Icon
TNS Metrixin muuntokerroinpäivitys astuu voimaan joulukuussa IABlogi

TNS Metrixin muuntokerroinpäivitys astuu voimaan joulukuussa

18.12.2013

Verkkopalvelujen kävijämääriä julkaisevan TNS Metrixin mittaustapaa päivitetään niin, että moniselain- ja monilaitekäytön laskeminen saadaan vastaamaan paremmin tämänhetkistä todellisuutta. Tämä muuntokerroinpäivitys astuu voimaan joulukuussa niin, että ensimmäiset uusien kertoimien avulla tuotetut luvut julkaistaan viikon 50 datasta maanantaina 16.12.2013.

Muuntokerroinpäivityksen kertoimet on laskettu paneelitutkimuksesta, johon vastasi yhteensä 9361 henkilöä syys - lokakuussa 2013.
Tutkimuksen perusteella laskettiin muuntokerroin 83 eri sivustolle. Kaikki sivustot, joiden N=100 tai enemmän, ovat saaneet oman muuntokertoimen.
Sivustot, joiden havainnot olivat alle sadan saavat muuntokertoimeksi nk. tyyppikertoimen, joka on sivustotyypin mukaan laskettu keskiarvo.

Sivustojen tyyppijako on sama kuin vuoden 2011 tutkimuksessa:
- Kauppapaikat / luokitellut ilmoitukset
- B2B-sivustot
- Hakupalvelut ja hakemistot
- Uutissivustot
- Harraste- ja vapaa-ajan sivustot
- Aikakauslehtien internet-sivustot
- Yhteisölliset mediat / sosiaaliset mediat
- Yleishyödylliset sivustot
- NettiTV ja –radiosivustot

Joitakin sivustoja siirrettiin kokonaan erillisiksi sivustoiksi, koska ne poikkeavat tyyppikertoimien luokitteluista olennaisesti. Mm. Iltapäivälehdet, yleisportaalit sekä suuret sanomalehdet. Näiden kertoimet eivät myöskään vaikuta yleiskertoimiin.

Tyyppikertoimet

Tiedotte yleisömittauksen muutoksesta

23.04.2024

IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta

lue lisää

23.04.2024

IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta

lue lisää

08.04.2024

IAB Jäsenesittely: Superlines ja Jere Meriluoto

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Superlines ja Jere Meriluoto

lue lisää

05.04.2024

High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot

Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois perinteisistä display-mainosmuodoista. Samaan aikaan kasvaa tarve mainosmuodoille, jotka tarjoavat brändeille parempaa vaikuttavuutta, laajempia mainospintoja ja mahdollisuuden mitata kampanjoiden vaikuttavuutta (attention). Siirtyminen kohti high impact ja videopohjaisia mainoksia merkitsee myös irtautumista perinteisistä kampanjoiden mittaus- ja vaikutusmetriikoista.

lue lisää