Icon
Alma Median Maarit Toivonen IAB:n Ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtajaksi Uutiset ja tiedotteet

Alma Median Maarit Toivonen IAB:n Ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtajaksi

20.08.2018

IAB Finlandin Ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtajana aloitti Alma Median Programmatic Specialist Maarit Toivonen. Työryhmän tavoitteena on lisätä ohjelmallisen ostamisen tietämystä toimialalla sekä tuoda ohjelmalliseen ostamiseen liittyviä uusia tuulia, trendejä ja ongelmakohtia esiin mainonnan tehokkuutta ja laatua parantaen. IAB-tyyliin työryhmässä on mukana ammattilaisia koko digitaalisen mainonnan ekosysteemistä: julkaisijoita, mediatoimistoja, mainostajia ja teknologiatoimittajia.

Toivonen näkee eri toimijoiden välisen yhteistyön tärkeänä markkinan hyvinvoinnin kannalta. Yhdessä tekemällä toimialalle luodaan kilpailukykyä ylläpitäviä standardeja ja parhaat opit maailmalta saadaan jakoon asiasta kiinnostuneille.

Lue Alma Median sivuilta lisää Maaritin ajatuksista datan hyödyntämisen kontrollista, tekoälyn hyödyntämisestä, brand safetystä, hyperkohdennetusta mainonnasta ja digimainonnan läpinäkyvyyden tulevaisuudesta. Lue lisää IAB Finlandin työryhmistä. 

11.02.2020

Yhteisten termien käyttö selkeyttää digitaalisen audion toimintakenttää

Markkinalla vastaan tulevat ristiriitaiset viestit ovat aiheuttaneet halun luoda yhteisiä standardeja ja jakaa tietoa. Tietotaidon kasvun ja yhteisen markkinapohjan luomisen avulla digitaalinen audio voi kasvaa Suomessa. Vuoden 2019 lopussa nähtiin työryhmän ensimmäinen konkreettinen ulostulo, kun digitaalisen audion termit julkaistiin 10.12.2019 pidetyssä IAB:n Hot or Not -seminaarissa. Tällöin luotiin markkinalle yhteinen suositus digitaalisen audion yhteydessä käytettävistä termeistä ja niiden määritelmistä.

lue lisää

06.02.2020

Verkkomainonta lähes 10% kasvussa vuonna 2019

Verkkomainonnan kokonaismäärä vuonna 2019 nousi yhteensä yli 460 miljoonaan euroon. Kaikesta Suomen mediamainonnasta lähes 37 % oli verkkomainontaa. Kokonaispanostukset mediamainontaan kasvoivat vuoden 2019 aikana 1,2 %.

lue lisää

03.02.2020

Henkilökuva: Inna-Pirjetta Lahti, Vuoden muutoksentekijä 2019

Inna-Pirjetta Lahti on vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijä, kasvuyritys PING Helsingin perustaja ja toimitusjohtaja sekä IAB Finlandin Hot or Not 2020 –seminaarissa valittu Vuoden muutoksentekijä 2019. Hän on työskennellyt pitkään tapahtumien parissa, kirjoittanut Lapsiperheen matkakäsikirjan, hypännyt rohkeasti yrittäjyyteen sekä kulkenut epäonnistumisen kautta onnistujaksi.

lue lisää

30.01.2020

Kysy IABlta: Vastauksia TCF:stä, ePrivacysta ja tietosuojasta

IAB Finlandin 23.1.2020 järjestämässä Master Your GDPR -seminaarissa oli painavaa asiaa tietosuojasta ja sen vaikutuksista alati muuttuvaan digitaalisen mainonnan ekosysteemiin. Alan polttavia uutisia kuultiin tietosuojaviranomaisen edustajalta, web-alustojen asiantuntijalta sekä IAB:n tietosuojaryhmän puheenjohtajalta.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!