IAB webinaari: Tältä bisnes kuulostaa
Digitaalinen audio on hurjassa kasvussa sekä kuuntelun että mainonnan osalta niin globaalisti kuin Suomessakin. Euroopassa digitaalisen audiomainonnan kasvuvauhti 2021 oli jopa yli 60%, mutta lähtöluvut ovat vielä maltillisia. IAB Finland ja Radiomedia järjestävät yhteistyössä webinaarin tästä paljon puhututtavasta aiheesta.
IAB Finlandin ja Radiomedian webinaarissa on luvassa katsaus Suomen digitaalisen audion markkinaan sekä eurojen että kuunteluiden osalta. Tilaisuudessa julkaistaan ensimmäistä kertaa Suomen markkinan digitaalisen audion luvut sekä Näin suomalainen kuuntelee -tutkimuksen tuloksia. Tutkimus on toteutettu yhteistyössä Radiomedian ja IAB Finlandin kanssa. Lisäksi IAB Finlandin Digitaalisen audion työryhmä on tehnyt päivityksen vuonna 2020 julkaistuun Podcast-mainonnan ostajan oppaaseen.
Puheenvuoroissa luvassa asiaa digitaalisen audion hyödyntämisestä markkinoinnissa ja IAB Studiosta saa vinkkejä tuloksien saavuttamiseen digitaalisen audion avulla.
Ohjelma
9:00 Tervetuloa ja digitaalisen audion määrä Suomessa 2021 - Mira Vaurula / IAB Finland & Riina Aho / Radiomedia
9:15 Näin suomalainen kuuntelee -tutkimuksen löydökset - Riina Aho / Radiomedia
9:35 Puheenvuoro - Miten ja miksi hyödyntää audiota digitaalisesti - Laura Björkskog / Bauer
9:50 Radio + digiaudio = Total Audio - Jussi Suvanto / Sanoma
10:05 IAB Studio - Kasvata bisnestä äänen keinoin - IAB Finlandin Digiaudio työryhmän puheenjohtaja Elsa Kalervo (Bauer Media) johtaa paneelikeskustelua mm. Miikkael Anttilan (Asennemedia) ja Patrik Hautalan (GroupM) kanssa
10:25 Loppusanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Riina Aho / Radiomedia
13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää