Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 5: Keskusteluissa siirrytään tekoälyn, datan ja koneoppimisen maailmaan Podcast

KonversiO-Optimistit, jakso 5: Keskusteluissa siirrytään tekoälyn, datan ja koneoppimisen maailmaan

09.06.2020 | iab

Kaupallinen yhteistyö RADLY

KonversiO-Optimistien viidennessä jaksossa keskustellaan RADLYn kanssa yritysten liiketoiminnan digitalisoitumisesta ja siitä, miten se vaikuttaa markkinoinnin muuttumiseen yhä data- ja teknologiavetoisemmaksi.

Syvennymme RADLYn kanssa tulevissa jaksoissa enemmän data- ja tekoälyaikakauden markkinoinnin haasteisiin. Tässä jaksossa aiheiksi nousevat mm. uuden teknisen osaamisprofiilin tarve rekrytoinneissa, martech-viidakossa luoviminen sekä se, mitkä asiat ovat RADLYn perustamisen taustalla. Keskusteluun osallistuvat RADLYn kaupallinen johtaja Mikko Koski ja johtava konsultti Ilkka Särkiö. IAB:n puolelta jutustelua ylläpitää Pasi Raassina hyvin älykkäillä kommenteillaan, kuten "Onko totta, että tänä päivänä insinööritkin voivat olla loistavia markkinoijia?"

"Insinööriosaamista löytyy organisaation ylätasolta. Ne ihmiset, jotka tekevät dataohjautuvaa markkinointia ovat usein kuitenkin datan ja siihen liittyvien työkalujen loppuhyödyntäjiä, ja siellä pitäisi olla enemmän taitoa jalostaa dataa." - Mikko Koski

"Pahin sudenkuoppa johon markkinoija voi tippua, on väheksyä perinteistä markkinointia ja tuijottaa vain dataa. Ei ole toista ilman ensimmäistä." - Ilkka Särkiö

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat asiantuntijat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla yllätys!

Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme RADLY.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



17.06.2020

KonversiO-Optimistit, jakso 8: Hyvän datan anatomia

Nyt mennään datakeskustelussa suoraan syvään päätyyn! Mitkä ovat parhaan datan ainekset? Minkälainen data on hyvää, mikä vähemmän hyvää ja millä keinoilla yritys saa siitä mahdollisimman paljon irti? Mukana myös yllätysvieras MTV:ltä!

lue lisää

16.06.2020

KonversiO-Optimistit, jakso 7: Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli ratkaisee

Keskustelemme tässä jaksossa myynnin ja markkinoinnin saumattomasta yhteistyöstä. Mitä se vaatii? Mitkä asiat ovat avainasemassa?

lue lisää

15.06.2020

KonversiO-Optimistit, jakso 6: Onko osaamisesi data-ajassa?

KonversiO-Optimistien kuudennessa jaksossa keskustellaan data- ja tekoälyvetoisen ajan markkinoinnin osaamisesta RADLYn kanssa.

lue lisää

09.06.2020

KonversiO-Optimistit, jakso 5: Keskusteluissa siirrytään tekoälyn, datan ja koneoppimisen maailmaan

Viidennessä jaksossa keskustellaan RADLYn kanssa yritysten liiketoiminnan digitalisoitumisesta ja siitä, miten se vaikuttaa markkinoinnin muuttumiseen yhä data- ja teknologiavetoisemmaksi.

lue lisää