
Konversi0-0ptimistit: Kaupan media nostaa kuluttajat markkinoinnin keskiöön
Kaupallinen yhteistyö SOK Smart Marketing
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä.
Tässä Konversi0-0ptimistien jaksossa Miralla on vieraana Hannaleena Koskinen SOK Smart Marketingilta ja Satu Laakso Berneriltä keskustelemassa kaupan mediasta, mitä kaupan media on ja miten sen kasvutrendit kehittyvät Suomen markkinassa.
Kaupan medialle on povattu kovaa nousua lähitulevaisuuteen. IAB Europe julkaisi ennusteensa eri digikategorioiden osalta ja retail medialle ennustettiin 23 % kasvua tänä vuonna ja ensi vuonna 19 %, joka on kolminkertaisesti (7,1%) tänä vuonna ja kahdeksankertaisesti (2,4%) ensi vuonna digin kasvuun verrattuna. Miten nousu näkyy esimerkiksi Bernerin ja SOK:n toiminnassa?
Viime vuosina myös kuluttajan ostokäyttäytyminen on kokenut isoja muutoksia ja ottanut harppauksia kohti digitaalisia kanavia. Jaksossa puhutaan kaupan mediasta, kuluttajan ostopolun ja ostokäyttäytymisen muutoksesta sekä asiakasdatan tärkeydestä.
Kuuntele mielenkiintoinen jakso alta ja tutustu myös muihin Konversi0-0ptimistien jaksoihin!
Kuuntele koko jakso tästä:
DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.
Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.
Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
09.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2
Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?
lue lisää02.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1
Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.
lue lisää25.04.2025
KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa
KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.
lue lisää17.04.2025
KonversiO-Optimistit: High Impact – Pelastaako uusi formaatti bannermainonnan?
Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin KonversiO-Optimistit -podcastia, jossa sukellamme display-mainonnan syövereihin ja nostamme pöydälle high impact -mainosformaatit. Mitä ne oikeastaan ovat? Mitä myyttejä niihin liittyy? Ja ennen kaikkea – voivatko ne pelastaa väsähtäneen bannermainonnan?
lue lisää