HOT or NOT 2011 - Let's get Mobile!
Tapahtuma-aineisto:
Tapahtuma-aineisto on avoin ainoastaan sisäänkirjautuneille.
- Tervetuloa, Intro (pdf), IAB:n hallituksen puheenjohtaja Tiina Järvilehto
- Mobiilimarkkinakatsaus 2011 (pdf), Anders Stenbäck, Head of Online Business Development, Sanoma News
- HS.fi Mobiilimainos Case (pdf), Kaisa Aalto, Kehityspäällikkö, HS.fi
- Augmented reality -mobiilicase Elle:ssä (pdf), Jarno Alastalo, Director of online, Aller Media & Suomi24
- IAB Mobiilityöryhmä esittäytyy (pdf), Aki Ovaska, Digital Planner, Activeark
- Nokia Windows Phonen lanseeraus lähestyy - mitä uutta on tarjolla mobiilipalveluille? (pdf), Olli Aurola, Services Sales Manager, Nokia Oyj
"HOT or NOT 2011 - Let's get Mobile"!
Seminaaripuheenvuorot ovat katsottavissa Ruudussa!
Aika: torstai 24.11.2011 klo 8.30–11.30
Paikka: Astoria-sali, Iso Roobertinkatu 14
Mitä tapahtui verkossa vuonna 2011? Mikä puhutti, kiinnosti ja sai aikaan pöhinää? Nyt se selviää!
Mobiilimainonta on kuuminta hottia seuraavassa IAB:n järjestämässä digiseminaarissa. Tuoreen, Suomen mobiilimarkkinaa luotaavan katsauksen lisäksi käsiteltävänä on merkittäviä ajankohtaisia kotimaisia mobiilicaseja mm. HS.fi, Allerin uusin, Elle-lehdessä toteutettu mobiili augmented reality -peli sekä Fonectan ajan ja paikan mukaan kohdentava uusi mobiiliratkaisu. Lisäksi pääsemme tutustumaan Microsoftin ja Nokian uuteen mobiilikäyttökokemukseen.
Seminaarin moderaattorina toimii Ville Virtanen Mobility Evangelist, Head of Sales and Marketing Mobile Solutions, Tieto
Ohjelma
8.30 Aamiainen
9.00 Tervetuloa! IAB:n hallituksen puheenjohtaja Tiina Järvilehto
9.10 Anders Stenbäck, Head of Online Business Development, Sanoma News:
“Mobiilimarkkinakatsaus 2011”
9.30 Kaisa Aalto, Kehityspäällikkö, HS.fi:
”HS.fi Mobiilimainos Case”
Kävijämäärät HS.fi-mobiilissa ja Hesarin iPad-sovelluksessa ovat kasvaneet vuoden 2011 aikana kohisten. Mobiilimainonta on kehittynyt kenties vielä vauhdikkaammin, erityisesti tablet- ja älypuhelinsovelluksissa. Helsingin Sanomien mobiili- ja tablet-kehityksestä vastaava kehityspäällikkö Kaisa Aalto esittelee kiinnostavia, richmediaa hyödyntäneitä mobiilimainontacaseja, joissa on saavutettu huimia tuloksia.
9.50 Jarno Alastalo, Director of online, Aller Media & Suomi24:
”Augmented reality -mobiilicase Elle:ssä”
Aller on kahden vuoden aikana tuonut lehden lukijoille lisätyn todellisuuden palveluita; mm. virtuaalinen Mikko Leppilampi seikkaili 7 päivää –lehden sivuilla. Marraskuussa julkaistavassa uudessa sovelluksessa on otettu vahvasti huomioon myös kaupallisuus.
10.10 Aki Ovaska, Digital Planner, Activeark:
”IAB Mobiilityöryhmä esittäytyy”
IAB on saanut kokoon merkittävän asiantuntijajoukon, jonka tavoitteena on edistää mobiilimainontaa Suomessa.
10.20 Tauko
10.30 Olli Aurola, Services Sales Manager, Nokia Oyj:
"Nokia Windows Phonen lanseeraus lähestyy - mitä uutta on tarjolla mobiilipalveluille?"
10.50 Vesa-Pekka Kirsi, Head of mobile, Fonecta:
“Fonectan ennakkojulkaisu: ensiesittelyssä Fonecta Caller”
Jatkuvasti kehittyvässä hakutekniikoiden, online- ja mobiilipalveluiden maailmassa Fonecta palvelee lähes 4 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja 110.000 yritysasiakasta. Fonecta tunnetaan Suomen suurimpana yhteystietotalona ja yhä enenevissä määrin palvelevana arjen auttajana. Mitä tapahtuu, kun yhdistämme maan kattavimmat yhteystietopalvelut älypuhelimen monipuolisuuteen, tietokantojen datavirtoihin ja paikannustietoon? Ensi esittelyssä mobiilisovellus Fonecta Caller & uudet mainosmuodot!
11.10 Yhteenveto ja seminaarin lopetus
11.03.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 3/25
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisää15.04.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 4/25
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisää