IAB seminaari: Tulos tai ulos!
Kysyimme IAB:n jäseniltä syksyllä tärkeitä teemoja digimarkkinointiin liittyen ja siellä nousi selvästi ykkösaiheiden joukkoon markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus. Aihe ei kiinnosta vain IAB:n jäseniä, mainonnan tuloksellisuus ja vaikuttavuus ovat koko mediamarkkinaa yhdistävä haaste.
Ei tuloksia ilman mittaamista. Mutta mitä ja miten?
IAB:n Tulos tai ulos -tapahtuma keskittyy esimerkkien kautta johdattamaan tien todistetusti toimivan digitaaliseen markkinoinnin pariin. Alansa parhaat avaavat omaa näkökulmaansa ja esittelevät käytännön ratkaisuja.
Webinaarissa ovat lavalla Suomen markkinan vahvimmat toimijat kuten Digita, SOK Media, Dagmar, TietoEVRY.
Webinaari-infoa:
- Webinaari on maksuton IAB:n ja MARKin jäsenille ja muille 40 € + alv. Käyttämällä koodia ROI, myös ei-jäsenet ilmaiseksi.
- Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
- Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Ohjelma
09:00 Webinaarin avaus - Mira Vaurula / IAB Finland
09:15 Strateginen kasvun maksimointi asiakkaan elinkaaren eri vaiheissa - Heini Nuutinen / Dagmar
09:40 Miten aktivointimarkkinointia mitataan? - Hanna Jerkku / TietoEVRY
10:05 Lineaarisestakin televisiomainonnasta saadaan tänä päivänä dataa - Teppo Ahonen / Digita & Freja Rekola / MTV Oy
10:30 Kassakoneen kilinää - kaupan media todentaa konversiot ja asiakasvirran vuolauden - Jyrki Kostilainen / Smart Marketing, SOK Media
10:55 Paneelikeskustelu: Mittaamisen mahdollisuudet ja haasteet - host: Mira Vaurula / IAB Finland, panelisteina aamun presentoijat
11:15 Webinaari päättyy
Yhteistyössä
Puhujat
Heini Nuutinen / Dagmar Digital Strategist, Martech & Customer Journeys Heini toimii Dagmarilla Digital Strategina työstäen asiakkaiden kanssa strategisia kehityskokonaisuuksia liittyen dataan, markkinoinnin teknologiaan ja asiakaskeskeisyyteen. Heini on auttanut Pohjoismaiden merkittäviä brändejä digitaalisen asiakaskokemuksen ja myynnin kehittämisessä jo yli 10 vuotta. Tätä nykyä hän toimii myös IAB Finlandin markkinointiteknologian työryhmän puheenjohtajana. Asiallisen aivotyön rinnalla Heini erikoistuu meemeihin. Tämän myötä släckissä onkin nähty laaja kattaus internethuumoria. Dagmar on Suomen suurin markkinointitoimisto. Menestyksemme perustuu osaamisen jatkuvaan, systemaattiseen kehittämiseen yhdessä asiakkaidemme kanssa. Seuraamme alan muutossuuntia globaalisti ja ennakoimme tulevaa valmistautumalla hyvissä ajoin myös huomisen palveluihin. Panostamme henkilöstön osaamiseen ja hyvinvointiin. |
|
Hanna Jerkku / TietoEVRY Principal Consultant, Customer Experience, Marketing Science Lead Hanna johtaa TietoEVRYn Customer Experince yksikön Marketing Science tiimiä, joka auttaa asiakkaitaan vauhdittamaan liiketoiminnan kasvua, kehitystä ja muutosta datavetoisen digitaalisen myynnin ja markkinoinnin keinoin. Markkinoinninautomaatiokonsulttina Hanna auttaa yrityksiä mm. markkinointistrategian laatimisessa, liidikanavien kehittämisessä ja transformaatiossa datalähtöiseen asiakakeskeiseen markkinointiin. TietoEVRYn Customer Experience yksikkö auttaa luomaan datavetoista ja asiakaskeskeistä liiketoimintaa digitaalista asiakasmatkaa kokonaisvaltaisesti kehittäen. |
|
Teppo Ahonen / Digita VP Television Digita on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja sekä maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa, toimii antenniverkon maksu-tv-operaattorina, sekä kehittää tulevaisuuden broadcasting-palveluja. Digitan tietoliikennepalveluita ovat privaattiverkot, sisäpeittoratkaisut, tietoliikenteen kattopaikkojen hallintapalvelut sekä esineiden internet (IoT) ja konesalipalvelut. Palveluita tarjotaan mediayhtiöille, kuluttajille, matkapuhelinoperaattoreille, teollisuudelle, infrastruktuuriyhtiöille sekä kiinteistöjen omistajille. |
|
Freja Rekola / MTV Oy Kaupallinen tuottaja Freja vastaa MTV:llä kaupallisena tuottajana luovien ratkaisujen tiimissä mainosratkaisujen kehittämisestä ja tuottamisesta mainostaja-asiakkaille. Pitkä tausta MTV:llä sisältöratkaisujen ideoinnissa ja tuottamisessa monikanavaisesti mainostajille. MTV on suomalainen mediayhtiö, jonka juuret ulottuvat tv-toiminnan alkuvuosikymmeniin 1950-luvun Suomessa. Pienestä toimijasta on kasvanut mediayhtiö, joka viihdyttää, uutisoi ja luo elämyksiä ajasta ja paikasta riippumatta. MTV3, Sub ja AVA ovat koko kansan tuntemia maksuttomia tv-kanavia ja mtv-palvelu tarjoaa MTV:n suosituimmat ohjelmat katsottaviksi verkossa. Maksullisia ohjelmasisältöjä – elokuvia, sarjoja, lastenohjelmia ja urheilua – voi puolestaan katsoa ilman mainoskatkoja C Moren suoratoistopalvelussa sekä C Moren maksu-tv-kanavilla. MTV:n omistaa Telia Company AB. |
|
Jyrki Kostilainen / Smart Marketing, SOK Media Solution Development Manager Smart Marketing on S-ryhmän kumppaniyrityksien tarpeisiin luotu palvelu, joka kiihdyttää markkinoinnin ja liiketoiminnan kehitystä. |
Tilaisuuden host
Mira Vaurula / IAB Finland Head of Business Development Mira vastaa IAB Finlandilla tapahtumien ja koulutusten liiketoiminnasta. Miralla on pitkä tausta median ja mainonnan parissa. Roolissaan IAB:lla hän pyrkii kehittämään IAB:n tarjonnasta mahdollisimman hyödyllisen IAB:n jäsenille sekä koko toimialalle. |
11.03.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 3/25
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisää15.04.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 4/25
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisää