Icon
Onko teillä käytössä suunnitelma ajanhallintaan ja tuloksellisempaan sisältömarkkinointiin? IABlogi

Onko teillä käytössä suunnitelma ajanhallintaan ja tuloksellisempaan sisältömarkkinointiin?

26.10.2017 | Alma Media

Verkossa ehtii lukea vain osan itseä hyödyttävistä tai kiinnostavista sisällöistä. Kun lukija tai katsoja käyttää aikaa juuri oman firman sisältöön, olisi harmillista auttaa asiakasta ”väärässä” asiassa. Tämän vuoksi yrityksissä tehdään sisältöstrategioita. Siksi, että yleisöä ja asiakkaita kiinnostavat sisällöt ovat oman yrityksen kannalta relevantteja, ja markkinoinnin panostukset menevät oikeisiin kohtiin.

Suomalaisyrityksistä vasta 36 prosentilla on sisältöstrategia, Ruotsin luku on 60 % (Spoonin ja Norstatin pohjoismainen tutkimus). Kun sisältömarkkinointia kuitenkin tehdään suuressa osassa yrityksistä (em. tutkimuksen mukaan neljä suomalaisyritystä viidestä), kaikki eivät ole miettineet tavoitteita loppuun asti.
Sisältöstrategia määrittelee, mikä on yritykselle sopivaa sisältöä ja kenet sisällön pitää tavoittaa – ja miten nämä ihmiset saa kiinni. Sisältöstrategian avulla organisaation on helpompi päättää, mistä kerrotaan ja mitä nostetaan keskusteluun. Kaikkeen ei kuitenkaan aika riitä, joten apukeinot ajankäytön tehostamiseen ovat monessa yrityksessä tervetulleita.

Kuva: The current state of content marketing in the Nordics

Sisältöstrategia perustuu myös tietoon kohderyhmien tarpeista. Kuinka voimme sisällöillä auttaa, palvella tai ilahduttaa asiakkaitamme oikealla tavalla.

Digimaailman infotulvassa ei auta pelkkä mukanaolo. Voittajilla on tavoite kirkkaana mielessä, koukuttavan hyvää sisältöä ja sisällön jakelu kohdallaan. Toisin sanoen, sisältömarkkinoinnista saa tehoja irti, kun se on pitkäaikaista ja yrityksen strategian mukaista.

Sisältöstrategialla varmistat, että:

1. sisältö tukee yrityksesi liiketoiminnan tavoitteita.
2. sisältö vastaa tulevien tai nykyisten asiakkaittesi tarpeisiin ja odotuksiin.
3. sisältö palvelee juuri tavoiteltuja kohderyhmiä.
4. tiedät, mitä haluat sisältöäsi lukeneiden/katsoneiden/kuunnelleiden tekevän.
5. voit mitata tuloksia ja mittaat oikeita asioita.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Myös siksi sisältöstrategia auttaa onnistumaan ja vie sisältömarkkinoinnin hyviin tuloksiin.

Kirjoittaja Hanna Repo on Alma Median sisältömarkkinointijohtaja, joka muistuttaa kysymään ”miksi?” ja liputtaa kiinnostavien sisältöjen puolesta.

Lue myös Hannan aiempi kirjoitus: Sano sisältömarkkinoinnin tavoitteesi ääneen

03.06.2020

Yhdessä kohti uutta, kotimaisten toimijoiden voimalla

Adform, Dagmar, IPG Mediabrands ja Sanoma kehittävät ja testaavat yhdessä 1. osapuolen dataan perustuvaa ohjelmallista ostamista.

lue lisää

03.06.2020

Varjele yrityksesi parasta kilpailuetua, kykyä luoda asiakaskokemuksia

Tommi Pohjola Solteqilta kertoo blogipostauksessaan kuinka kevään digiloikka on altistanut meidät kaikki informaatioähkyllä ja täten pakottanut firmat satsaamaan asiakaskokemukseen ja tarkoin harkittuun asiakasviestintään ja markkinointiin.

lue lisää

02.06.2020

Evästesuostumusten lyhyt oppimäärä

Olli Valtanen Dagmarilta avaa blogipostauksessaan evästesuostumuksien taustaa ja mitä suostumusten hallinta käytännössä tarkoittaa. Evästesuostumukset on aiheena kieltämättä monimutkainen, mutta myös mielenkiintoinen kokonaisuus!

lue lisää

27.05.2020

Rakkausklinikka tekee kirkon parisuhdetyön näkyväksi

Voiko natiivimainonnan keinoin ratkoa parisuhteen ongelmia? Kyllä voi. Suomen evankelis- luterilaisen kirkon ja A-lehtien aloittama Rakkausklinikka-yhteistyö osuu aikaan, jolloin vastauksia pari- ja perhesuhteiden haasteisiin tarvitaan enemmän kuin koskaan.

lue lisää