Smart Marketing - Keksit. Keksit? Keksit!
IAB:n Smart Marketing webinaareissa on pureuduttu kahdesti vuodessa muun muassa adtechiin, martechiin ja evästeisiin. Luonnollisista syistä kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen puhututtaa markkinassa ja vastaamme tähän tarpeeseen kevään Smart Marketingissa ottamalla agendalle evästeettömät mahdollisuudet sekä markkinalle muodostuvat uudet teknologiset ratkaisut.
Webinaarikattauksessa 20.5. lavalle nousevat Adform, RADLY, Clear Channel, DoubleVerify, Omnicom Media Group ja OneTrust. Puheenvuoroissa tullaan esittelemään tuoreita tutkimustuloksia suomalaisten yrityksien valmistautumisesta kolmannen osapuolen evästeiden poistumiseen sekä uusia teknologisia ratkaisuja evästeettömään mainontaan, kohdentamiseen ja mittaamiseen liittyen.
Webinaari-infoa:
- Webinaari on kaikille maksuton
- Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
- Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Yhteistyössä
Ohjelma
09:00 Webinaarin avaus - Pasi Raassina / IAB Finland
09:05 Löydöksiä Adformin ja IAB Finlandin yhteisestä tutkimuksesta kolmannen osapuolen evästeistä - Jan Ketonen / Adform
09:30 Mitä huomioida markkinoinnin kehityksessä kun keksit katoavat? 3 kehityskohdetta joille luot kasvun perustan - Ville Fredrikson & Olli Valtanen / RADLY
09:55 No cookies, no problem! Relevanttia ulkomainontaa - nyt myös ohjelmallisesti - Jesse Jussila / Clear Channel
10:20 IAB Finlandin Brand Safety oppaan julkaisu - Janne Muhonen / PJ Mainonnan laatu työryhmä
10:35 Maksimoi mainontasi tehokkuus yksityisyyden aikana - hyödynnä laadullista mittausta ja evästeetöntä datatargetointia - Jaakko Haarala / DoubleVerify
11:00 Digitaalista markkinointia on mitattu aina väärin: Miten keksien poistuminen pakottaa parantamaan mittaustapoja ja mikä on oikea digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuus - Teemu Neiglick / Omnicom Media Group Finland
11:25 RIP Cookies —What's Next for the Marketing and Ad Tech Landscape? -Lukas Rottleb / OneTrust
12:00 Webinaari päättyy
Tilaisuuden host
Pasi Raassina / IAB Finland Toiminnanjohtaja Pasi on vetänyt IAB Finlandia jo yli vuoden rautaisella, mutta rennolla otteella. |
Puhujat
Jan Ketonen / Adform Country Manager Jan on työskennellyt median, kehityksen ja teknologian parissa yli 15 vuotta. Adformilla hänen tehtävänään on varmistaa asiakkaiden tyytyväisyys parhaalla palvelulla ja mainonnanteknologian ymmärryksen ja osaamisen kasvattamisella. Adform on johtava maailmanlaajuinen mainonnanteknologiayritys, joka tarjoaa nykypäivän markkinoijalle täysin riippumattoman ja integroitavan ratkaisun monikanavaiseen mediaostamiseen ja datan hallintaan. Yritys toimii 24:ssä maassa työllistäen yli 600 ammattilaista. |
|
Ville Fredrikson / RADLY
Marketing Transformation Lead Ville työskentelee RADLYssa ja auttaa asiakkaita markkinoinnin transformaatiossa ja digimarkkinoinnin kehityksessä. |
|
Olli Valtanen / RADLY
Digital Solutions Specialist Olli työskentelee Dagmar Drive -yksikössä markkinointiteknologioiden parissa. Web-kehittäjätaustainen markkinointikonsultti, joka on erikoistunut oman datan hyödyntämiseen sekä ostetuissa että omistetuissa kanavissa. RADLY on markkinoinnin transformaatiotoimisto. RADLYn tavoite on auttaa yrityksiä myynnin ja markkinoinnin transformaatiossa tekoälyn aikakaudella. RADLY on erikoistunut erityisesti B2B-yritysten ja verkkokauppojen haasteiden ratkomiseen. RADLYn palveluita ovat markkinoinnin ja myynnin strateginen konsultointi, myynnin ja markkinoinnin mallinnus- ja automaatiopalvelut, markkinointiteknologia-konsultointi sekä mainonnan tekoälyratkaisut. |
|
Jesse Jussila / Clear Channel Head of Product Jesse Jussila vastaa Clear Channel Suomen tuoteorganisaatiosta, jonka tehtävänä on tarjota mainostajille markkinan parhaat ulkomainosratkaisut ja vastata niiden jatkuvasta kehittämisestä. Clear Channel on osa globaalia Clear Channel Outdoor -konsernia. Clear Channel tarjoaa valtakunnan laajimman ja tavoittavimman digitaalisen mainosverkoston mainostajan käyttöön. Tavoitamme suuret yleisöt tehokkaasti ja nopeasti – nyt myös kohderyhmälähtöisen kampanjasuunnittelun keinoin. Valtakunnallinen portfoliomme rakentuu monenlaisista uniikeista mainosympäristöistä ja se on hyödynnettävissä useisiin markkinoinnin tarpeisiin. Tarjoamme ratkaisut joilla tavoitat, aktivoit kuluttajia ja rakennat brändiä. |
|
Jaakko Haarala / DoubleVerify Director, Nordics Jaakko on työskennellyt yli 10 vuotta digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja viestinnän parissa. Hän on erityisen kiinnostunut tekoälyn hyödyntämisestä. DoubleVerify on johtava ohjelmistoalusta digitaalisen median mittaamiseen ja analysointiin. Tavoitteenamme on tehdä digitaalisen mainonnan ekosysteemistä tehokkaampi, turvallisempi ja luotettavampi. Turvaamme digitaalisen median avoimen ja vakaan kaupankäynnin ostajien ja myyjien välillä. Sadat Fortune 500 -brändit ympäri maailmaa käyttävät mainoskampanjoissaan puolueetonta dataamme ja analytiikkaamme kampanjoidensa laadun parantamiseen, tehokkuuden kasvattamiseen sekä digitaalisen mainonnan investointien tuoton maksimoimiseen, niin globaalisti kuin lokaalisti. |
|
Teemu Neiglick / Omnicom Media Group Finland CEO Teemun tehtävänä on huolehtia että OMG:n toimistojen asiakkaat kasvavat markkinoinnin keinoin. Hän on työskennellyt yli 20 vuotta digitaalisen liiketoiminnan, - markkinoinnin, analytiikan ja markkinoinnin strategisen suunnittelun parissa. Omnicom Media Group on yksi maailman suurimmista mediatoimistokonserneista, jonka toimistoja Suomessa ovat mediatoimistot ToinenPHD, OMD Finland ja Heart & Science. OMG on markkinoinnin mittaamisen edelläkävijä ja rakentanut useita markkinoinnin tehokkuutta mittaavia, globaalisti tunnustettuja palveluita kuten OMNI, MMM-työkalut ja digiattribuutiomallit. |
|
Lukas Rottleb / OneTrust Marketing Solutions Consultant Lukas Rottleb serves as a Marketing Solutions Consultant at OneTrust PreferenceChoiceTM— part of the #1 most widely used privacy, security and marketing user experience technology platform. In his role, Lukas advises companies large and small on best practices to drive engaging user experiences and build trust while demonstrating compliance across 100s of global data privacy regulations, including the GDPR. OneTrust PreferenceChoice™ enables marketers and publishers to drive transparent user experiences, build trust, and comply with 100s of global data privacy regulations, including the CCPA, TCPA, CASL, and GDPR. OneTrust PreferenceChoice is a part of OneTrust, the #1 most widely used privacy, security and governance platform used by more than 9,000 customers and powered by 150 awarded patents. |
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää