Icon
IAB Studio: Mikä on TCF ja miksi se on uutisissa? Podcast

IAB Studio: Mikä on TCF ja miksi se on uutisissa?

25.03.2022 | iab

IAB Studiossa puhuttiin tällä kertaa IAB:n Miran & Pasin sekä Relevant Digitalin Petri Kokkosen kanssa TCF:stä ja erityisesti siitä, miksi TCF on ollut uutisissa alkuvuoden aikana.

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on IAB Europen ja sen jäsenyritysten yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa digitaalisen datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja sen välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille.

TCF on ollut viime viikkoina esillä uutisissa, sillä Belgian tietosuojaviranomainen APD antoi 2.2.2022 IAB Europelle langettavan päätöksen sekä 250 000 € sakot GDPR-rikkeistä nimenomaan TCF-standardiin liittyen.

Kuuntele IAB Studiosta miksi näin on käynyt, mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan ja miten runsaslukuisten suomalaisten TCF-käyttäjien tulee toimia tämänhetkisestä tilanteesta.

Haluatko pysyä mukana digimarkkinoinnin ja TCF:m tulevista kiemuroista? Tilaa tästä IAB Finlandin uutiskirje.

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



09.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2

Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?

lue lisää

02.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.

lue lisää

25.04.2025

KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa

KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.

lue lisää

17.04.2025

KonversiO-Optimistit: High Impact – Pelastaako uusi formaatti bannermainonnan?

Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin KonversiO-Optimistit -podcastia, jossa sukellamme display-mainonnan syövereihin ja nostamme pöydälle high impact -mainosformaatit. Mitä ne oikeastaan ovat? Mitä myyttejä niihin liittyy? Ja ennen kaikkea – voivatko ne pelastaa väsähtäneen bannermainonnan?

lue lisää