Icon
REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland IABlogi

REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland

08.04.2025 | iab

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.

IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin kehityksen ytimessä. Yhdistämme eri toimijat – mediat, toimistot, mainostajat ja teknologia-alan asiantuntijat – ja tarjoamme puolueetonta tietoa, koulutuksia ja vaikuttamismahdollisuuksia nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä.

Nykyisen Toiminnanjohtajan siirtyessä uusien haasteiden pariin etsimme uutta Toiminnanjohtajaa viemään toimialaa ja yhteisöämme eteenpäin.

Toiminnanjohtajan roolissa:

  • Johdat IAB Finlandin päivittäistä toimintaa ja varmistat strategian toteutumisen yhdessä hallituksen kanssa
  • Vastaat jäsenyhteisön kasvusta ja jäsenkokemuksen kehittämisestä
  • Johdat ja inspiroit nelihenkistä tiimiämme
  • Toimit keskeisenä vaikuttajana sidosryhmissä, viranomaisyhteistyössä ja kansainvälisessä IAB-verkostossa
  • Edistät alan yhteisiä tavoitteita, organisoit toimialan voimia ja luot rakentavia kumppanuuksia kilpailun keskellä
  • Vastaat toiminnan taloudesta, hallinnosta ja toiminnan kehittämisestä
  • Suunnittelet ja johdat työryhmiä, tapahtumia sekä koulutuksia, jotka tarjoavat jäsenille ajankohtaista osaamista ja tietoa

Odotamme sinulta:

  • Vahvaa kokemusta digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alalta – esimerkiksi mediasta, toimistoista tai mainostajilta
  • Kykyä toimia menestyksekkäästi monien sidosryhmien kanssa, myös tilanteissa joissa vaaditaan neuvottelutaitoja ja pelisilmää
  • Näkemystä datan ja teknologian kehityksestä sekä intoa edistää niiden hyödyntämistä alalla
  • Kokemusta projektien ja tiimien johtamisesta – kykenet organisoimaan ja priorisoimaan kokonaisuuksia tehokkaasti
  • Ymmärrystä yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta ja esimerkiksi tietosuojakysymyksiin liittyvästä sääntelystä
  • Sujuvaa viestintä- ja esiintymiskykyä suomeksi ja englanniksi
  • Uteliaisuutta ja ennakkoluulottomuutta – seuraat kv-kehitystä ja tuot oppeja Suomeen
  • Pitkäjänteisyyttä ja sitoutumista – haluat rakentaa alan tulevaisuutta yhdessä jäsentemme kanssa

Tarjoamme sinulle:

  • Merkityksellisen johtotehtävän, jossa vaikutat koko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin kenttään
  • Näköalapaikan kansainvälisessä IAB-verkostossa ja mahdollisuuden vaikuttaa alan kehitykseen niin Suomessa kuin kansainvälisesti
  • Mahdollisuuden työskennellä tiiviissä, osaavassa ja sitoutuneessa tiimissä
  • Joustavan ja itsenäisen roolin, jossa pääset kehittämään toimintaa ja kokeilemaan uutta
  • Toimiston Helsingin keskustassa sekä joustavat etätyömahdollisuudet

Kiinnostuitko?

Seuraavaksi haluaisimme tutustua sinuun ja osaamiseesi. Haethan tehtävää alla olevan linkin kautta viimeistään 30.4.2025 mennessä. Laita mukaan CV, lyhyehkö hakukirje ja palkkapyyntösi. Emme odota hakuajan loppuun, vaan aloitamme haastattelut välittömästi.

HAE PAIKKAA

Lisätietoa tehtävästä antaa Wanted Groupin Senior Headhunter Matti Cornér +358 400 799355 ja Senior Headhunter Tapani Tuohimaa +358 40 585 3068.

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

04.12.2025

Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?

Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?

lue lisää

27.11.2025

IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?

Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.

lue lisää

20.11.2025

IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit

IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää