Icon
Tallenne: Tietoisku - Katsaus digitaaliseen mediamarkkinaan Uutiset & blogi

Tallenne: Tietoisku - Katsaus digitaaliseen mediamarkkinaan

13.06.2024

 

IAB Finlandin uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.

Kesäkuun Tietoiskussa kuultiin uunituoreet Adex 2023 tulokset Euroopan digimediamarkkinasta sekä valittuja paloja Suomen mediamarkkinan osalta. Lisäksi julkistettiin kahden työryhmän tuottamien tutkimusten tuloksia, aiheina digiaudio, erityisfokuksena podcastit sekä pelimainonta.

Webinaari on kaikille avoin.

Ohjelma

Tervetuloa - Mira Vaurula ja Jannina Niskala | IAB Finland

Digitaalinen mediamarkkina 2023 Suomessa ja Euroopassa - Adex 2023 tulokset - Pääekonomisti Pasi Raassina | IAB Finland (lataa tulokset)

Näin suomalainen kuuntelee - Podcast Edition - Digitaalisen audion työryhmästä Maria Lehto | Bauer Media & Noora Peitsara | Sanoma (lataa raportti)

Pelimainonnan nykytila Suomessa -kyselyn tulokset - Gaming työryhmästä Janna Laiho | Azerion & Aleksi Ylitalo | RTL AdAlliance (lataa raportti)

Webinaarin loppusanat - Mira Vaurula ja Jannina Niskala | IAB Finland

BLOGI
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää