Icon
TULOS webinaarit - osa 1: How to measure and reduce the carbon emissions in programmatic advertising? Tapahtumat

TULOS webinaarit - osa 1: How to measure and reduce the carbon emissions in programmatic advertising?

22.11.2023, 9:00-9:45

Are you passionate about sustainability but also interested in digital marketing? Then this webinar is for you. The conversation applies to agencies and media advertisers buying programmatic, as well as the creative agencies looking to improve their ad delivery emissions.

Webinar will cover following topics:

  • How are carbon emissions generated in the realm of digital advertising?
  • Is the situation that bad?
  • Factors within the digital advertising ecosystem that contribute to emissions.
  • How can marketer impact the size of the carbon footprint with media choices?
  • How can marketers reduce their carbon emissions using modern ad-tech solutions?
  • What’s there for inventory publishers to improve?
  • Case Study by Tulos with Heineken, inspired by sustainability commitment ”Brew a better world 2030”
  • Legislative-level foreshadowing

The webinar will be held on Wed 22.11. At 9:00 am. Presenter Daniil Ivanov.

ILMOITTAUDU

 

 

11.12.2024

Webinaari: IAB Tietoisku

IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.

lue lisää

13.01.2025

Environmental Sustainability in Digital Advertising

Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.

lue lisää

21.01.2025

Retail Media Essentials

Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.

lue lisää