
Seminaari: Kaikki irti datasta
Joulukuun seminaari kokoaa yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennymme siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Saat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit hyödyntää dataa paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.
Tapahtumassa lavalle nousevat: Sanoma Media Finland, Relevant Digital, Dagmar, Hopkins, Tracklution ja Kotipizza. Tapahtuman pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland
Tapahtuma järjestetään LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja on maksuton kaikille IAB:n jäsenille (käytä alennuskoodia JÄSEN). Livetapahtumassa koet seminaarin 360 -kokemuksena nauttien myös afterwork-tarjoiluista verkostoituen uusien tai vaihtaen kuulumisia vanhojen tuttavuuksien kanssa. Vaihtoehtoisesti voit seurata tapahtumaa kaikille ilmaisen striimin äärellä. Tapahtuman tallenne lähetetään kaikille ilmoittautuneille jälkikäteen.
Lämpimästi tervetuloa mukaan kuulemaan uusimmat näkemykset datan käytöstä markkinoinnissa ja verkostoitumaan alan asiantuntijoiden kanssa!
Ohjelma
13:00 Ovet auki, kahvitarjoilu
13:30 Tervetuloa – Mira Vaurula | IAB Finland & Minna Kruhse | Sanoma
13:45 Näin Sanoma hyödyntää dataa mainonnan tuloksellisuuden maksimoinnissa – Johannes Hocksell & Niko Hovilainen | Sanoma
Johannes Hocksell ja Niko Hovilainen kertovat, kuinka Sanoma käyttää dataa terävöittääkseen mainonnan kohdentamista ja parantaakseen tuloksia. He valottavat, millaisista lähteistä kerättyä dataa hyödynnetään kohderyhmien luomisessa ja kampanjoiden optimoinnissa – ja miten nämä ratkaisut vaikuttavat suoraan mainonnan menestykseen.
14:00 Privacy Sandboxin vaikutukset mainontaan – Olli Järvilehto | Relevant Digital
Olli Järvilehto jakaa kokemuksia Privacy Sandbox -teknologiasta ja sen käytännön vaikutuksista mainontaan. Hän käsittelee, miten tietosuojakeskeiset ratkaisut, kuten Privacy Sandbox, voivat vaikuttaa mainonnan tehokkuuteen ja julkaisijoiden mahdollisuuksiin hyödyntää dataa muuttuvassa ympäristössä.
14:15 IAB Studio - Välitilinpäätös: voittajat & häviäjät evästesekoilussa – Jaakko Kuivalainen | Sanoma, Antti Kallio | Dagmar & Minna Hämäläinen | Lähitapiola
Nyt on hyvä hetki pienelle välitilinpäätökselle kolmesta eri näkökulmasta, jossa julkaisijan kulmaa edustaa Jaakko Kuivalainen, toimistoa Antti Kallio ja mainostajaa Minna Hämäläinen. Mitä haasteita tai hyötyjä on evästesekoilusta poikinut? Onko joku voittaja tämän kaiken keskellä? Mitä kuluttaja tästä kaikesta tykkää?
14:35 Datasta ymmärryksesi – Johda mainonnan strategiaasi tiedolla – Lotta Holm | Hopkins
Lotta Holm esittelee, miten kerätty tieto voi toimia strategisena työkaluna markkinoinnissa. Hän pureutuu siihen, miten dataa voidaan käyttää kohdentamisen tehostamisessa ja kuinka tiedosta voidaan jalostaa konkreettisia toimenpiteitä, jotka edistävät liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista.
14:50 Data hyötykäyttöön digimainonnassa: käytännön esimerkkejä – Anni Salo | Tracklution
Anni Salo tarjoaa käytännönläheisen puheenvuoron siitä, miten dataa voidaan hyödyntää digimainonnassa. Hän esittelee, kuinka mainosalgoritmeja voidaan tukea datan avulla ja miten konversioseuranta vaikuttaa mainonnan skaalautuvuuteen ja tuloksellisuuteen. Esityksessä käsitellään myös muutamia case-esimerkkejä.
15:05 Asiakasdatasta asiakasmyynnin maksimointiin – Heini Vaniala | Kotipizza
Heini Vaniala kuvaa, miten strategisia asiakasdataprofiileja rakennetaan myynnin kasvattamiseksi ja miten data voi auttaa markkinoijia maksimoimaan asiakasmyyntiä. Maustettuna herkullisilla pizzantuoksuisilla esimerkeillä.
15:20 Loppusanat – Mira Vaurula | IAB Finland & Minna Kruhse | Sanoma
15:30 Afterwork & verkostoituminen
26.03.2025
Webinaari: Master your Privacy and Policy
Digitaalinen markkinointi elää murrosvaihetta, jossa, EU:n uudet tietosuojasäädökset, mainontaa koskevat vaatimukset, vastuullisuusvaatimukset ja tekoälyn kehitys muovaavat alan tulevaisuutta. Tässä webinaarissa digitaalisen markkinoinnin säädösten huippuasiantuntijat jakavat näkemyksiään keskeisistä ajankohtaisista teemoista, jotka vaikuttavat markkinoijiin, teknologiayrityksiin ja sääntelyviranomaisiin Euroopassa.
lue lisää02.04.2025
Aleph x IAB: Snapchat AR mainonnan ABC
Tule mukaan IAB Finlandin ja Alephin yhteiseen koulutukseen, jossa käsitellään käytännön tasolla Snapchatin AR mainonnan mahdollisuuksia.
lue lisää09.04.2025
Seminaari: Mainonnan kolmas ulottuvuus - Näin herätät huomiota!
Mainonnan kenttä muuttuu nopeasti ja brändit etsivät uusia keinoja erottua massasta, maksimoida näkyvyytensä ja varmistaa mainonnan vaikuttavuus kaikilla alustoilla. Tässä seminaarissa sukellamme luovien, vaikuttavien ratkaisujen merkitykseen, monikanavaisen mainonnan voimaan ja teknologian tuomiin mahdollisuuksiin. Kuulet alan johtavilta asiantuntijoilta käytännön esimerkkejä ja ajankohtaisia näkemyksiä siitä, miten mainonta voi olla entistä tehokkaampaa ja puhuttelevampaa erilaisissa ympäristöissä tai monimediallisesti.
lue lisää15.04.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 4/25
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisää