Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 3: Miltä näyttää B2B-markkinoinnin maailma? Podcast

KonversiO-Optimistit, jakso 3: Miltä näyttää B2B-markkinoinnin maailma?

26.05.2020

Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY

IAB:n podcast-sarjan kolmannessa jaksossa pureudumme B2B-markkinointiin syvemmin vieraamme Metson John Cullenin kanssa. Keskustelemme datasta, tiimin rakentamisesta ja markkinoinnin tehokkuuden todentamisesta. Metson digitaalisesta markkinoinnista vastaava John Cullen on vieraanamme kolmannessa jaksossa ja mukana myös tuttuun tapaan TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen. 

Keskustelemme jaksossa muun muassa siitä, kumpi on tärkeämpää tiimin rakennuksessa: löytää oikealla osaamisella vai oikealla asenteella varustetut talentit? Elämme tällä hetkellä melko selvästi markkinoinninautomaation aikakautta, mutta mikä aikakausi on tulossa seuraavaksi: datan vai tietosuojan aikakausi?

Entä minkälaista roolia data näyttelee B2B-markkinoinnissa?  Mitä kolmannen osapuolien evästeiden käytön loppuminen tarkoittaa B2B-markkinoinnille? Puhumme myös siitä, miten mitata ja todentaa markkinoinnin teho B2B-maailmassa: myynnin mittaaminen on itsestäänselvyys, mutta jos myyntisykli on erittäin pitkä, niin on kannattavaa mitata myös myyntimahdollisuuksia. B2B-markkinoinnissa erittäin suureen rooliin nousee myös asiakassuhteen ylläpito - mitä paremmin palvelet asiakkaitasi, sitä todennäköisemmin he pysyvät asiakkaina jatkossakin. 

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!

Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



02.06.2022

IAB Studio: Keksit. Keksit? Keksit!

Miten keksien eli evästeiden poistuminen vaikuttaa markkinointiin ja mainontaan? Ovatko mainostajat valmiita kolmannen osapuolen evästeiden poistumiseen. Oletko sinä valmis? IAB Finland järjestää aiheesta säännöllisesti tapahtumia ja herkulliset keksit olivatkin toukokuun seminaarin pääaiheena.

lue lisää

24.05.2022

IAB Studio: Merkitse yhteistyöt oikein ja hyödynnä koko potentiaali!

Janninan ensimmäisessä IAB Studiossa oli asiantuntijavieraina Jaana Karjalainen Metalta ja Emilia Pikkuaho SOK:lta. Studiossa puhuttiin tuoreesta Branded Content oppaasta, joka neuvoo kädestä pitäen kuinka merkitä kaupalliset yhteistyöt oikein sosiaalisen median eri kanavissa.

lue lisää

11.05.2022

IAB Studio: Vaikuttajamarkkinointi kovassa nosteessa!

Pasin kanssa IAB Studiossa oli tällä kertaa asiantuntijavieraina Inna-Pirjetta Lahti PING Helsingiltä ja Jessica Rantala Content Cornerilta. Studiossa puhuttiin tuoreesta Vaikuttajamarkkinoinnin määrä -tutkimuksesta ja pohdittiin kasvun vaikutusta Suomen työllisyystilanteeseen ja vaikuttajien ammattikunnan arvostukseen.

lue lisää

28.04.2022

IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnissa – Brand Safety ja Brand Suitability

Pasilla on tänään IAB Studiossa vieraina Johanna Vartiainen Almalta ja Johannes Hocksell Sanomalta puhumassa mainonnan vastuullisuudesta ja selvitetään mitä Brand Safety ja Brand Suitability oikein tarkoittavatkaan.

lue lisää