HOT or NOT 2021
Jos striimi ei toimi, voit seurata webinaaria suoraan Vimeosta täältä!
Webinaarin tuotannosta vastasi DigiPeople Studio.
Tervetuloa historiallisen hurjan digitaalisen vuoden päättävään Hot or Not -webinaariin, joka valmistaa meidät uuden, alkavan vuoden haasteisiin.
HOT or NOT -seminaari on yksi IAB:n kestävimmistä ja suosituimmista seminaarikonsepteista. Legendaarisessa tapahtumassa peilataan tulevaa vuotta sekä analysoidaan mikä digitaalisen markkinoinnin momentti on todellakin ”hot” ja mikä jää ”not” -kategoriaan. Nyt uuden vuosikymmenen alussa haluamme valottaa koko vuosikymmenen vahvimpia digitaalisia trendejä.
Puheenvuoroissa käsitellään nykyisiä ja tulevia trendejä laidasta laitaan. Webinaarissa kuulet asiaa niin digitalisoituvasta ulkomainonnasta, sisältömarkkinoinnin uusista suunnista sekä kasvavista somekanavista muutama mainitakseen. Mitä tuo tullessaan vähittäiskauppamedia, entä mihin verkkokaupan puolella pitää varautua?
Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii SOK Media.
Webinaari-infoa:
- Webinaari on kaikille maksuton
- Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
- Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Yhteistyössä
Ohjelma
09.00 Webinaarin avaus ja alustus / Mira Vaurula, IAB Finland & Hannaleena Koskinen, SOK Media
09.10 Vähittäiskauppamedian trendit maailmalla ja täällä / Anne Sassi, SOK Media
09.25 Marketeers - get ready for 2021 / Henric Smolak, Strossle
09.40 Tavoita liikkuva ihminen – älykkäästi / Tuomas Ylevä & Jari Lähdemäki, Mediatalo Keskisuomalainen
09.55 2020 Trends That Will Shape the Future of Digital Marketing / Jaakko Haarala, DoubleVerify
10.10 Key note (sponsored by SOK): Satavuotias sosiaalinen media trendien myllerryksessä / Lauri Toivonen, SOK
10.30 Fireside chat: What’s hot or not, post-pandemic, 2021 and beyond? / host Tom Jenen, Boardmember of Netric
10.45 Verkkokauppa 2021: valmistaudu huomiseen / Reetta Peltola, dentsu finland
11.00 Content strategy & Social Media / David Weiner & Ari Heiskanen, Httpool
11.15 Webinaarin yhteenveto / Mira Vaurula, IAB Finland & Hannaleena Koskinen, SOK Media
11.30 Webinaari päättyy
Tilaisuuden hostit
Mira Vaurula / IAB Finland Mira Vaurula liittyi IAB Finlandin muutosjoukkoihin tammikuussa ja vastaa IAB:lla koulutuksista ja tapahtumista. |
Hannaleena Koskinen / SOK Media Hannaleena Koskinen vastaa S-ryhmän yhteistyökumppaniyrityksille suunnatuista kaupallisista markkinointipalveluista, joihin kuuluu uusi vähittäiskauppamedian konsepti Smart Marketing ja S-ryhmän partnerliiketoiminta. |
Puhujat
Anne Sassi / SOK Media Anne Sassin vastuulla on SOK MEDIAn medialiiketoiminta, joka koostuu omasta mediasta, tällä hetkellä Yhteishyvä ja kehitteillä olevat omat mediat, ja kaupallisista markkinointipalveluista. SOK MEDIA vastaa S-ryhmän omasta, ansaitusta ja ostetusta mediasta – viestinnästä, markkinoinnista, kanavista, niihin liittyvästä palvelukehityksestä ja asiakasomistajakonseptista. Ratkomme ongelmia ja arvostamme ideoita ja ennakkoluulottomuutta. Ryhmittäydymme työn ympärille luovasti ja leveästi tai tarkasti ja fokusoidusti. Kokeilemme ketterästi, ja luovutamme harvoin. Meitä ohjaa halu tehdä Euroopan huipputason retail-markkinointia, kehittää Suomen suosituinta lojaliteettiohjelmaa mobiilipalveluineen ja pyörittää omaa mediaamme Yhteishyvää, jonka suomalaisten arvostuksessa ohittaa vain Aku Ankka. Digitaalinen palvelukehitys on keskiössämme, koska ”Media as a Service” on se, mikä toimii. Meillä saat olla mukana tekemässä tukevan arvopohjan toteutuksia, jotka muistat työuran jälkeenkin. Sellaisia ovat esimerkiksi kansainvälisesti palkitut innovaatiot Hihna247 ja Korttelitoive. Olemme osaajien keskittymä Vallilan Ässäkeskuksessa – ja totta vie ylpeitä siitä. |
Henric Smolak / Strossle In Europe, Henric Smolak is known as an evangelist in Content Marketing and Native Advertising. He believes Internet today has become a giant Times Square where everyone tries to steal your attention. Henric also hosts Sweden’s biggest tech podcast with 30 000 weekly listeners, is a course leader in Digital Media and Content Marketing and is a frequently hired Keynote speaker internationally. Strossle toimii yhteistyössä paikallisten mediayhtiöiden kanssa kymmenessä Euroopan maassa. Me haluamme tuoda oikean viestin oikealle käyttäjälle oikeaan aikaan, oli kyseessä sitten mainos tai toimituksellinen artikkeli. Verkostoomme kuuluu isoja mediayhtiöitä ja natiivimainonnan alustamme kautta tuomme sitoutuneita kävijöitä Suomen suurimpien mainostajien sisältöihin. |
Tuomas Ylevä / Mediatalo Keskisuomalainen Tuomas Ylevä on työskennellyt media-alalla noin 15 vuotta eri tuotteiden parissa, kuten printti, digi ja ulkomainonta. Tällä hetkellä hän vastaa Mediatalo Keskisuomalaisen ulkomainonnan kehityksestä ja auttaa mediamyyntiä. Mediatalo Keskisuomalainen on vahva suomalainen mediakonserni, joka toimii noin 50 eri paikkakunnalla ja julkaisee yli 90 lehti- ja verkkomediaa. Digitaalinen ulkomainonta tavoittaa viikoittain yli 2 miljoonaa suomalaista. Mediatalo Keskisuomalaisella on myös radioliiketoimintaa sekä paino-, jakelu-, tutkimus-, digi-, kiinteistö-, markkinointi- ja viestintäliiketoimintaa. |
Jari Lähdemäki / Neonmedia Jari Lähdemäki on graafisen alan DI, jonka taustat ovat maakunnallisessa sanomalehtikustantamisessa ja painotoiminnassa. Vuonna 2012 Jari siirtyi Neonmedia Oy:n digitaalisen bussimedian yrittäjäksi ja edelleen vuonna 2018 Keskisuomalainen -konserniin kehittämään bussimediaa valtakunnalliseksi ulkomainosmediaksi osana Meks Digitalin kokonaistarjoomaa. Neonmedia Oy kuuluu Mediatalo Keskisuomalaiseen. |
Jaakko Haarala / DoubleVerify Meet Jaakko, your BrandSafety Officer here in the Nordics. Jaakko has over 10 years of experience within Digital Advertising. For the past 4 years he has focused on how Semantic AI can help brands perform better. In his freetime Jaakko promotes internationality at the Helsinki University, spends time with his 2 little boys and loves all kinds of sports. DoubleVerify (DV) is committed to preserving a free, ad-supported Internet that is impactful for brands, sustainable for publishers and respectful of consumer choice. DV has been powering digital media quality and performance for over a decade. Today, we authenticate media quality and power performance for the world's largest brands, platforms and publishers. Dedicated Fraud Lab and Semantic Science teams focus exclusively on developing cutting-edge solutions for brands, advertisers, platforms and publishers — from identifying the latest fraud schemes to safeguarding brand reputation across devices and emerging channels. |
Lauri Toivonen / SOK Lauri Toivonen toimii SOK MEDIAssa markkinointijohtajana vastuullaan S-ryhmän brändien markkinointi. Hänen tiiminsä on mm. palkittu useana vuonna peräkkäin Cannes Lions -festivaaleilla. |
Tom Jenen / Netric With 20 years experience in ad technology and media, Tom is a board member of Netric since 2016. Tom is a nonexec board director and consultant for both startup and established tech companies in the U.S. and Europe on revenue and product strategies, including global market entry opportunities, such as Adnami, Brand Metrics, Mixcloud, Memories, Blockthrough and more. Recently the Managing Director of United For News, a global nonprofit to establish sustainable revenue for journalism, he has held senior publisher-facing roles at Google (leading AdX's first premium programmatic effort in Europe), Admeld (first programmatic platform for publishers), Polar and many others. Tom is based in London. Netric is a leading Nordic exchange technology provider and works with the majority of the premium publishers across the Nordic region. Netric has since 2012 represented Magnite across the five Nordic countries and is headquartered in Stockholm. |
Reetta Peltola / dentsu finland Reetta Peltola johtaa dentsun medialiiketoimintaa. Ennen nykyistä rooliaan Peltola on muun muassa vastannut dentsun tulospohjaisen markkinoinnin yksiköstä iProspectista sekä konsultoinut merkittäviä eri toimialoilla toimivia brändejä niin dentsulla kuin Googlen EMEA:n pääkonttorissa Irlannissa. Hän on ollut dentsussa vuodesta 2014 ja toiminut johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2016. Dentsu on Suomen suurin markkinointiviestinnän konserni, jossa 200 markkinoinnin ammattilaista auttaa brändejä kasvamaan ja transformoitumaan vastuullisesti. Maailmanlaajuisesti dentsu toimii 143 markkinalla 66 000 ihmisen voimin. Tarjoamme alan parhaita palveluita monipuolisesti koko markkinointiviestinnän alalta mediaratkaisuista digipalveluihin ja luovaan suunnitteluun. |
David Weiner / Httpool David Weiner is a strategic marketing executive with over 15 years experience driving results through digital channels. David has worked directly for some of the world's most loved brands, including Pepsi, Starbucks, Lipton, Gatorade and the National Hockey League, and helped deliver innovations in social media, social listening, content strategy and digital marketing. David is currently the Senior Client Partner, Twitter for Httpool in Finland and helping bring additional value to strategic partners and global brand clients across Europe. He currently resides in Helsinki with his wife, children and english bulldog. |
Ari Heiskanen / Httpool Ari Heiskanen is a performance & influencer marketing expert with over 10 years of experience within the digital marketing. He's currently the Client Partner, Twitter for Httpool in Finland. Ari's passion is to introduce and educate the local market with the opportunities that Twitter's unique audience offers. On his freetime you can spot Ari from Nuuksio or at a table tennis hall, where he's getting another table tennis lesson from his girlfriend. Httpool is the largest international partner of the major media platforms. We support their growth and drive business results for them locally. In Finland Httpool exclusively represents Twitter and Snapchat. |
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää