Master Your GDPR
TCF-täsmäisku 23.1.2020 klo 8:30
Kaikki tietävät mikä on GDPR. Mutta aika harva tietää, mikä on TCF. Se kuitenkin vaikuttaa oleellisesti sekä julkaisijan että markkinoijan liiketoimintaan. Päivitä oma TCF-osaamisesi ja lue ajankohtaiset tietosuojauutiset alan parhaimmilta asiantuntijoilta.
TCF (Transparency & Consent Framework) on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan välittämisen digitaalisen mainosmarkkinan toimijoille. Kaikkien digitaalisen mainonnan parissa työskentelevien tulee ymmärtää TCF:n merkitys ja erityisen tärkeää se on mainontaa ohjelmallisesti myyville ja ostaville tahoille.
Monissa Euroopan maissa tulkitaan GDPR:ää siten, että kaikilla sivustoilla kysytään lupa ja tarjotaan mahdollisuus kieltäytyä datan hyödyntämisestä. Jos myyt digitaalista mainontaa ja/tai hyödynnät dataa ohjelmallisesti, on TCF ainoa kieli, jota mainosmarkkina ymmärtää. TCF on kehitetty varmistamaan, että digimainosmarkkinan toiminta vastaa nykyistä ja tulevaa EU:n tietosuojalainsäädäntöä.
TCF V2 julkaistiin syksyllä 2019 ja sen tukemiseen ovat sitoutuneet kaikki toimialan suuret pelurit Googlea myöten. TCF V2 tulee näillä näkymin olemaan toimialan ainoa hyväksytty standardi datan hyödyntämiseen vuoden 2020 ensimmäisen kvartaalin lopussa.
Lataa seminaarimateriaalit tästä:
IAB Master your GDPR TS_Anna-Hanninen_230120
IAB Master your GDPR Iconics 230120.pdf
IAB Master your GDPR Gravito 230120.pdf
PUHUJAT
Anna Hänninen, Tietosuojavaltuutetun toimisto
Juristi Anna Hänninen Tietosuojavaltuutetun toimistosta avasi vuoden 2020 painopisteitä, joita olivat näkemykset evästeisiin ja markkinointiin liittyvät suostumukset.
Anna Paimela, Iconics
Juristi ja valtiotieteilijä Anna Paimela Iconicsilta kertoi mm. ePrivacyn uusimmista tuulista - miten luovia erilaisten tulkintojen kiemuroissa, miten viedä ratkaisujen opit käytäntöön?
Jake Laisi, Gravito
Jake Laisi Gravitolta valotti insinöörin näkökulmasta, mitä tiedämme tänään TCF 2.0 -toteutuksesta ja sen vaikutuksesta verkkopalveluiden asiakaskokemukseen.
04.12.2024
Seminaari: Kaikki irti datasta
Joulukuun seminaari kokoaa yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennymme siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Saat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit hyödyntää dataa paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.
lue lisää11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää