Icon
Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus Tapahtumat

Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus

17.11.2020, virtuaalinen

Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus, 17.11.2020, klo 9-14:00

Ohjelmallisesta ostamisesta on muodostunut digitaalisen mediamainonnan ostostandardi Euroopassa. Lähes 80 % Euroopan digitaalisesta mainonnasta ostettiin IAB Europen selvityksen mukaan vuonna 2019 ohjelmallisesti. Muutos on ollut huima, sillä vuonna 2013 vastaava luku oli 20 %.

Ohjelmallisen ostamisen edut ovat kiistattomat ja mainittakoon niistä vaikkapa monipuoliset datankäyttömahdollisuudet sekä mainoskampanjan reaaliaikainen optimointi. Ostotapana ohjelmallinen ostaminen luo myös tarvetta entistä tiiviimpään kommunikaatioon ostaja- ja myyjäpuolen kanssa. Mainonnan toimivuuteen vaikuttavia mittareita on monia ja usein niitä painotetaan mainostajasta riippuen eri tavalla. Lisäksi mediaostoista vastaa viime vuosien inhousing -trendiä mukaillen usein myös itse mainostaja.

Koulutuksen tavoite

IAB:n ohjelmallisen ostamisen koulutuksen tavoitteena on lisätä julkaisijoiden ymmärrystä ostajapuolesta. Mikä on ostajalle tärkeää ja mitkä asiat ohjaavat päätöksentekoa? Koulutuksessa omat näkemyksen kertovat kotimarkkinan kärkinimet Dagmarin Miikka Rahikainen, Relevantin Tuukka Aaltonen sekä Veikkauksen Sari Poikonen. Äänessä ovat siis niin media- / digitoimistot kuin myös itse mainonnan ostava mainostaja.

Koulutus toteutetaan virtuaalisena.

Koulutuksen sisältö:

9:00 – 9:15 Alustus päivään (Pasi Raassina, IAB Finland)

9:15 – 10:15 Mediatoimiston näkökulma ohjelmalliseen ostamiseen (Miikka Rahikainen, Dagmar)

  • Ohjelmallisen ostamisen arki
  • Markkinatilanne
  • Tulevaisuuden kuva

10:15 - 11:15 Digitoimiston näkökulma ohjelmalliseen ostamiseen (Tuukka Aaltonen, Relevant Digital)

  • Ohjelmallisesti ostetun mainonnan tekniset mittarit
  • Osto- ja myyntijärjestelmät Suomessa

11:15 - 12:00 Lounastauko

12:00 – 13:00 Mainostajan puheenvuoro (Sari Poikonen, Kesko)

13.00 – 13:30 Loppusanat & keskustelua (IAB Finland, Pasi Raassina)

Hinnat

IAB:n jäsenet 350 € + alv
IAB:n ei-jäsenet 500 € + alv

KOULUTTAJAT

 

 Tuukka Aaltonen

 Tuukka Aaltonen on projektipäällikkö Relevant Digitalilla. Hän auttaa julkaisijoita, toimistoja ja mainostajia tekemään  parempaa dataohjautuvaa markkinointia sekä kehittämään liiketoimintaansa.

 Miikka Rahikainen

 Miikka Rahikainen työskentelee Dagmar Drivessä markkinointiteknologiakonsulttina ja on erikoistunut on ohjelmalliseen  ostamiseen, datanhallinta-alustoihin ja markkinoinnin automaatioon.

LUE LISÄÄ JA ILMOITTAUDU!

11.12.2024

Webinaari: IAB Tietoisku

IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.

lue lisää

13.01.2025

Environmental Sustainability in Digital Advertising

Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.

lue lisää

21.01.2025

Retail Media Essentials

Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.

lue lisää