Icon
Kaksi kolmasosaa suomalaisista yrityksistä suunnittelee markkinointibudjetin leikkauksia koronan seurauksena IABlogi

Kaksi kolmasosaa suomalaisista yrityksistä suunnittelee markkinointibudjetin leikkauksia koronan seurauksena

09.04.2020

IAB Finland tutki yhdessä Avauksen sekä ASML:n kanssa, miten koronaepidemia on vaikuttamassa suomalaisten yritysten markkinointipanostuksiin tämän vuoden aikana. Tutkimus toteutettiin 3.4.2020.–7.4.2020 välisenä ajanjaksona ja siihen vastasi kaiken kaikkiaan 190 markkinointipäättäjää.

Tutkimuksen tärkeimmät löydökset

  • 66 % vastanneista yrityksistä suunnittelee markkinointipanostusten leikkaamista
  • 15 % vastanneista yrityksistä suunnittelee supistuksia markkinoinnin henkilöstömäärään
  • Mediakanavista suhteellisia voittajia näyttävät olevan markkinoijien omat kanavat, sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja hakumainonta
  • Suomalaisyritysten tärkeimmät prioriteetit tällä hetkellä ovat omasta henkilöstöstä huolehtiminen, asiakkaiden auttaminen sekä yrityksen liikevaihdon varmistaminen

LUE KOKO TUTKIMUS TÄÄLTÄ

Tutkimus oli esillä myös Marmaissa

Lisätiedot: pasi.raassina@iab.fi
040 575 3726

blogidigimarkkinointiiabfinlandsisältömarkkinointipodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

05.06.2025

IAB Insider: Mittaaminen, mallinnus ja markkinoinnin tarkoitus – tervetuloa mukaan kasvuun

Tervetuloa kuuntelemaan IAB podcastia! Kolmannen kauden toisessa jaksossa sukellamme markkinoinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen yhdessä dentsun kokeneiden asiantuntijoiden Juha Halmesvaaran ja Gabriel Mäkelän kanssa. Juontajana toimii IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.

lue lisää

30.05.2025

IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?

Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.

lue lisää

23.05.2025

IAB Studio: Mitä kuuluu digitaaliselle ulkomainonnalle?

Digitaalinen ulkomainonta eli DOOH on yksi digimainonnan nopeimmin kasvavista osa-alueista – mutta miksi? IAB Studion tuoreessa jaksossa sukelletaan syvälle digitaalisesti toteutetun ulkomainonnan nykytilaan, haasteisiin ja tulevaisuuden mahdollisuuksiin.

lue lisää