Icon
Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus Koulutukset & tapahtumat

17.11.2020Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus

virtuaalinen

Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus, 17.11.2020, klo 9-14:00

Ohjelmallisesta ostamisesta on muodostunut digitaalisen mediamainonnan ostostandardi Euroopassa. Lähes 80 % Euroopan digitaalisesta mainonnasta ostettiin IAB Europen selvityksen mukaan vuonna 2019 ohjelmallisesti. Muutos on ollut huima, sillä vuonna 2013 vastaava luku oli 20 %.

Ohjelmallisen ostamisen edut ovat kiistattomat ja mainittakoon niistä vaikkapa monipuoliset datankäyttömahdollisuudet sekä mainoskampanjan reaaliaikainen optimointi. Ostotapana ohjelmallinen ostaminen luo myös tarvetta entistä tiiviimpään kommunikaatioon ostaja- ja myyjäpuolen kanssa. Mainonnan toimivuuteen vaikuttavia mittareita on monia ja usein niitä painotetaan mainostajasta riippuen eri tavalla. Lisäksi mediaostoista vastaa viime vuosien inhousing -trendiä mukaillen usein myös itse mainostaja.

Koulutuksen tavoite

IAB:n ohjelmallisen ostamisen koulutuksen tavoitteena on lisätä julkaisijoiden ymmärrystä ostajapuolesta. Mikä on ostajalle tärkeää ja mitkä asiat ohjaavat päätöksentekoa? Koulutuksessa omat näkemyksen kertovat kotimarkkinan kärkinimet Dagmarin Miikka Rahikainen, Relevantin Tuukka Aaltonen sekä Veikkauksen Sari Poikonen. Äänessä ovat siis niin media- / digitoimistot kuin myös itse mainonnan ostava mainostaja.

Koulutus toteutetaan virtuaalisena.

Koulutuksen sisältö:

9:00 – 9:15 Alustus päivään (Pasi Raassina, IAB Finland)

9:15 – 10:15 Mediatoimiston näkökulma ohjelmalliseen ostamiseen (Miikka Rahikainen, Dagmar)

  • Ohjelmallisen ostamisen arki
  • Markkinatilanne
  • Tulevaisuuden kuva

10:15 - 11:15 Digitoimiston näkökulma ohjelmalliseen ostamiseen (Tuukka Aaltonen, Relevant Digital)

  • Ohjelmallisesti ostetun mainonnan tekniset mittarit
  • Osto- ja myyntijärjestelmät Suomessa

11:15 - 12:00 Lounastauko

12:00 – 13:00 Mainostajan puheenvuoro (Sari Poikonen, Kesko)

13.00 – 13:30 Loppusanat & keskustelua (IAB Finland, Pasi Raassina)

Hinnat

IAB:n jäsenet 350 € + alv
IAB:n ei-jäsenet 500 € + alv

KOULUTTAJAT

 

 Tuukka Aaltonen

 Tuukka Aaltonen on projektipäällikkö Relevant Digitalilla. Hän auttaa julkaisijoita, toimistoja ja mainostajia tekemään  parempaa dataohjautuvaa markkinointia sekä kehittämään liiketoimintaansa.

 Miikka Rahikainen

 Miikka Rahikainen työskentelee Dagmar Drivessä markkinointiteknologiakonsulttina ja on erikoistunut on ohjelmalliseen  ostamiseen, datanhallinta-alustoihin ja markkinoinnin automaatioon.

LUE LISÄÄ JA ILMOITTAUDU!

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointiohjelma lue lisää
Katso IAB:n uusimmat kurssit lue lisää
IDM-tutkinto lue lisää
KOULUTUKSET
Enemmän irti datasta 29.09.2021

Koulutuksessa käydään läpi markkinoinnin analytiikan tilannetta ja sen tarjoamia mahdollisuuksia markkinoinnin ammattilaisille. Kurssin tavoitteena on tarjota konkreettisia työkaluja oman yrityksen tilanteen tunnistamiseen ja datan hyödyntämisen kehittämiseen.

lue lisää

23.09.2021

IAB & Videolle tietoisku: Videomarkkinointi 2021 & Connected TV

Tervetuloa syksyn jännittävimpään videoaiheiseen webinaariin, jossa Videolle ja IAB Finland julkaisevat "Videomarkkinoinnin tila 2021" -kyselytutkimuksen tulokset ja perkaavat nämä yhdessä alan asiantuntijoiden kanssa. Tilaisuudessa julkaistaan myös IAB Finlandin Videomarkkinoinnin työryhmän laatima opas jo Euroopassa voimakkaasti kasvavasta Connected TV (CTV) markkinasta.

lue lisää

29.09.2021

Enemmän irti datasta

Koulutuksessa käydään läpi markkinoinnin analytiikan tilannetta ja sen tarjoamia mahdollisuuksia markkinoinnin ammattilaisille. Kurssin tavoitteena on tarjota konkreettisia työkaluja oman yrityksen tilanteen tunnistamiseen ja datan hyödyntämisen kehittämiseen.

lue lisää