Icon
Sisältömarkkinoinnin työryhmä laajentaa toimintaansa IABlogi

Sisältömarkkinoinnin työryhmä laajentaa toimintaansa

20.06.2018

Kuvassa vasemmalta Susanna Kuokkanen SCM Suomi, Susanne Ropponen MTV, Vilma Petrelius Otavamedia, Eveliina Virtapelto Dagmar, työryhmän puheenjohtaja Elli Mäkilä Otavamedia, Milla Kahelin Keskisuomalainen, Birgitta Takala IAB Finland, Mervi Rantakari A-lehdet, Hanna Repo Alma Media, Anna Kurkela-Vilen A-lehdet, Jaakko Hautanen Digitalist Group, Dan Marklund Readpeak, Päivi Tähtinen IAB Finland, Kati Heikinheimo Sanoma Media Finland, Ria Vaahto Sanoma Media Finland, Lauri Loikkanen Strossle ja Satu Apukka Babler.

Vuodesta 2014 natiivimainonnan teeman alla toiminut työryhmä laajentaa toimintaansa ja on jatkossa Sisältömarkkinoinnin työryhmä. Työryhmän aiemmin julkaisemat Natiivimainonnan opas ja Natiivimainonnan tuotannon prosessisuositus tulevat syksyllä saamaan jatkoa myös vaikuttajamarkkinoinnin suosituksella.

”Olimme yksimielisiä siitä, että toimintaa tulee päivittää vastaamaan tämän päivän markkinaa, jossa omaa ja ostettua mediaa tuotetaan synergisesti. Niin ikään vaikuttajamarkkinointi on vahvasti tapetilla sekä kaupallisilla, yleishyödyllisillä että poliittisilla toimijoilla. IAB:n sisältömarkkinoinnin työryhmä kokee tarpeelliseksi olla etunojassa alan kehityksessä, esimerkiksi poliittisille mainostajille valmistettavan suosituksen keinoin. Poliittisessa vaikuttajamarkkinoinnissa on nimittäin nähtävissä nyt sama ilmiö kuin muutama vuosi sitten natiivimainonnassa, kun kysyntä kasvoi osaamista nopeammin”, perustelee työryhmän puheenjohtaja Elli Mäkilä.

Toinen syksyn 2018 tavoitteista on uusi natiivimainonnan myyjille ja ostajille suunniteltu moduulikoulutus, joka sopii luontevasti osaksi IAB:n tarjoamaa koulutuskokonaisuutta.

13.01.2023

IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus

IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.

lue lisää

12.01.2023

IAB Studio: Datan merkitys digitalisoituvassa B2B markkinoinnissa

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin lisäksi Mira ja Patrick Nordic Morningilta. Mira Mäkiranta on pitkään työskennellyt datan parissa ja vetää muun muassa Nordic Morningin datatiimiä. Patrick Juselius puolestaan vetää Nordic Morningin asiakkuustiimiä ja ratkoo asiakkaiden haasteita yhdessä Miran kanssa.

lue lisää

20.12.2022

IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnin työpöydällä

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran kanssa Mirka Rikman Dagmarilta ja hän toimii siellä Senior Media Investment Strategina, Elina Lammintausta Nesteeltä, jossa hän toimii tittelillä Team Leader, Brand Performance Marketing ja kolmantena vieraana Jaakko Rautanen, joka toimii ChannelFactoryn maajohtajana Suomessa.

lue lisää

16.12.2022

IAB Studio: Missä mennään evästeiden kanssa - olemmeko me valmiina muutokseen?

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin kanssa Jan Ketonen Adformilta ja Sanna Myller LähiTapiolalta. Tässä jaksossa Pasi, Jan ja Sanna keskustelevat evästemuutoksesta vähän laajemmin. Mistä on tarkemmin kyse ja ennen kaikkea, miten se tulee vaikuttamaan markkinointiin.

lue lisää