IAB Europe DMEXCO:ssa
Oletko menossa DMEXCO:on tänä vuonna? Tässä kooste sisarjärjestöjemme tilaisuuksista siellä.
Tiedätkö mikä DMEXCO on?
DMXCO on yksi Euroopan suurimmista digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja innovaation konferensseista, joka pidetään vuosittain Kölnissä. Tänä vuonna konferenssi järjestetään 12.-13. syyskuuta. DMEXCO:ssa on 40.000 osallistujaa, 1.100 näytteilleasettajaa ja yli 550 puhujaa. Lue lisää täältä: https://dmexco.com.
Programmatic Advertising in Europe: latest trends, attitudes and growth drivers
IAB Europe will reveal the results of its much-anticipated European Programmatic Market Sizing research which will highlight the size, growth and status of the programmatic advertising market in Europe in a dedicated seminar at this year’s edition of DMEXCO. Insights from the Attitudes to Programmatic Advertising survey, the industry benchmark on the development of programmatic in Europe will also be shared to reveal the latest buy-side and sell-side drivers, barriers and strategies. The findings of both of these pieces of research will be discussed in a panel of industry leaders and disruptors.
Join us on DMEXCO Day 1, September 12, 14:00 – 14:45, Seminar 8 – Hall 5.1. Check the speakers and more here.
Taking stock – the impact of Europe’s new data protection rules four months on
In May 2018, the EU’s long-awaited General Data Protection Regulation became enforceable, following a two-year transition period. The Regulation is supposed to empower consumers, giving them more transparency and control over how their personal data are processed, and to make life easier for European companies, who in theory now have one harmonized set of rules for a market of 450 million users. Four months on, is the vision being realized? Will Europe lead the world in the development of innovative privacy-enhancing technologies, as the GDPR’s supporters have promised? Or will it struggle to cement its Digital Single Market because of contradictions inherent in the Regulation and between the Regulation and the proposed ePrivacy regulation? How has GDPR impacted the bottom line?
Join the IAB Europe panel at DMEXCO on 13 September 2018 on Day 2 at 9.45 – 10.15am on the Debate Stage in Hall 6. It will be moderated by Townsend Feehan, CEO, IAB Europe and will discuss the impact of GDPR several months after its enforcement date. Check the speakers and more here.
DMEXCO Nordic Meetup 12 september
Jos haluat mukaan IAB Swedenin Nordic Meetupiin, pistä meille viestiä birgitta.takala(a)iab.fi, niin hoidamme nimesi kutsuvieraslistalle!
Passa på att mingla med nordiska kollegor i form av Strossles kunder och IAB’s medlemmar vid årets mässa i Köln på IAB Nordic Meetup. Vi erbjuder coola drinkar, coola personer och heta samtal.
VAR
IAB Nordic Meetup, Radisson Blue, Cologne Messe Kreisel 3
NÄR
Onsdag 12 september kl. 16.00-18.00
VEM
IAB-medlemmar, Strossles kunder och inbjudna gäster.
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää