelu sopii kuin nenä päähän. Kokonaisuus oli kattava ja tarpeellinen!

Kuinka vertaisit tätä koulutusta muihin vastaaviin koulutuksiin, joihin olet osallistunut?

Itsenäisen opiskelun laajuus yllätti, ehkä osa asioista olisi voinut olla keskustelutilaisuuksia, jossa lyhyen alustuksen jälkeen olisi väki jaettu pienryhmiin keksustelemaan aiheesta konkretian tasolla.

Mitkä olivat kolme tärkeintä oppimasi asiaa kurssilta?

Digitaalinen markkinointi on monikanavaista puuhaa ja kehittyy koko aja. Pysyäkseen ajan hermolla on seurattava ympäristöä aktiivisesti ja päivitettävä osaamistaan, siihen tämä kurssi oli oiva apu.

Miten koulutus on vaikuttanut työskentelyysi tai uraasi?

Ei ole vaikuttanut, minulla tämä kurssi täsmensi osaamistani ja antoi välineitä keskustella myynnin kanssa samalla tavalla.

Kenelle suosittelisit tätä koulutusta ja miksi?

Kenellä tahansa, joka työskentelee digimarkkinoinnin parissa.

Mitä neuvoja antaisit tuleville osallistujille, jotta he saavat parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta?

Avoin mieli, valmius tutustua asioihin ja into auttaa oppimaan uutta!

Sanna Uusivirta
Markkinointipäällikkö HILLA GROUP
 

Seuraava IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus alkaa 11.03.2025 klo 9:00. Lue lisää TÄSTÄ ja ilmoittaudu mukaan.

 

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää