Syyskokouksessa hallituspaikkoja jaossa
IAB:n syyskokous järjestetään keskiviikkona 21.11. klo 14.00-16.00. Muiden sääntömääräisten asioiden lisäksi äänestetään hallituspaikoista, kun vuosittain puolet IAB:n hallituksesta on vaihtovuorossa. Hallitukseen valitaan jäsenyritysten edustajat kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Lisäksi kuullaan työryhmien ensi vuoden suunnitelmista.
Nykyisestä hallituksesta kaudelle 2018-2019 jatkavat Alma Media (Johanna Vartiainen), Dentsu Aegis Network (Timo Petänen), Mediatalo Keskisuomalainen (Kirsi Hakaniemi, puheenjohtaja), Sanoma Media Finland (Timo Rinne), SEK (Tommi Pelkonen) ja Otavamedia (Jukka Pulkkinen). Näiden lisäksi syyskokouksessa valittavien uusien hallituksen jäsenten valinnassa huomioidaan IAB:n säännöt niin, että 12-paikkainen hallituskokoonpano muodostuu medioiden, mainostajien ja palveluntarjoajien edustajista. Kuitenkin niin, että kutakin voi olla enintään kuusi ja vähintään kaksi samassa hallituksessa.
Uusi hallitus valitsee keskuudestaan hallituksen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Mikäli haluat asettua ehdolle IAB:n hallitukseen, ilmoita siitä Birgitalle birgitta.takal(at)iab.fi 14.11. mennessä.
Syyskokoukseen lähetetään erillinen kutsu jäsenyritysten yhteyshenkilöille viikolla 45.
20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää28.10.2025
IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet
Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.
lue lisää