Icon
Syyskokouksessa hallituspaikkoja jaossa IABlogi

Syyskokouksessa hallituspaikkoja jaossa

17.10.2018

IAB:n syyskokous järjestetään keskiviikkona 21.11. klo 14.00-16.00. Muiden sääntömääräisten asioiden lisäksi äänestetään hallituspaikoista, kun vuosittain puolet IAB:n hallituksesta on vaihtovuorossa. Hallitukseen valitaan jäsenyritysten edustajat kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Lisäksi kuullaan työryhmien ensi vuoden suunnitelmista.

Nykyisestä hallituksesta kaudelle 2018-2019 jatkavat Alma Media (Johanna Vartiainen), Dentsu Aegis Network (Timo Petänen), Mediatalo Keskisuomalainen (Kirsi Hakaniemi, puheenjohtaja), Sanoma Media Finland (Timo Rinne), SEK (Tommi Pelkonen) ja Otavamedia (Jukka Pulkkinen). Näiden lisäksi syyskokouksessa valittavien uusien hallituksen jäsenten valinnassa huomioidaan IAB:n säännöt niin, että 12-paikkainen hallituskokoonpano muodostuu medioiden, mainostajien ja palveluntarjoajien edustajista. Kuitenkin niin, että kutakin voi olla enintään kuusi ja vähintään kaksi samassa hallituksessa.
Uusi hallitus valitsee keskuudestaan hallituksen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Mikäli haluat asettua ehdolle IAB:n hallitukseen, ilmoita siitä Birgitalle birgitta.takal(at)iab.fi 14.11. mennessä.

Syyskokoukseen lähetetään erillinen kutsu jäsenyritysten yhteyshenkilöille viikolla 45.

17.06.2021

Tuore tutkimus paljastaa, mitä mainostajat toivovat digiulkomainonnalta

Digiulkomainonnan työryhmä toteutti kyselyn markkinaan tavoitteena kartoittaa mainostajien tarpeita sekä toiveita, jotta voimme kehittää digitaalisesta ulkomainonnasta yhä toimivampaa.

lue lisää

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

14.06.2021

Mitä kohderyhmiä eri somekanavissa tavoittaa?

IAB Finlandin sosiaalisen median trendityöryhmä kirjoittaa vuoden 2021 aikana mainostajille suunnatun blogisarjan sosiaalisen median trendeistä. Toisessa osassa tarkastellaan eri somekanavien tavoittavia kohderyhmiä.

lue lisää

09.06.2021

Kaupan media auttaa mainostajia vaikeinakin aikoina ja ui mediamarkkinassa vastavirtaan

Maailman suurimmat mediayhtiöt ovat tällä hetkellä kauppoja. Amazonin, Krogerin, CVS:n ja Targetin kaltaiset kaupat näyttävät suuntaa markkinoinnille. Suomalaisille mainostajille kaupan media on vielä uusi tuttavuus. Olemme tutkineet kaupan median tunnettuutta Suomessa ja havainneet, että nousujohteisesta kehityksestä huolimatta sitä voitaisiin hyödyntää entistä enemmän.

lue lisää