Näin menestyt hakukoneoptimoinnissa
Lähde nyt mukavaan kokopäiväiseen koulutukseen Kamppiin nostamaan osaamistasi hakukoneoptimoinnissa (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).
Tämä koulutus on sinua varten, jos:
Olet markkinoinnin ammattilainen tai mukana sivuston kehittämisessä, ja:
- haluat tietää mihin hakukoneoptimoinnissa kannattaa käyttää aikaansa (niin et hukkaa aikaa ja rahaa vanhentuneisiin keinoihin).
- et tiedä miksei sivustosi löydy Googlessa kuten pitäisi.
- olet aina halunnut parantaa hakukonesijoituksia mutta et ole tullut opetelleeksi miten.
… tai koet muuten haluavasi syventää hakukoneoptimoinnin osaamistasi asiantuntijatasolle. Muista, että osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi.
Kouluttajasi Arttu Raittila tunnetaan yleisesti yhtenä Suomen kokeneimmista hakukoneoptimoinnin huippuosaajista.
Artun ”Hakukoneoptimointi lyhyesti” -opas on suosittua materiaalia aiheen itseopiskelussa.
Jo sadat suomalaiset markkinoinnin, verkkotuotannon ja viestinnän ammattilaiset ovat käyneet Artun optimointikoulutuksissa. Tämän kerran koulutus kestää kokonaisen päivän, jolloin tuoreimmatkin ja eniten kilpailuetua tuovat keinot mahtuvat mukaan luotettavien perusmetelmien lisäksi.
Artulla on poikkeuksellisen paksu digimarkkinoinnin ammattilaisen työkalupakki, josta hän ammentaa mielellään yleisölleen mitä häneltä vain keksitään kysyä. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!
Ohjelma
8.30–9.00 AAMIAINEN
9.00–10.30 NÄIN ONNISTUT HAKUKONEOPTIMOINNISSA
- Järkevät tavoitteet hakukoneoptimoinnissa (näissä voi mennä myös pahasti metsään).
- Google-näkyvyyden mittaaminen Google Analyticsilla ja muilla työkaluilla
- Yleiset harhapolut hakukoneoptimoinnissa (ja kuinka tunnistat jos olet ajautunut sellaiselle)
- Mitkä optimoinnin taktiikat toimivat nykyään – ja mitkä vielä suositut ratkaisut ovat käymässä tehottomiksi?
10.30–10.45 TAUKO JA KESKUSTELUA
10.45–12.00 MILLOIN SIVUSTO ON TEKNISESTI HAKUKONEYSTÄVÄLLINEN?
- Tyypilliset ongelmat, niiden havaitseminen ja miten ne korjataan
- Helpot tarkistukset että Google löytää tärkeät sivut (nämä voi tehdä saman tien)
- Optimaalinen sivuston rakenne ja navigaatio
- Hakutulosten tekeminen houkuttelevamman näköiseksi
- Mikä julkaisujärjestelmä tukee optimointia ja sopii omaan tarkoitukseesi?
- Kuinka vältät kalliit virheet sivustouudistuksessa?
12.00–13.00 LOUNASTAUKO
13.00–13.30 KUINKA SELVITÄT OIKEASTI TÄRKEÄT HAKUSANAT?
- Miten löydät ja valitset hyödyllisimmät sanat optimointiin?
- Tärkeät tutkimustyökalut ja kuinka niitä hyödynnetään
- Miten valitset kullekin fraasille oikeanlaisen sisällön optimoitavaksi?
13.30–14.00 MITEN SISÄLTÖJÄ OPTIMOIDAAN?
- Mitä muutoksia vanhoihin sivuihin kannattaa tehdä?
- Näin huomioit hakukoneet kirjoitustyössä
14.00 – 14.30 MAINETTA JA MAMMONAA ILMAN RISKIÄ RANGAISTUKSESTA
- Kuinka saat linkkejä, jotka parantavat hakukonesijoituksia?
- Google rankaisee aggressiivisista taktiikoista. Kuinka vältät tämän esimerkiksi blogiyhteistyössä tai natiivimainonnassa?
14.30–14.45 TAUKO JA KESKUSTELUA
14.45 – 15.30 MILLAINEN SISÄLTÖMARKKINOINTI TOIMII HAKUKONEOPTIMOINNISSA?
- Millaiset sisällöt toimivat sekä somessa että hakukoneoptimoinnissa?
- Sisältösuunnitelman laatiminen ja siinä tarvittavat työvälineet
- Yksinkertainen kaava menestysartikkelien laatimiseen
- Kuinka kuljetat kävijän blogista ostoputkeen?
Koulutuksen hinta:
Hinta: | |
Ei jäsen | 749€/hlö (+ alv 24 %) |
IAB jäsen | 599,2€/hlö (+ alv 24%) |
IAB jäsenalennuksen saat käyttämällä koodia: IABJÄSEN
Maksutavat: Koulutus laskutetaan ilmoittautumisen jälkeen
Peruutusehdot: Koulutuksen hinta palautetaan täysimääräisenä mikäli osallistuminen perutaan 14vrk ennen koulutuksen alkua. Sen jälkeen tulleista peruutuksista veloitetaan 50% koulutuksen hinnasta. Osallistujan voi vaihtaa saman organisaation sisällä koulutuspäivään asti.
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää