
Tule tekemään yhteistyötä IABlogin kanssa!
IABlogissa käsitellään verkkomainonnan eri trendejä objektiivisesti koko toimialan kannalta. IABlogiin on saatu kerättyä erinomaista IABloggaajien tuottamaa sisältöä ja näkökulmia erilaisista alaa koskettavista aiheista. Lisäksi olemme saaneet mukavasti yhteistyöehdotuksia erilaisien markkinointitoimenpiteiden tai bloggaajavierailujen merkeissä.
Olemmekin nyt laatineet esityksen erilaisista tavoista, joilla alan toimijat voivat tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa. Näin pyrimme tehostamaan IABlogin tunnettuutta ja keräämään samalla laadukasta sisältöä entistä enemmän.
Mikä on IABlogi?
- IAB Finlandin verkkomainonnan edistystä ajava asiantuntijablogi www.iablogi.fi perustettiin maaliskuussa 2012
- Bloggaamassa useita asiantuntijoita alan eri yrityksistä
- IABlogi on avoinna IAB:n jäsenille ja ei-jäsenille ja muille verkkomainonnan aiheista kiinnostuneille
- Vakituiset IABloggaajat kirjoittavat säännöllisesti omista verkkomainonnan osa-alueistaan, mm. Display-, SoMe-, Haku- sekä Online-videomainonta
- Vierailevia IABloggaajia kutsutaan kertomaan kulloinkin ajankohtaisista aiheista
- IABlogi toimii verkkomainonnan asialla ja pyrkii osaltaan edistämään sen kehitystä
- Tarjoaa kätevän foorumin yrityksille ja asiantuntijoille pinnalla olevien asioiden käsittelyyn sekä keskusteluun
- Kyseessä on avoin verkkomainonnan näköalapaikka, jonka aiheita käsitellään objektiivisesti koko alan näkökulmasta
- Asiantuntijoita kannustetaan jakamaan osaamistaan bloggaamalla alan trendeistä
Miten tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa?
Vakituisena bloggaajana
- Säännöllinen bloggaaminen omista aihealueista
- Esim. Ismo Tenkasen postaukset hakusanamainonnasta
Vierailevana bloggaajana
- Yksittäiset postaukset tai postaus-sarjat kulloinkin ajankohtaisesta aiheesta
- Esim. Katleena Kortesuon vieraspostaus bloggaamisen käytännöistä
Jäsenyritysblogin nostona
- IAB:n jäsenten blogeista voidaan tehdä nostoja esijulkaisemalla ne IABlogissa
Tapahtumakoosteen muodossa
- Eri seminaarien ja tapahtumien yhteenveto ja kommentit
Muu sisältöyhteistyö
- julkaisemalla IABlogin postauksia omassa blogissa
- markkinoimalla IABlogia ja IABlogissa eri tavoin
- muun sisällön tuottaminen IABlogiin Jne.
Tukemalla IABlogin toimintaa yhteistyökumppani on osaltaan mukana edesauttamassa verkkomainonnan tervettä kehitystä.
Haluatko mukaan Suomen johtavan verkkomainonnan blogin asiantuntijarinkiin tai tehdä muunlaista yhteistyötä? Ota yhteyttä:
IABlogin aiheita ja bloggaajia koordinoi Pääbloggaaja Marko Siltala, marko@iab.fi
IABlogin markkinoinnista vastaa markkinointipäällikkö Lotta Heikkeri, lotta.heikkeri@iab.fi
27.06.2025
IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?
Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää13.06.2025
IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää