Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 3: Miltä näyttää B2B-markkinoinnin maailma? Podcast

KonversiO-Optimistit, jakso 3: Miltä näyttää B2B-markkinoinnin maailma?

26.05.2020

Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY

IAB:n podcast-sarjan kolmannessa jaksossa pureudumme B2B-markkinointiin syvemmin vieraamme Metson John Cullenin kanssa. Keskustelemme datasta, tiimin rakentamisesta ja markkinoinnin tehokkuuden todentamisesta. Metson digitaalisesta markkinoinnista vastaava John Cullen on vieraanamme kolmannessa jaksossa ja mukana myös tuttuun tapaan TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen. 

Keskustelemme jaksossa muun muassa siitä, kumpi on tärkeämpää tiimin rakennuksessa: löytää oikealla osaamisella vai oikealla asenteella varustetut talentit? Elämme tällä hetkellä melko selvästi markkinoinninautomaation aikakautta, mutta mikä aikakausi on tulossa seuraavaksi: datan vai tietosuojan aikakausi?

Entä minkälaista roolia data näyttelee B2B-markkinoinnissa?  Mitä kolmannen osapuolien evästeiden käytön loppuminen tarkoittaa B2B-markkinoinnille? Puhumme myös siitä, miten mitata ja todentaa markkinoinnin teho B2B-maailmassa: myynnin mittaaminen on itsestäänselvyys, mutta jos myyntisykli on erittäin pitkä, niin on kannattavaa mitata myös myyntimahdollisuuksia. B2B-markkinoinnissa erittäin suureen rooliin nousee myös asiakassuhteen ylläpito - mitä paremmin palvelet asiakkaitasi, sitä todennäköisemmin he pysyvät asiakkaina jatkossakin. 

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!

Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



20.12.2021

KonversiO-Optimistit: Fennia uuden teknologiamurroksen äärellä

KonversiO-Optimistien toisen kauden viidennessä jaksossa puhutaan Fennian mittavasta transformaatiomurroksesta, jossa tärkeänä teknologiakumppanina mukana toimii Salesforce.

lue lisää

08.11.2021

KonversiO-Optimistit Luovuusekstra: Optimaalinen ympäristö luovuudelle

Neljännessä jaksossa pureudutaan luovuudelle optimaalisiin prosesseihin ja toimintamalleihin. Mistä ideat syntyy ja miten luoda optimaalinen ympäristö luovuudelle?

lue lisää

02.11.2021

KonversiO-Optimistit Luovuusekstra: Luovuuden ylläpitäminen etäaikana

Kolmannessa jaksossa keskustellaan luovuudesta etäaikana: Miten tukea yksittäisen ihmisen tai kokonaisen tiimin tai ryhmien luovuutta? Keskustelun pohjana toimii vinkit luovuuden ylläpitämisestä alan ihmisiltä.

lue lisää

27.10.2021

KonversiO-Optimistit Luovuusekstra: Data ja luovuus

Data ja luovuus on mielenkiintoinen pari kun mietitään markkinointia niitä hyödyntämällä yhdessä saadaan aikaan tuloksellista, erottuvaa ja kiinnostavaa markkinointia. Toisessa jaksossa keskustellaan datan ja luovuuden suhteesta sisältömarkkinoinnin kampanjassa, kun Alma Median Hanna Repo saa vieraikseen yhden luovuuden ammattilaisen eli Johanna Kerrmanin Fless Creativelta sekä datan ammattilaisen eli Otto Niinikosken mainostoimisto Folk Finlandilta.

lue lisää