Tule tekemään yhteistyötä IABlogin kanssa!
IABlogissa käsitellään verkkomainonnan eri trendejä objektiivisesti koko toimialan kannalta. IABlogiin on saatu kerättyä erinomaista IABloggaajien tuottamaa sisältöä ja näkökulmia erilaisista alaa koskettavista aiheista. Lisäksi olemme saaneet mukavasti yhteistyöehdotuksia erilaisien markkinointitoimenpiteiden tai bloggaajavierailujen merkeissä.
Olemmekin nyt laatineet esityksen erilaisista tavoista, joilla alan toimijat voivat tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa. Näin pyrimme tehostamaan IABlogin tunnettuutta ja keräämään samalla laadukasta sisältöä entistä enemmän.
Mikä on IABlogi?
- IAB Finlandin verkkomainonnan edistystä ajava asiantuntijablogi www.iablogi.fi perustettiin maaliskuussa 2012
- Bloggaamassa useita asiantuntijoita alan eri yrityksistä
- IABlogi on avoinna IAB:n jäsenille ja ei-jäsenille ja muille verkkomainonnan aiheista kiinnostuneille
- Vakituiset IABloggaajat kirjoittavat säännöllisesti omista verkkomainonnan osa-alueistaan, mm. Display-, SoMe-, Haku- sekä Online-videomainonta
- Vierailevia IABloggaajia kutsutaan kertomaan kulloinkin ajankohtaisista aiheista
- IABlogi toimii verkkomainonnan asialla ja pyrkii osaltaan edistämään sen kehitystä
- Tarjoaa kätevän foorumin yrityksille ja asiantuntijoille pinnalla olevien asioiden käsittelyyn sekä keskusteluun
- Kyseessä on avoin verkkomainonnan näköalapaikka, jonka aiheita käsitellään objektiivisesti koko alan näkökulmasta
- Asiantuntijoita kannustetaan jakamaan osaamistaan bloggaamalla alan trendeistä
Miten tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa?
Vakituisena bloggaajana
- Säännöllinen bloggaaminen omista aihealueista
- Esim. Ismo Tenkasen postaukset hakusanamainonnasta
Vierailevana bloggaajana
- Yksittäiset postaukset tai postaus-sarjat kulloinkin ajankohtaisesta aiheesta
- Esim. Katleena Kortesuon vieraspostaus bloggaamisen käytännöistä
Jäsenyritysblogin nostona
- IAB:n jäsenten blogeista voidaan tehdä nostoja esijulkaisemalla ne IABlogissa
Tapahtumakoosteen muodossa
- Eri seminaarien ja tapahtumien yhteenveto ja kommentit
Muu sisältöyhteistyö
- julkaisemalla IABlogin postauksia omassa blogissa
- markkinoimalla IABlogia ja IABlogissa eri tavoin
- muun sisällön tuottaminen IABlogiin Jne.
Tukemalla IABlogin toimintaa yhteistyökumppani on osaltaan mukana edesauttamassa verkkomainonnan tervettä kehitystä.
Haluatko mukaan Suomen johtavan verkkomainonnan blogin asiantuntijarinkiin tai tehdä muunlaista yhteistyötä? Ota yhteyttä:
IABlogin aiheita ja bloggaajia koordinoi Pääbloggaaja Marko Siltala, marko@iab.fi
IABlogin markkinoinnista vastaa markkinointipäällikkö Lotta Heikkeri, lotta.heikkeri@iab.fi
08.04.2024
IAB Jäsenesittely: Superlines ja Jere Meriluoto
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Superlines ja Jere Meriluoto
lue lisää05.04.2024
High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot
Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois perinteisistä display-mainosmuodoista. Samaan aikaan kasvaa tarve mainosmuodoille, jotka tarjoavat brändeille parempaa vaikuttavuutta, laajempia mainospintoja ja mahdollisuuden mitata kampanjoiden vaikuttavuutta (attention). Siirtyminen kohti high impact ja videopohjaisia mainoksia merkitsee myös irtautumista perinteisistä kampanjoiden mittaus- ja vaikutusmetriikoista.
lue lisää05.04.2024
Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.
lue lisää22.03.2024
IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina
Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.
lue lisää