Seminaari: Vastuullisuus digimarkkinoinnissa - Mitä? Miksi? Miten?
Vastuullisuus trendaa globaalisti ja erityisesti digimainonnan vastuullisuus on IAB:n painopiste jo toista vuotta. Aihe on laaja ja kompleksinen, mutta toimialalle tärkeä. Tämän hetken haasteina toimialalla niin Suomessa kuin Euroopassa ja globaalistikin on standardien sekä osaamisen puute.
Tutkimme asiaa 2023 Vastuullinen digimainonta Suomessa -kyselytutkimuksen keinoin ja julkaisimme tuloksia toukokuussa 2023. Nyt teimme saman kyselyn hieman suppeammassa muodossa uudestaan ja näemme ensimmäistä kertaa trendiä, miten vastuullisuus on kehittynyt Suomessa.
Seminaarin kulmaksi otimme kysymykset: Mitä? Miksi? Miten? Eli haluamme siis vastata kysymyksiin: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa? Miksi se muuttaa markkinointia? Miten sitä voi mitata?
Seminaarissa vastuullisuutta käsitellään seuraavista kulmista:
- Susanna kertoo Alma Median kokemuksia ja oppeja digitaalisen mainonnan vastuullisuudesta Alman Hiilimittarin täyttäessä vuoden. Miten vastuullisuus voidaan huomioida digimainonnassa, millaisia työkaluja on tarjolla, ja miltä tulevaisuus näyttää?
- JCDecaux’n Elina ja Sherpan Mika puhuvat vastuullisesta ulkomainonnasta ja siitä, mitä kaikkia mahdollisuuksia tekoäly tuo tulevaisuudessa.
- GroupM:n Tommi kertoo miten hiilijalanjälkeä voi mitata markkinoinnissa ja miten tuloksia voi hyödyntää
- IAB Studiossa julkaisemme Vastuullisuus digimainonta Suomessa -kyselyn tulokset jo toista kertaa. Keskustelemassa tuloksista IAB:n kanssa on Alma Media, Posti sekä Nitro.
- Maailma kohtaa ennennäkemättömiä muutoksia. Clear Channelin Lassin aiheena on megatrendit, kuten globalisaatio, ilmastonmuutos ja teknologinen disruptio, tuovat mukanaan monimutkaisia haasteita. Miten media kantaa vastuunsa ja tekee osuutensa?
Tapahtumassa lavalle nousevat: Alma, JCDecaux, GroupM ja Clear Channel. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii: Alma.
Tapahtuma järjestetään LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja on maksuton kaikille IAB:n jäsenille (käytä alennuskoodia JÄSEN). Livetapahtumassa koet seminaarin 360 -kokemuksena nauttien myös afterwork-tarjoiluista verkostoituen uusien tai vaihtaen kuulumisia vanhojen tuttavuuksien kanssa. Vaihtoehtoisesti voit seurata tapahtumaa kaikille ilmaisen striimin äärellä. Tapahtuman tallenne lähetetään kaikille ilmoittautuneille jälkikäteen.
Tervetuloa mukaan selvittämään vastaukset kysymyksiin: Mitä? Miksi? Miten?
Ohjelma
13.00 Ovet avataan ja kahvia tarjolla
13:30 Tervetuloa - Mira Vaurula | IAB Finland & Susanna Laitinen | Alma Mediaratkaisut
13:45 Vuosi hiilijalanjäljen mittaamista Almalla - miten vastuullisuudesta tulee osa digimainonnan arkea? - Susanna Virkkula | Alma Mediaratkaisut
14:00 Vastuullista ulkomainontaa – Mitä tekoäly mahdollistaa tulevaisuudessa? Elina Valtia ja Mika Hyötyläinen | JCDecaux
14:15 Hiilijalanjäljen vähentäminen markkinoinnissa - Tommi Partanen | GroupM
14:30 IAB Studio - Vastuullinen digimainonta Suomessa - tilannekatsaus. Hostina Mira Vaurula ja keskustelemassa Veera Mäkelä | Posti, Saara Kemiläinen | Nitro ja Susanna Virkkula | Alma Mediaratkaisut
14:50 Susformaatio – vastuullisuus liiketoiminnan keskiössä ja lisäarvon tuojana - Maria Sangder | Gaia Consulting Oy
15:05 Maailma kiehuu - kantaako media vastuunsa? - Lassi Tolonen | Clear Channel
15:20 Loppusanat - Mira vaurula | IAB Finland & Susanna Laitinen | Alma Mediaratkaisut
15:30 Afterwork alkaa
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää