Webinaari: Mittaa ja menesty
Mainonnan ja markkinoinnin mittaaminen ja mittarit kehittyy vauhdilla. Viime aikoina on tullut tärkeitä uusia mittareita, kuten mainonnan hiilijalanjälki sekä attention. Ei pidä myöskään unohtaa edelleen tärkeitä mittareita, kuten brändin pitkän aikavälin kehittyminen sekä tuloksellisuuden näkökulmasta raaka myyntidata.
Webinaariin osallistumalla pysyt ajan hermolla uusimmista mittaamisen trendeistä ja saat hyödyllistä tietoa alan asiantuntijoilta. Kuulet 1,5 tunnissa:
- Kantarin Tapio Heikinheimolta miten modernit mittaustekniikat auttavat arvioimaan ja optimoimaan mainonnan pitkän aikavälin brändivaikutusta
- Sanoman Joonas Imeläiseltä ja dentsun Juha Halmesvaaralta tutkimustulosten kautta miksi mainonnan huomio (Attention) on merkityksellinen mittari ja miten sitä voi hyödyntää mainonnan suunnittelussa
- IAB Studiossa keskustellaan astetta syvemmin huomion mittaamisesta IAB:n Pasin johdolla ja keskustelemassa mukana Nostemedia, Adnami sekä Viomba.
- SOK Smart Marketingin Sami Hiirsalmelta ja Jyrki Kostilaiselta miten brändi voi hyödyntää kaupan median erityiskyvykkyyksiä, jotka mahdollistaa mainonnan tarkan mittaamisen aina ostoeuroihin saakka
- Alman Johanna Vartiaiselta miten digimainonnan hiilijalanjälkeä voi mitata Alman Hiilimittarilla, mikä auttaa mainostajia tekemään kestävämpiä valintoja jatkossa
Webinaaria luotsaa sekä esittää esiintyjille kiperiä kysymyksiä IAB:n Mira Vaurulan lisäksi IAB:n Datatyöryhmän puheenjohtaja Petri Mertanen (Mertanen Analytics). Älä jää paitsi tästä tilaisuudesta oppia lisää siitä, miten voit mitata ja optimoida digimainonnan vaikutuksia hyödyntäen laajasti erilaisia mittareita. Tule siis varmistamaan, että juuri sinun brändin mittaamistyökalut ovat ajantasalla. Varaa paikkasi nyt ja ole askeleen edellä markkinoinnin mittareiden kehityksessä!
Tervetuloa mukaan tapahtuma toteutetaan webinaarina ja on tarjolla sekä IAB Finlandin jäsenille sekä ei-jäsenille.
Webinaari-infoa:
Webinaari on kaikille maksuton
Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Ohjelma
08:30 Tervetuloa - Mira Vaurula | IAB Finland ja Petri Mertanen | Mertanen Analytics
08:35 Digimainonnan brändivaikutuksen mittarointi - Tapio Heikinheimo | Kantar
08:50 Huomion voima mainonnan mittarina ja menestystekijänä - Joonas Imeläinen | Sanoma & Juha Halmesvaara | dentsu
09:05 09:05 IAB Studio - Great Attention Debate. IAB:n Toiminnanjohtaja Pasi Raassina ohjaa keskustelua ja studiossa mukana superammattilaiset Katri Martin | Adnami, Markku Mäntymaa | Viomba ja Harri Virtanen | Nostemedia/YOC
09:20 Kaupan median menestyksen mittarit - Jyrki Kostilainen ja Sami Hiirsalmi | SOK Smart Marketing
09:35 Alma Hiilimittari vastuullisen digimainonnan tukena - Johanna Vartiainen | Alma Media
09:50 Webinaarin loppusanat - Mira Vaurula | IAB Finland & Petri Mertanen | Mertanen Analytics
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää