Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus
Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus, 17.11.2020, klo 9-14:00
Ohjelmallisesta ostamisesta on muodostunut digitaalisen mediamainonnan ostostandardi Euroopassa. Lähes 80 % Euroopan digitaalisesta mainonnasta ostettiin IAB Europen selvityksen mukaan vuonna 2019 ohjelmallisesti. Muutos on ollut huima, sillä vuonna 2013 vastaava luku oli 20 %.
Ohjelmallisen ostamisen edut ovat kiistattomat ja mainittakoon niistä vaikkapa monipuoliset datankäyttömahdollisuudet sekä mainoskampanjan reaaliaikainen optimointi. Ostotapana ohjelmallinen ostaminen luo myös tarvetta entistä tiiviimpään kommunikaatioon ostaja- ja myyjäpuolen kanssa. Mainonnan toimivuuteen vaikuttavia mittareita on monia ja usein niitä painotetaan mainostajasta riippuen eri tavalla. Lisäksi mediaostoista vastaa viime vuosien inhousing -trendiä mukaillen usein myös itse mainostaja.
Koulutuksen tavoite
IAB:n ohjelmallisen ostamisen koulutuksen tavoitteena on lisätä julkaisijoiden ymmärrystä ostajapuolesta. Mikä on ostajalle tärkeää ja mitkä asiat ohjaavat päätöksentekoa? Koulutuksessa omat näkemyksen kertovat kotimarkkinan kärkinimet Dagmarin Miikka Rahikainen, Relevantin Tuukka Aaltonen sekä Veikkauksen Sari Poikonen. Äänessä ovat siis niin media- / digitoimistot kuin myös itse mainonnan ostava mainostaja.
Koulutus toteutetaan virtuaalisena.
Koulutuksen sisältö:
9:00 – 9:15 Alustus päivään (Pasi Raassina, IAB Finland)
9:15 – 10:15 Mediatoimiston näkökulma ohjelmalliseen ostamiseen (Miikka Rahikainen, Dagmar)
- Ohjelmallisen ostamisen arki
- Markkinatilanne
- Tulevaisuuden kuva
10:15 - 11:15 Digitoimiston näkökulma ohjelmalliseen ostamiseen (Tuukka Aaltonen, Relevant Digital)
- Ohjelmallisesti ostetun mainonnan tekniset mittarit
- Osto- ja myyntijärjestelmät Suomessa
11:15 - 12:00 Lounastauko
12:00 – 13:00 Mainostajan puheenvuoro (Sari Poikonen, Kesko)
13.00 – 13:30 Loppusanat & keskustelua (IAB Finland, Pasi Raassina)
Hinnat
IAB:n jäsenet 350 € + alv
IAB:n ei-jäsenet 500 € + alv
KOULUTTAJAT
Tuukka AaltonenTuukka Aaltonen on projektipäällikkö Relevant Digitalilla. Hän auttaa julkaisijoita, toimistoja ja mainostajia tekemään parempaa dataohjautuvaa markkinointia sekä kehittämään liiketoimintaansa. |
|
Miikka RahikainenMiikka Rahikainen työskentelee Dagmar Drivessä markkinointiteknologiakonsulttina ja on erikoistunut on ohjelmalliseen ostamiseen, datanhallinta-alustoihin ja markkinoinnin automaatioon. |
|
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää