Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 3: Miltä näyttää B2B-markkinoinnin maailma? Podcast

KonversiO-Optimistit, jakso 3: Miltä näyttää B2B-markkinoinnin maailma?

26.05.2020

Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY

IAB:n podcast-sarjan kolmannessa jaksossa pureudumme B2B-markkinointiin syvemmin vieraamme Metson John Cullenin kanssa. Keskustelemme datasta, tiimin rakentamisesta ja markkinoinnin tehokkuuden todentamisesta. Metson digitaalisesta markkinoinnista vastaava John Cullen on vieraanamme kolmannessa jaksossa ja mukana myös tuttuun tapaan TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen. 

Keskustelemme jaksossa muun muassa siitä, kumpi on tärkeämpää tiimin rakennuksessa: löytää oikealla osaamisella vai oikealla asenteella varustetut talentit? Elämme tällä hetkellä melko selvästi markkinoinninautomaation aikakautta, mutta mikä aikakausi on tulossa seuraavaksi: datan vai tietosuojan aikakausi?

Entä minkälaista roolia data näyttelee B2B-markkinoinnissa?  Mitä kolmannen osapuolien evästeiden käytön loppuminen tarkoittaa B2B-markkinoinnille? Puhumme myös siitä, miten mitata ja todentaa markkinoinnin teho B2B-maailmassa: myynnin mittaaminen on itsestäänselvyys, mutta jos myyntisykli on erittäin pitkä, niin on kannattavaa mitata myös myyntimahdollisuuksia. B2B-markkinoinnissa erittäin suureen rooliin nousee myös asiakassuhteen ylläpito - mitä paremmin palvelet asiakkaitasi, sitä todennäköisemmin he pysyvät asiakkaina jatkossakin. 

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!

Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



12.01.2023

IAB Studio: Datan merkitys digitalisoituvassa B2B markkinoinnissa

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin lisäksi Mira ja Patrick Nordic Morningilta. Mira Mäkiranta on pitkään työskennellyt datan parissa ja vetää muun muassa Nordic Morningin datatiimiä. Patrick Juselius puolestaan vetää Nordic Morningin asiakkuustiimiä ja ratkoo asiakkaiden haasteita yhdessä Miran kanssa.

lue lisää

10.01.2023

Konversi0-0ptimistit: (D)OOH - digitaalisen ulkomainonnan loistavat mahdollisuudet 2/2

Tässä KonversiO-Optimistien jaksossa Pasilla on vieraana JCDeauxin Jenni Heinonen ja Sonja Sundberg. Jenni vastaa JCDecauxilla tuotetarjoamasta, hinnoittelusta ja vuosisopimuksista ja Sonja työskentelee myynnin puolella.

lue lisää

10.01.2023

Konversi0-0ptimistit: (D)OOH - digitaalisen ulkomainonnan loistavat mahdollisuudet 1/2

Tässä KonversiO-Optimistien jaksossa Pasilla on vieraana JCDeauxin Jenni Heinonen ja Sonja Sundberg. Jenni vastaa JCDecauxilla tuotetarjoamasta, hinnoittelusta ja vuosisopimuksista ja Sonja työskentelee myynnin puolella.

lue lisää

20.12.2022

IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnin työpöydällä

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran kanssa Mirka Rikman Dagmarilta ja hän toimii siellä Senior Media Investment Strategina, Elina Lammintausta Nesteeltä, jossa hän toimii tittelillä Team Leader, Brand Performance Marketing ja kolmantena vieraana Jaakko Rautanen, joka toimii ChannelFactoryn maajohtajana Suomessa.

lue lisää