Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 4: Tällä kertaa sukelletaan bisneksen ytimeen eli verkkokauppaan Podcast

KonversiO-Optimistit, jakso 4: Tällä kertaa sukelletaan bisneksen ytimeen eli verkkokauppaan

02.06.2020

Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY

KonversiO-Optimistien neljännessä jaksossa pyörimme verkkokaupan ja digiasiakkuuksien ympärillä. Keskustelemme DNA:n ja TietoEVRYn kanssa siitä, onko digitaalinen asiakas parempi kuin kivijalan asiakas.

Tiina Rytkönen vetää DNA:lla digitaalisen palvelukehityksen yksikköä, viimeistä kertaa mukana on myös TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen. Puhumme vieraiden kanssa muun muassa siitä, miten verkossa voi myydä ilman varsinaista verkkokauppaa ja kuinka digitaalisessa ympäristössä inspiroituminen voi olla hankalampaa kuin kivijalassa. 

"Brändi on läsnä kaikissa asiakaskohtaamisissa. Brändilähettiläinä toimivat kaikki yrityksen edustajat, etenkin asiakaspalvelu."

Minkälainen data on verkkokauppiaalle tärkeää? Mitä konversiopisteitä kannattaa seurata? Mistä brändi koostuu?

Keskustelemme personoinnista, suosittelualgoritmeista ja sisällön kuratoinnista. Tuotesuositukset voivat perustua vajavaiseen datan hyödyntämiseen ja olla tällöin käyttäjälle epärelevantteja, kun taas yksinkertaisempi tuotevalikoiman suodatus tai kuratointi voi palvella paremmin asiakkaan tarvetta. 

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!

Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



podcastdigimarkkinointiKonversiO-OptimistitIAB StudiopodcastingvodcastInsiderdigiaudioretail mediavastuullisuusluovuusJCDecauxmarkkinointiteknologiadentsuDOOH

27.11.2025

IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?

Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.

lue lisää

20.11.2025

IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit

IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.

lue lisää

28.10.2025

IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet

Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.

lue lisää

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää