Icon
Kaksi kolmasosaa suomalaisista yrityksistä suunnittelee markkinointibudjetin leikkauksia koronan seurauksena Blogit

Kaksi kolmasosaa suomalaisista yrityksistä suunnittelee markkinointibudjetin leikkauksia koronan seurauksena

09.04.2020 | Elina Vikholm

IAB Finland tutki yhdessä Avauksen sekä ASML:n kanssa, miten koronaepidemia on vaikuttamassa suomalaisten yritysten markkinointipanostuksiin tämän vuoden aikana. Tutkimus toteutettiin 3.4.2020.–7.4.2020 välisenä ajanjaksona ja siihen vastasi kaiken kaikkiaan 190 markkinointipäättäjää.

Tutkimuksen tärkeimmät löydökset

  • 66 % vastanneista yrityksistä suunnittelee markkinointipanostusten leikkaamista
  • 15 % vastanneista yrityksistä suunnittelee supistuksia markkinoinnin henkilöstömäärään
  • Mediakanavista suhteellisia voittajia näyttävät olevan markkinoijien omat kanavat, sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja hakumainonta
  • Suomalaisyritysten tärkeimmät prioriteetit tällä hetkellä ovat omasta henkilöstöstä huolehtiminen, asiakkaiden auttaminen sekä yrityksen liikevaihdon varmistaminen

LUE KOKO TUTKIMUS TÄÄLTÄ

Tutkimus oli esillä myös Marmaissa

Lisätiedot: pasi.raassina@iab.fi
040 575 3726

09.06.2020

KonversiO-Optimistit, jakso 5: Keskusteluissa siirrytään tekoälyn, datan ja koneoppimisen maailmaan

Viidennessä jaksossa keskustellaan RADLYn kanssa yritysten liiketoiminnan digitalisoitumisesta ja siitä, miten se vaikuttaa markkinoinnin muuttumiseen yhä data- ja teknologiavetoisemmaksi.

lue lisää

09.06.2020

Kaksi poikkeavaa viranomaistulkintaa evästesuostumuksista - miten toimia?

Kirjoittaja Jari Puhakka Fonectalta avaa evästesuostumuksen ja tietosuoja-asetusten taustoja ja tilannetta

lue lisää

08.06.2020

Suosikkiopas päivittyi: Markkinointiteknologian opas 2.0

Martech -työryhmä päivitti IAB:n kaikkien aikojen ladatuimman Markkinointiteknologian oppaan, jonka uusin versio venähti melkein satasivuiseksi

lue lisää

03.06.2020

Yhdessä kohti uutta, kotimaisten toimijoiden voimalla

Adform, Dagmar, IPG Mediabrands ja Sanoma kehittävät ja testaavat yhdessä 1. osapuolen dataan perustuvaa ohjelmallista ostamista.

lue lisää