Icon
Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim Uutiset & blogi

Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim

04.03.2025 | iab

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

Miksi päätit osallistua IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen?

Halusin oppia uutta ja ymmärtää paremmin digimarkkinoinnin ja -myynnin lainalaisuuksia.

Miten koit koulutuksen sisällön ja rakenteen? Oliko se kattava ja relevantti?

Koulutuksen sisältö oli erittäin hyvä ja materiaalia oli, sanoisinko, ainakin riittävästi.

Kuinka vertaisit tätä koulutusta muihin vastaaviin koulutuksiin, joihin olet osallistunut?

Tämä koulutus antoi hyvät eväät digimarkkinointiin niin keltanokalle kuin konkarillekin, kokonaisvaltaisuutensa ja laajuutensa johdosta.

Mitkä olivat kolme tärkeintä oppimasi asiaa kurssilta?

Mainonnasta 62 % digitaalista ja siitä 80 % kohdennettua, datataitavin tulee voittamaan kilpailun.
Verkkokauppa muuttaa digin fundamentteja – tiedonhalukanavasta muodostuu ostopaikka.
Eväste "pakka" edelleen sekaisin.

Miten koulutus on vaikuttanut työskentelyysi tai uraasi?

Uskon ymmärtäväni asiakkaitteni toiveita ja tarpeita paremmin. Puhumme samaa kieltä: ostaja ja myyjä.

Oletko käyttänyt koulutuksessa opittuja tietoja ja taitoja käytännössä? Voitko antaa esimerkkejä?

Kyllä, pyrin tuottamaan asiakkaille parempaa dataa heidän kampanjoistaan sekä antamaan parempia ehdotuksia kampanjoiden kokonaisuuksista.

Kenelle suosittelisit tätä koulutusta ja miksi?

Ainakin kaikille digimyynnin kanssa työskenteleville.

Mitä neuvoja antaisit tuleville osallistujille, jotta he saavat parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta?

Kannattaa varata riittävästi aikaa materiaalien läpikäyntiin, sillä voi olla, että innotutkin "vähän liikaa" :) Tulee kiire lukea kaikki mikä kiinnostaa.

Anne Teeriaho
Ilmoitusmyyntipäällikkö 
Suomalainen Lääkäriseura Duodecim

Seuraava IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus tässä!

 

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää