Seminaari: Kaikki irti datasta
Joulukuun seminaari kokoaa yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennymme siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Saat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit hyödyntää dataa paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.
Tapahtumassa lavalle nousevat: Sanoma Media Finland, Relevant Digital, Dagmar, Hopkins, Tracklution ja Kotipizza. Tapahtuman pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland
Tapahtuma järjestetään LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja on maksuton kaikille IAB:n jäsenille (käytä alennuskoodia JÄSEN). Livetapahtumassa koet seminaarin 360 -kokemuksena nauttien myös afterwork-tarjoiluista verkostoituen uusien tai vaihtaen kuulumisia vanhojen tuttavuuksien kanssa. Vaihtoehtoisesti voit seurata tapahtumaa kaikille ilmaisen striimin äärellä. Tapahtuman tallenne lähetetään kaikille ilmoittautuneille jälkikäteen.
Lämpimästi tervetuloa mukaan kuulemaan uusimmat näkemykset datan käytöstä markkinoinnissa ja verkostoitumaan alan asiantuntijoiden kanssa!
Ohjelma
13:00 Ovet auki, kahvitarjoilu
13:30 Tervetuloa – Mira Vaurula | IAB Finland & Minna Kruhse | Sanoma
13:45 Näin Sanoma hyödyntää dataa mainonnan tuloksellisuuden maksimoinnissa – Johannes Hocksell & Niko Hovilainen | Sanoma
Johannes Hocksell ja Niko Hovilainen kertovat, kuinka Sanoma käyttää dataa terävöittääkseen mainonnan kohdentamista ja parantaakseen tuloksia. He valottavat, millaisista lähteistä kerättyä dataa hyödynnetään kohderyhmien luomisessa ja kampanjoiden optimoinnissa – ja miten nämä ratkaisut vaikuttavat suoraan mainonnan menestykseen.
14:00 Privacy Sandboxin vaikutukset mainontaan – Olli Järvilehto | Relevant Digital
Olli Järvilehto jakaa kokemuksia Privacy Sandbox -teknologiasta ja sen käytännön vaikutuksista mainontaan. Hän käsittelee, miten tietosuojakeskeiset ratkaisut, kuten Privacy Sandbox, voivat vaikuttaa mainonnan tehokkuuteen ja julkaisijoiden mahdollisuuksiin hyödyntää dataa muuttuvassa ympäristössä.
14:15 IAB Studio - Välitilinpäätös: voittajat & häviäjät evästesekoilussa – Jaakko Kuivalainen | Sanoma, Antti Kallio | Dagmar & Minna Hämäläinen | Lähitapiola
Nyt on hyvä hetki pienelle välitilinpäätökselle kolmesta eri näkökulmasta, jossa julkaisijan kulmaa edustaa Jaakko Kuivalainen, toimistoa Antti Kallio ja mainostajaa Minna Hämäläinen. Mitä haasteita tai hyötyjä on evästesekoilusta poikinut? Onko joku voittaja tämän kaiken keskellä? Mitä kuluttaja tästä kaikesta tykkää?
14:35 Datasta ymmärryksesi – Johda mainonnan strategiaasi tiedolla – Lotta Holm | Hopkins
Lotta Holm esittelee, miten kerätty tieto voi toimia strategisena työkaluna markkinoinnissa. Hän pureutuu siihen, miten dataa voidaan käyttää kohdentamisen tehostamisessa ja kuinka tiedosta voidaan jalostaa konkreettisia toimenpiteitä, jotka edistävät liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista.
14:50 Data hyötykäyttöön digimainonnassa: käytännön esimerkkejä – Anni Salo | Tracklution
Anni Salo tarjoaa käytännönläheisen puheenvuoron siitä, miten dataa voidaan hyödyntää digimainonnassa. Hän esittelee, kuinka mainosalgoritmeja voidaan tukea datan avulla ja miten konversioseuranta vaikuttaa mainonnan skaalautuvuuteen ja tuloksellisuuteen. Esityksessä käsitellään myös muutamia case-esimerkkejä.
15:05 Asiakasdatasta asiakasmyynnin maksimointiin – Heini Vaniala | Kotipizza
Heini Vaniala kuvaa, miten strategisia asiakasdataprofiileja rakennetaan myynnin kasvattamiseksi ja miten data voi auttaa markkinoijia maksimoimaan asiakasmyyntiä. Maustettuna herkullisilla pizzantuoksuisilla esimerkeillä.
15:20 Loppusanat – Mira Vaurula | IAB Finland & Minna Kruhse | Sanoma
15:30 Afterwork & verkostoituminen
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää