KonversiO-Optimistit, jakso 3: Miltä näyttää B2B-markkinoinnin maailma?
Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY
IAB:n podcast-sarjan kolmannessa jaksossa pureudumme B2B-markkinointiin syvemmin vieraamme Metson John Cullenin kanssa. Keskustelemme datasta, tiimin rakentamisesta ja markkinoinnin tehokkuuden todentamisesta. Metson digitaalisesta markkinoinnista vastaava John Cullen on vieraanamme kolmannessa jaksossa ja mukana myös tuttuun tapaan TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen.

Keskustelemme jaksossa muun muassa siitä, kumpi on tärkeämpää tiimin rakennuksessa: löytää oikealla osaamisella vai oikealla asenteella varustetut talentit? Elämme tällä hetkellä melko selvästi markkinoinninautomaation aikakautta, mutta mikä aikakausi on tulossa seuraavaksi: datan vai tietosuojan aikakausi?
Entä minkälaista roolia data näyttelee B2B-markkinoinnissa? Mitä kolmannen osapuolien evästeiden käytön loppuminen tarkoittaa B2B-markkinoinnille? Puhumme myös siitä, miten mitata ja todentaa markkinoinnin teho B2B-maailmassa: myynnin mittaaminen on itsestäänselvyys, mutta jos myyntisykli on erittäin pitkä, niin on kannattavaa mitata myös myyntimahdollisuuksia. B2B-markkinoinnissa erittäin suureen rooliin nousee myös asiakassuhteen ylläpito - mitä paremmin palvelet asiakkaitasi, sitä todennäköisemmin he pysyvät asiakkaina jatkossakin.
Kuuntele koko jakso tästä:
DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!
Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.
Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.
Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää28.10.2025
IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet
Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.
lue lisää26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisää12.09.2025
IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?
Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.
lue lisää





