Blogiseminaari
Miltä näyttää Suomen blogikenttä? Millaisten blogien ja yhteisöjen kautta voi löytää juuri oikeanlaisen yleisön? Miten syntyy menestyksekäs blogiyhteistyö?
IAB Finlandin sosiaalisen median työryhmä valmistelee Blogiyhteistyön opasta, joka julkaistaan blogiseminaarin yhteydessä 11.12. Oppaassa käsitellään suomalaista blogikenttää, blogiyhteistyön eri muotoja ja erityisesti käytännön askelia menestyksekkään yhteistyön syntymiseksi: strategiaa, mittaamista, sopimista ja seurantaa. Opas antaa myös vinkkejä B2B-blogiyhteistyön tekemiseen ja bloggaajatapahtuman järjestämiseen.
Opas julkaistaan torstaina 11.12. IAB Finlandin blogiseminaarin yhteydessä. Aamupäiväseminaarissa esitellään oppaan sisältöä sekä kuullaan mielenkiintoisia puheenvuoroja niin markkinoijilta, blogiyhteisöiltä kuin bloggaajilta. Mukana seminaarissa ovat mm. A-lehdet, Lumene ja Blogirinki Media.
Ohjelma
08.30 | Ilmoittautuminen ja aamiainen |
09.00 | Tervetuloa, Blogiyhteistyön oppaan julkistaminen |
09.20 | Yhteisöt ja mainonta Saija Heikinheimo myyntijohtaja, mediamyynti, A-lehdet |
09.35 | Ansaintamahdollisuudet bloggaajille ja mediataloille Petri Pekki johtaja, digitaalinen media, A-lehdet |
09.50 | Blogiyhteistyö osana monimediakampanjaa. Case Lumene puhdistustuotteet Satu Laakso, Head of Marketing, Lumene |
10.20 | Monipuolista sisältömarkkinointia itsenäisissä blogeissa. Laura Hakanen, toimitusjohtaja, Blogirinki Media ja Hanna Pilli-Sihvola, bloggaaja, Hannan soppa -blogi |
10.50 | Paneelikeskustelu: Blogiyhteistyön mahdollisuudet ja haasteet |
11.30 | Tilaisuus päättyy |
Seminaarin hinta on IAB Finlandin jäsenille 50 euroa (+ alv. 24 %) ja muille 90 euroa (+ alv. 24 %).
Seminaarin yhteistyökumppanina toimii A-lehdet.
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää