Mitä tapahtuu digimarkkinoinnissa seuraavien vuosien aikana?
IAB UK:n Future Trends -työryhmä on tuottanut viimeisen vuoden aikana viisi mielenkiintoista julkaisua, joissa perehdytään vahvimmin digimarkkinoinnin suuntaa ohjaaviin trendeihin. Julkaisut ovat tietyn alan erityisasiantuntijoiden ja digimarkkinoinnin visionäärien luotauksia siitä, mitä allalla tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa.
- Future Trends Volume 1: The living room of 2015 (IAB UK 10.12.2012)
Asiantuntijat pohtivat, kuinka päätelaitteiden kehitys ja teknologian muuttuminen vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen sekä mainostajien markkinointistrategioihin ja tapaan kommunikoida asiakkaidensa kanssa. - Future Trends Volume 2: Businesses of the future (IAB UK 10.12.2012)
Mistä on tulevaisuuden digibisnes tehty? Asiantuntijat pohtivat esimerkkitapauksien kautta, mitä menestymiseen tarvitaan. - Future Trends Volume 3: When real time goes mainstream (IAB UK 12.3.2013)
Miten kohdentaminen verkossa tulee kehittymään? Entä miten digitaalisen median vahvuudeksi tunnustettua kohdentamista hyödynnetään perinteisemmissä medioissa? - Future Trends Volume 4: When mobile takes control (IAB UK 1.5.2013)
Miltä näyttää täysin mobiili tulevaisuus kuluttajan ja mainostajan silmin? - Future Trends Volume 5: The future of content (IAB UK 13.8.2013)
Työryhmän tuoreimmassa julkaisussa pohditaan sisältöön liittyviä tulevaisuuden trendejä. Mitä seuraa mm. siitä, kun brändeistä tulee medioita, ja minkälaisia haasteita personoidun sisällön tuottaminen tuo luoville toimistoille?
05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää28.10.2025
IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet
Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.
lue lisää26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää