Icon
Syyskokouksessa hallituspaikkoja jaossa IABlogi

Syyskokouksessa hallituspaikkoja jaossa

17.10.2018

IAB:n syyskokous järjestetään keskiviikkona 21.11. klo 14.00-16.00. Muiden sääntömääräisten asioiden lisäksi äänestetään hallituspaikoista, kun vuosittain puolet IAB:n hallituksesta on vaihtovuorossa. Hallitukseen valitaan jäsenyritysten edustajat kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Lisäksi kuullaan työryhmien ensi vuoden suunnitelmista.

Nykyisestä hallituksesta kaudelle 2018-2019 jatkavat Alma Media (Johanna Vartiainen), Dentsu Aegis Network (Timo Petänen), Mediatalo Keskisuomalainen (Kirsi Hakaniemi, puheenjohtaja), Sanoma Media Finland (Timo Rinne), SEK (Tommi Pelkonen) ja Otavamedia (Jukka Pulkkinen). Näiden lisäksi syyskokouksessa valittavien uusien hallituksen jäsenten valinnassa huomioidaan IAB:n säännöt niin, että 12-paikkainen hallituskokoonpano muodostuu medioiden, mainostajien ja palveluntarjoajien edustajista. Kuitenkin niin, että kutakin voi olla enintään kuusi ja vähintään kaksi samassa hallituksessa.
Uusi hallitus valitsee keskuudestaan hallituksen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Mikäli haluat asettua ehdolle IAB:n hallitukseen, ilmoita siitä Birgitalle birgitta.takal(at)iab.fi 14.11. mennessä.

Syyskokoukseen lähetetään erillinen kutsu jäsenyritysten yhteyshenkilöille viikolla 45.

28.05.2024

Osa 1: Luvanvaraisen datan keskiössä asiakas

Digiloikka muuttui ajankohtaiseksi monille organisaatioille viimeistään koronavuonna 2020. Poikkeusvuosien aikana piti keksiä nopeasti, miten omaa liiketoimintaa sopeutetaan ja toteutetaan fyysisten kohtaamisten estyessä. Asiakkaat siirtyivät digitaalisiin kanaviin kulutusvalintojen muuttuessa merkittävästi. Monessa organisaatiossa paljastui puutteita oman datan keräämisessä, käsittelyssä, ja hyödyntämisessä liiketoimintaan.

lue lisää

28.05.2024

Osa 2: Muotoile ja testaa läpinäkyvästi

Digiloikka muuttui ajankohtaiseksi monille organisaatioille viimeistään koronavuonna 2020. Poikkeusvuosien aikana piti keksiä nopeasti, miten omaa liiketoimintaa sopeutetaan ja toteutetaan fyysisten kohtaamisten estyessä. Asiakkaat siirtyivät digitaalisiin kanaviin kulutusvalintojen muuttuessa merkittävästi. Monessa organisaatiossa paljastui puutteita oman datan keräämisessä, käsittelyssä, ja hyödyntämisessä liiketoimintaan.

lue lisää

23.05.2024

IAB Jäsenesittely: Teads ja Niklas Kevin

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Teads ja Niklas Kevin

lue lisää

22.05.2024

Alma Media tarjoaa ohjelmallisen mainonnan tilannekatsauksen: Näin Suomi bidaa vuonna 2024

Alman vuoden 2024 alussa toteutettu Näin Suomi bidaa -kyselytutkimus on jälleen saanut paljon huomiota valottaessaan ohjelmallisen mainonnan tilan Suomen markkinoilla. Kyselyyn vastasi yli sata ohjelmallista mainontaa ammattimaisesti toteuttavaa henkilöä, kattavasti niin mediatoimistoista kuin mainostajan trading deskeissä.

lue lisää