
Tuomas Avonius palkittiin vuoden 2012 IABloggaajana
IABlogi on tarjonnut kiinnostavia näkökulmia ja keskustelunaiheita verkkomainonnasta ja digitaalisen median käytöstä jo kokonaisen vuoden ajan. Bloggaajiksi on vakiintunut vaikuttava 14:n verkkomarkkinoinnin asiantuntijan porukka. IAB Finland päätti palkita parhaan bloggaajan "Vuoden IABloggaaja" -palkinnolla. Palkintoraatiin kuului tietokirjailija, viestinnän kouluttaja ja blogiasiantuntija Katleena Kortesuo, IABlogin pääbloggaaja Marko Siltala sekä IAB:n toiminnanjohtaja Birgitta Takala ja Markkinointipäällikkö Krista Reimaa. Vuoden 2012 IABloggaaja palkinnon pokkasi Iltalehti.fi:n asiakkuusjohtaja Tuomas Avonius.
"Tuomas hyödyntää postauksissaan runsaasti taustatietoa ja tilastoja, jotka hän osaa kytkeä arkipäivään. Hän käyttää selkeästi etenevää kieltä ja napakoita lauserakenteita. Myös postausten aiherajaus on sopivan tiivis. Tuomaksella oli ehdokkaista elävin kielenkäyttö, monipuolisin aihevalikoima ja selkein rakenne postauksissaan", Katleena Kortesuo luonnenti voittajaa.
IAB Finlandin markkinointipäällikkö Krista Reimaa (vas.) ja toiminnan-
johtaja Birgitta Takala (oik.) ojensivat Tuomas Avoniukselle palkinnon.
22.09.2023
Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua
IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.
lue lisää13.09.2023
Vaikuttajamarkkinoinnin pulssikysely: Vaikuttajamarkkinoinnin onnistumisen keskiössä arvopohjainen yhteistyö - vastuullisuus ja inhimillisyys korostuvat
Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen osana yrityksen tai organisaation muuta markkinointia ja viestintää on monipuolistunut ja käsiteltävät teemat ovat laajentuneet. Vaikuttajamarkkinointi nähdään nykyään myös merkittävänä vastuullisuusviestinnän keinona ja yritykset etsivät yhteistyökumppaniksi vaikuttajia, jotka jakavat samanlaiset arvot ja näkemykset.
lue lisää30.08.2023
IAB Finlandin datatyöryhmä kysyi alkuvuodesta markkinasta vuoden 2023 panostuskohteita
Kyselyllä halusimme selvittää, markkinointianalytiikan kontekstissa, mihin organisaatiot tulevat panostamaan vuonna 2023. Vastauksia tähän lyhyeen kyselyyn saatiin yhteensä 90 kappaletta, mainostajien edustaessa suurinta ryhmää (noin 41 %). Selvästi tärkeimmäksi panostuskohteeksi nousi vastauksissa ensimmäisen osapuolen data eli 1st party data.
lue lisää30.06.2023
Kun kaupan media kohtasi markkinan
Kaupan media on tullut Suomeen lumipalloefektin lailla maailmalla alkaneen trendin voimasta. Yhtäkkiä suomalaisten markkinointipäälliköiden sekä mediasuunnittelijoiden työpöydällä on tämä uusi, myös retail mediaksi kutsuttu kokonaisuus, joka monelle herättää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.
lue lisää