Icon
Konversi0-0ptimistit: (D)OOH - digitaalisen ulkomainonnan loistavat mahdollisuudet 2/2 Podcast

Konversi0-0ptimistit: (D)OOH - digitaalisen ulkomainonnan loistavat mahdollisuudet 2/2

10.01.2023

Kaupallinen yhteistyö JCDecaux

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. 

Tässä KonversiO-Optimistien jaksossa Pasilla on vieraana JCDecaux Finlandin Jenni Heinonen Head of Trading ja Sonja Sundberg Key Account Manager. Jenni vastaa JCDecauxilla tuotetarjoamasta, hinnoittelusta ja vuosisopimuksista ja Sonja työskentelee myynnin puolella. 

JCDecaux on läsnä jopa 85 maassa, aidosti kansainvälinen ja Suomen osalta valtakunnallinen näkyvyys 61 kaupungissa Rovaniemeltä Helsinkiin. Digitaalisia näyttöjä on tällä hetkellä 16 Suomen suurimman kaupungin keskustassa. JCDecauxilla panostetaan vahvasti Suomessa molempiin pintoihin, klassiseen ulkomainontaan eli julisteihin sekä digitaalisiin pintoihin. 

Tuplajakson toisessa osassa kuullaan mitä ajatuksia ajelu länsimetrolla herätti vieraissa. Ensimmäisessä jaksossa kuultiin Dagmarin Mari Riipisen ääniraita, jossa hän kertoi milloin digitaalinen ulkomainonta on parhaimmillaan. Toisessa jaksossa jatkettiin ääniraitojen parissa ja näiden välityksellä ääneen pääsi studiovieraiden lisäksi myös IAB Europen pääekonomisti Daniel Knapp ja Dom Kozak JCDecaux UK:sta. Saimme jaksoon mukaan myös Sanoman Anu Tuomelan ajatuksia mainostajan puolelta. Kuuntelemalla selviää mitä heillä oli lisättävää aiheeseen. 

Ensimmäisen jakson voit kuunnella TÄSTÄ

Kuuntele mielenkiintoinen jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



podcastdigimarkkinointiKonversiO-OptimistitIAB StudiopodcastingvodcastInsiderdigiaudioretail mediavastuullisuusluovuusJCDecauxmarkkinointiteknologiadentsuDOOH

27.11.2025

IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?

Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.

lue lisää

20.11.2025

IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit

IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.

lue lisää

28.10.2025

IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet

Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.

lue lisää

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää