Icon
Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus Koulutukset & tapahtumat

17.11.2020Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus

virtuaalinen

Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus, 17.11.2020, klo 9-14:00

Ohjelmallisesta ostamisesta on muodostunut digitaalisen mediamainonnan ostostandardi Euroopassa. Lähes 80 % Euroopan digitaalisesta mainonnasta ostettiin IAB Europen selvityksen mukaan vuonna 2019 ohjelmallisesti. Muutos on ollut huima, sillä vuonna 2013 vastaava luku oli 20 %.

Ohjelmallisen ostamisen edut ovat kiistattomat ja mainittakoon niistä vaikkapa monipuoliset datankäyttömahdollisuudet sekä mainoskampanjan reaaliaikainen optimointi. Ostotapana ohjelmallinen ostaminen luo myös tarvetta entistä tiiviimpään kommunikaatioon ostaja- ja myyjäpuolen kanssa. Mainonnan toimivuuteen vaikuttavia mittareita on monia ja usein niitä painotetaan mainostajasta riippuen eri tavalla. Lisäksi mediaostoista vastaa viime vuosien inhousing -trendiä mukaillen usein myös itse mainostaja.

Koulutuksen tavoite

IAB:n ohjelmallisen ostamisen koulutuksen tavoitteena on lisätä julkaisijoiden ymmärrystä ostajapuolesta. Mikä on ostajalle tärkeää ja mitkä asiat ohjaavat päätöksentekoa? Koulutuksessa omat näkemyksen kertovat kotimarkkinan kärkinimet Dagmarin Miikka Rahikainen, Relevantin Tuukka Aaltonen sekä Veikkauksen Sari Poikonen. Äänessä ovat siis niin media- / digitoimistot kuin myös itse mainonnan ostava mainostaja.

Koulutus toteutetaan virtuaalisena.

Koulutuksen sisältö:

9:00 – 9:15 Alustus päivään (Pasi Raassina, IAB Finland)

9:15 – 10:15 Mediatoimiston näkökulma ohjelmalliseen ostamiseen (Miikka Rahikainen, Dagmar)

  • Ohjelmallisen ostamisen arki
  • Markkinatilanne
  • Tulevaisuuden kuva

10:15 - 11:15 Digitoimiston näkökulma ohjelmalliseen ostamiseen (Tuukka Aaltonen, Relevant Digital)

  • Ohjelmallisesti ostetun mainonnan tekniset mittarit
  • Osto- ja myyntijärjestelmät Suomessa

11:15 - 12:00 Lounastauko

12:00 – 13:00 Mainostajan puheenvuoro (Sari Poikonen, Kesko)

13.00 – 13:30 Loppusanat & keskustelua (IAB Finland, Pasi Raassina)

Hinnat

IAB:n jäsenet 350 € + alv
IAB:n ei-jäsenet 500 € + alv

KOULUTTAJAT

 

 Tuukka Aaltonen

 Tuukka Aaltonen on projektipäällikkö Relevant Digitalilla. Hän auttaa julkaisijoita, toimistoja ja mainostajia tekemään  parempaa dataohjautuvaa markkinointia sekä kehittämään liiketoimintaansa.

 Miikka Rahikainen

 Miikka Rahikainen työskentelee Dagmar Drivessä markkinointiteknologiakonsulttina ja on erikoistunut on ohjelmalliseen  ostamiseen, datanhallinta-alustoihin ja markkinoinnin automaatioon.

LUE LISÄÄ JA ILMOITTAUDU!

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointiohjelma lue lisää
Katso IAB:n uusimmat kurssit lue lisää
IDM-tutkinto lue lisää
KOULUTUKSET
Miten tehdä tuloksellista vaikuttajamarkkinointia? 09.09.2021

Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan paljon enemmän kuin vain yksittäinen blogipostaus tai YouTube-video. Tässä käytännönläheisessä ja inspiroivassa koulutuksessa opit, miten voit hyödyntää vaikuttajayhteistyön monet eri mahdollisuudet osana yrityksen markkinointiviestinnän suunnitelmaa.

lue lisää

08.09.2021

Growth Marketing - Verkkokauppa

Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, eikä edes IAB Finlandin Verkkokauppawebinaari siihen pysty, mutta lupaamme, että ymmärrät tästä tulevien vuosien suurimmasta markkinoinnin sekä liiketoiminnan murroksesta aiempaa enemmän.

lue lisää

09.09.2021

Miten tehdä tuloksellista vaikuttajamarkkinointia?

Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan paljon enemmän kuin vain yksittäinen blogipostaus tai YouTube-video. Tässä käytännönläheisessä ja inspiroivassa koulutuksessa opit, miten voit hyödyntää vaikuttajayhteistyön monet eri mahdollisuudet osana yrityksen markkinointiviestinnän suunnitelmaa.

lue lisää