Icon
Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa 6/2014 Oppaat

Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa (6/2014)

IAB Finlandin Big Data -työryhmä on laatinut digimainonnan kohdentamiseen keskittyvän käytännönläheisen oppaan.

Huom: Jos alla oleva latauslomake ei aukea tai näy oikein, yritä päivittää sivu muutaman kerran tai kokeile toista selainta. Pahoittelemme teknistä häiriötä.

Lataa opas tästä

Työryhmän puheenjohtaja Johanna Lehtonen kertoo työryhmän toiminnasta ja oppaasta:

Työryhmä ja opas

IAB Finlandin Big Data -työryhmä perustettiin loppuvuodesta 2013. Työryhmä lähti työstämään Suomen markkinoille suunnattua havainnollista opasta, jossa käsitellään verkkomainonnan näkökulmasta muun muassa datan keräämistä, säilömistä, rikastamista ja hyödyntämistä sekä tietosuoja-asioita. Oppaan tueksi tehtiin tutkimus, jossa selvitettiin mainostajien, medioiden ja toimistojen tietämystä datan hyödyntämisestä.

Big Data -oppaan tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja tarjota käytännön apua sekä ideoita tiedon hyödyntämiseen mainonnan kohdentamisessa. Sähköinen opas julkaistaan tapahtumassa, minkä jälkeen se on ladattavissa IAB:n sivuilta.