
Suositus HTML5-bannereista on julkaistu
Flashin käyttäminen bannereissa on vaihtunut suurilta osin HTML5:een, koska bannereiden toteuttaminen Flashilla ei ole enää yhtä kannattavaa. Tämä johtuu siitä että Flashin toimivuus eri selaimissa ja päätelaitteissa on huomattavasti huonompi kuin HTML5:n. Flash-tuki mobiililaitteilla on ollut jo pitkään huono sekä viime aikoina tulleet päivitykset selaimiin ovat vielä ennestään rajoittaneet flash-bannerien näkyvyyttä.
HTML5-bannerien tuottaminen ja sivustoille upottaminen on kuitenkin monimutkaisempaa kuin Flash-bannerien, joten yleinen ohjeistus on tärkeä ja helpottaa kaikkien osapuolien työskentelyä. Suositusta ovat olleet laatimassa seuraavat yritykset: Alma Media, Dagmar, Klikki, Mirum Agency, Sanoma ja SOK.
Muihin IAB Finlandin suosituksiin voi tutustua täällä.
21.03.2023
IAB Jäsenesittely: NØRR3 ja Anni Honkaniemi
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa NØRR3 ja Anni Honkaniemi
lue lisää21.03.2023
MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset
Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.
lue lisää21.03.2023
IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Kristiina Banda ja Kalle Heinonen Adobelta. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa metaversumista ja sen käyttömahdollisuuksista. Mikä on metaversumi ja miten se palvelee esimerkiksi mainostajaa?
lue lisää06.03.2023
Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.
lue lisää