
MIXX Awards Europe 2018 ja IAB Europe Research Awards ilmoittautumiset auki
IAB Europen vuoden 2018 Interact-konferenssi järjestetään 23.-24. toukokuuta, jolloin Euroopan digitaalisen mainonnan ekosysteemin johtavat toimijat kokoontuvat Milanossa. Samassa yhteydessä järjestetään MIXX Awards ja Research Awards -kilpailut.
MIXX Awards Europe etsii ja juhlistaa Euroopan parhaita digitaalisia mainoskampanjoita. Voittajat esitellään markkinalle showcaseina siitä, mikä digitaalisessa markkinoinnissa toimii ja miksi, sekä innostetaan toimialaa nostamalla uusia ideoita ja tulevaisuutta suuntauksia. Lue lisää ja ilmoita työt mukaan tämän IAB Finlandin linkin kautta.
IAB Europe Research Awards puolestaan nostaa esille eurooppalaisia digitaalisen tutkimuksen hankkeita ja sitä vaikutusta, jonka ne aikaansaavat digitaalisen mainonnan kehittämiseksi. Voittajat tulevat osaksi IAB Europen datapankkia, joka on toimialan ammattilaisten käytössä päivittäisessä työssä ja strategioita mietittäessä. Lue lisää ja ilmoita työt mukaan tämän IAB Finlandin linkin kautta.
19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää13.06.2025
IAB Insider: Boozt-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Kelly, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää