
TNS Metrixin muuntokerroinpäivitys astuu voimaan joulukuussa
Verkkopalvelujen kävijämääriä julkaisevan TNS Metrixin mittaustapaa päivitetään niin, että moniselain- ja monilaitekäytön laskeminen saadaan vastaamaan paremmin tämänhetkistä todellisuutta. Tämä muuntokerroinpäivitys astuu voimaan joulukuussa niin, että ensimmäiset uusien kertoimien avulla tuotetut luvut julkaistaan viikon 50 datasta maanantaina 16.12.2013.
Muuntokerroinpäivityksen kertoimet on laskettu paneelitutkimuksesta, johon vastasi yhteensä 9361 henkilöä syys - lokakuussa 2013.
Tutkimuksen perusteella laskettiin muuntokerroin 83 eri sivustolle. Kaikki sivustot, joiden N=100 tai enemmän, ovat saaneet oman muuntokertoimen.
Sivustot, joiden havainnot olivat alle sadan saavat muuntokertoimeksi nk. tyyppikertoimen, joka on sivustotyypin mukaan laskettu keskiarvo.
Sivustojen tyyppijako on sama kuin vuoden 2011 tutkimuksessa:
- Kauppapaikat / luokitellut ilmoitukset
- B2B-sivustot
- Hakupalvelut ja hakemistot
- Uutissivustot
- Harraste- ja vapaa-ajan sivustot
- Aikakauslehtien internet-sivustot
- Yhteisölliset mediat / sosiaaliset mediat
- Yleishyödylliset sivustot
- NettiTV ja –radiosivustot
Joitakin sivustoja siirrettiin kokonaan erillisiksi sivustoiksi, koska ne poikkeavat tyyppikertoimien luokitteluista olennaisesti. Mm. Iltapäivälehdet, yleisportaalit sekä suuret sanomalehdet. Näiden kertoimet eivät myöskään vaikuta yleiskertoimiin.
09.11.2023
Loppuvuoden must-know: Tulos Helsingin digimarkkinoinnin webinaarit
Digimarkkinointi nyt: trendit ja kuumimmat puheenaiheet – Tulos Helsingin webinaarisarja tarjoaa kattavan läpileikkauksen loppuvuoden ajankohtaisimmista digimarkkinoinnin aiheista. Valitse itseäsi kiinnostavin tai ilmoittaudu kaikkiin!
lue lisää02.11.2023
Tule mukaan menestykseen – MIXX Awards hakee yhteistyökumppaneita ensi kevään tapahtumaan!
IAB MIXX Awards on värikäs ja iloinen tapahtuma, joka kokoaa yhteen digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät juhlimaan alansa huippusaavutuksia. Keväällä 2023 ensimmäistä kertaa järjestetty tapahtuma keräsi huiman suosion ja sai osakseen paljon kiitoksia niin osallistujilta kuin järjestäjiltäkin. Tämän myötä on päätetty järjestää tapahtuma myös ensi keväänä.
lue lisää31.10.2023
Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme toisessa osassa tapaamme Sanna Uusivirran, joka työskentelee HILLA GROUPILLA markkinointipäällikkönä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää24.10.2023
Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme ensimmäisessä osassa tapaamme Titta Toivasen, joka työskentelee HILLA GROUPILLA Kainuun ja Koillismaan myyntiryhmän vetäjänä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää