REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.
IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin kehityksen ytimessä. Yhdistämme eri toimijat – mediat, toimistot, mainostajat ja teknologia-alan asiantuntijat – ja tarjoamme puolueetonta tietoa, koulutuksia ja vaikuttamismahdollisuuksia nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä.
Nykyisen Toiminnanjohtajan siirtyessä uusien haasteiden pariin etsimme uutta Toiminnanjohtajaa viemään toimialaa ja yhteisöämme eteenpäin.
Toiminnanjohtajan roolissa:
- Johdat IAB Finlandin päivittäistä toimintaa ja varmistat strategian toteutumisen yhdessä hallituksen kanssa
- Vastaat jäsenyhteisön kasvusta ja jäsenkokemuksen kehittämisestä
- Johdat ja inspiroit nelihenkistä tiimiämme
- Toimit keskeisenä vaikuttajana sidosryhmissä, viranomaisyhteistyössä ja kansainvälisessä IAB-verkostossa
- Edistät alan yhteisiä tavoitteita, organisoit toimialan voimia ja luot rakentavia kumppanuuksia kilpailun keskellä
- Vastaat toiminnan taloudesta, hallinnosta ja toiminnan kehittämisestä
- Suunnittelet ja johdat työryhmiä, tapahtumia sekä koulutuksia, jotka tarjoavat jäsenille ajankohtaista osaamista ja tietoa
Odotamme sinulta:
- Vahvaa kokemusta digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alalta – esimerkiksi mediasta, toimistoista tai mainostajilta
- Kykyä toimia menestyksekkäästi monien sidosryhmien kanssa, myös tilanteissa joissa vaaditaan neuvottelutaitoja ja pelisilmää
- Näkemystä datan ja teknologian kehityksestä sekä intoa edistää niiden hyödyntämistä alalla
- Kokemusta projektien ja tiimien johtamisesta – kykenet organisoimaan ja priorisoimaan kokonaisuuksia tehokkaasti
- Ymmärrystä yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta ja esimerkiksi tietosuojakysymyksiin liittyvästä sääntelystä
- Sujuvaa viestintä- ja esiintymiskykyä suomeksi ja englanniksi
- Uteliaisuutta ja ennakkoluulottomuutta – seuraat kv-kehitystä ja tuot oppeja Suomeen
- Pitkäjänteisyyttä ja sitoutumista – haluat rakentaa alan tulevaisuutta yhdessä jäsentemme kanssa
Tarjoamme sinulle:
- Merkityksellisen johtotehtävän, jossa vaikutat koko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin kenttään
- Näköalapaikan kansainvälisessä IAB-verkostossa ja mahdollisuuden vaikuttaa alan kehitykseen niin Suomessa kuin kansainvälisesti
- Mahdollisuuden työskennellä tiiviissä, osaavassa ja sitoutuneessa tiimissä
- Joustavan ja itsenäisen roolin, jossa pääset kehittämään toimintaa ja kokeilemaan uutta
- Toimiston Helsingin keskustassa sekä joustavat etätyömahdollisuudet
Kiinnostuitko?
Seuraavaksi haluaisimme tutustua sinuun ja osaamiseesi. Haethan tehtävää alla olevan linkin kautta viimeistään 30.4.2025 mennessä. Laita mukaan CV, lyhyehkö hakukirje ja palkkapyyntösi. Emme odota hakuajan loppuun, vaan aloitamme haastattelut välittömästi.
Lisätietoa tehtävästä antaa Wanted Groupin Senior Headhunter Matti Cornér +358 400 799355 ja Senior Headhunter Tapani Tuohimaa +358 40 585 3068.
26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää22.09.2025
Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt
Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.
lue lisää12.09.2025
IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?
Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.
lue lisää